Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - doormeten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #13887 - doormeten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 6-12-2003 20:23 Print topicpost

Posts: 2506
Hoe meet je nou precies door???
Want ik ben weer bezig met de elektronica van mijn tsx en heb net een nieuwe digitale multimeter gekocht, maar hoe meet je nou iets door (kabels, spoelen, enz.)
En waar staan ACV en DCV voor??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Ralf 6-12-2003 20:44 Print reply

Posts: 9073
AC == Active Current == Wisselspanning (dynamo zonder gelijkrichter, dus ook lichtspoel, netspanning etc.)
DC == Direct Current == Gelijkstroom (spanning op je brommer na gelijkrichter, spanning van batterij etc..)

Weerstand meet je parralel, spanning meet je parralel, stroom meet je in serie.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 6-12-2003 20:47
 
Blijhoofd 6-12-2003 23:14 Print reply

Posts: 7378
jup,wat is precies het probleem van je electronica, kan me, inmiddels wel expert in TSX verlichting noemen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Neonlampje 7-12-2003 0:25 Print reply

Posts: 14825
AC=alternating current
 
martinus83 7-12-2003 2:57 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

jup,wat is precies het probleem van je electronica, kan me, inmiddels wel expert in TSX verlichting noemen


hij von et denk gewoon leuk es zonding aan te schaffe ofzo
 
theredone51 7-12-2003 8:42 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

jup,wat is precies het probleem van je electronica, kan me, inmiddels wel expert in TSX verlichting noemen


ben aant proberen om kabels van gelijkrichter direct aan te sluiten op de koplamp
maar hoe maakt de koplamp trouwens massa?? is dat met die bout die erin zit gedraait??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
SkaBla [Pim] 7-12-2003 10:30 Print reply

Posts: 4659
nee, met de zwart witte kabel uit je koplap....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Ralf 7-12-2003 10:31 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

AC=alternating current



 
theredone51 7-12-2003 10:32 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

nee, met de zwart witte kabel uit je koplap....


thanks, kzal zo even kijken
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Erik_P 7-12-2003 11:48 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Weerstand meet je parralel, spanning meet je parralel, stroom meet je in serie.


Daarom zeg je ook een stroom door een object, en de spanning over/op een bron.

Wisselspanning ontstaat altijd bij een dynamo. Twee magneten in het vliegwiel en de twee -door spoelen opgewekte magneetveld- (lichtspoel & ontstekingsspoel. Door het draaien van de magneten in het vliegwiel veranderd de magnetische flux, en verandering van magnetische flux levert inductiespanning...
Indusctiespanning is dus ook altijd wisselspanning.

De spoel is ver verwijderd van het vliegwiel; magnetische flux is contant, spoel komt in de buurt van de magneet; magnetische flux veranderd; inductiespanning.

Misschien interessant voor sommigen

Doormeten, waar jij naar vraagt, is gewoon meten of er een stroomkring is, en dat er dus geen onderbrekingen zijn. (door een defect ofzo)


 
-

Dit topic is 1166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved