Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitermate teleurstellend..... AAAAAHHHH!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1278 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13883 - uitermate teleurstellend..... AAAAA...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2817 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asf-70 chris 6-12-2003 17:38 Print topicpost

Posts: 286
TWEE hele dagen geleden heb ik mijn nsr blokje voorzien van GLOEDnieuwe skf c3 krukaslagers... en de verdere benodigde troep als pakkingen en keerringen. dus ik denk... dat zit wel goed? toen ging ik vanmiddag een stukje rijden (ik was het hele inrijverhaal na 10 km zat en dacht er wel te komen met goed warmdraaien en 1:40 benzine) dus ik lekker "blazen", en opeens blokkeert mijn achterwiel, echt out of the blue! niets anders aan mijn brommer gemerkt! hoe de neuk kan dit nou ? echt om hopeloos van te worden! setup is btw std nsr 50, metrakit uitlaat voor derbi senda(sm), 16 mm en top racing krukas.
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t

stuffie 6-12-2003 17:51 Print reply
Posts: 106
try again
 
AkroBatik 6-12-2003 17:53 Print reply

Posts: 1049
Was het een nieuwe cilindert?

En dan moet je niet zo hard je rempedaal intrappen, dan blokkeert ie niet :P (sorry)

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 6-12-2003 17:57
 
Gunther -> der tollest
Mr Pain 6-12-2003 17:54 Print reply
Posts: 4966
HAHAHAHA, dat heet vastloper

als je geluk hebt, kan je hem zo weer starten, en als je helemaal geluk hebt merk je niks van prestatie verlies (spreek uit ervaring )
 
Luc 6-12-2003 17:55 Print reply

Posts: 3590
kijk eens of je je vliegwiel nog rond kunt draaien; aan de lagers kan het bijna niet liggen; naja; kan wel; maar lijkt om onwaarschijnlijk;

dus zou ik eens je cilinder deraf halen en kijken hoe het daarmee gesteld is...


edit;
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

HAHAHAHA, dat heet vastloper

als je geluk hebt, kan je hem zo weer starten, en als je helemaal geluk hebt merk je niks van prestatie verlies (spreek uit ervaring )


je bedoelt Warmloper?
bij een vastloper moet je zuiger wel beschadigd zijn

Dit bericht is ge-edit door Luc op 6-12-2003 17:56
 
Mr Pain 6-12-2003 18:00 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc


Benjamin zegt:

met een vastloper, pieeeeeep gggrrrrrr slip slip, contact snel uit en kicken hopen dat ie niet vast blijft zitten (kon dacht ik gebeuren dus daarom ga ik dan maar kicken)

met een warm loper, bwoaaaaaaaaaaaa en heel snel vaart minderen


je bedoelt Warmloper?
bij een vastloper moet je zuiger wel beschadigd zijn

Dit bericht is ge-edit door Luc op 6-12-2003 17:56

 
Rik 6-12-2003 18:03 Print reply

Posts: 3464
kan je nu nog rijden of nie?
 
asf-70 chris 6-12-2003 18:31 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

HAHAHAHA, dat heet vastloper

als je geluk hebt, kan je hem zo weer starten, en als je helemaal geluk hebt merk je niks van prestatie verlies (spreek uit ervaring )


..... ik ben niet zo bromdom als je denkt.... als ik 1:40 smeer en goed warmdraai, loopt een originele cilinder, die NET 7000 toeren maakt echt niet vast (dan wegen er bij mij nog wel factoren mee die bij jullie onbekent zijn, maja) en dat het een vastloper heette wist ik ook wel, want mijn achterrem zit nog niet aangesloten

ik krijg met een dop 17 op mijn ratel van 20 cm lang mijn krukas, dus zonder cilinder erop, met moeite rond... en als ik 'em in zijn vier zet en heel hard ren en dan mijn koppeling loslaat, slipt mijn achterwiel vrolijk door....

sorry maar ik ben sacho
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t
De Schout 6-12-2003 18:34 Print reply
Posts: 5327
dan heb je wss je krukaslagers een beetje mishandeld met het erin zetten, of is er vuil bij gekomen, of heb je erg veel pech gehad..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mr Pain 6-12-2003 18:37 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb50lc

[...]


..... ik ben niet zo bromdom als je denkt.... als ik 1:40 smeer en goed warmdraai, loopt een originele cilinder, die NET 7000 toeren maakt echt niet vast (dan wegen er bij mij nog wel factoren mee die bij jullie onbekent zijn, maja) en dat het een vastloper heette wist ik ook wel, want mijn achterrem zit nog niet aangesloten

ik krijg met een dop 17 op mijn ratel van 20 cm lang mijn krukas, dus zonder cilinder erop, met moeite rond... en als ik 'em in zijn vier zet en heel hard ren en dan mijn koppeling loslaat, slipt mijn achterwiel vrolijk door....

sorry maar ik ben sacho


waarom vermeld je dat niet direct dan?

dan zal je blok inwendig dus flink naar de kloten zijn


 
asf-70 chris 6-12-2003 18:42 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


waarom vermeld je dat niet direct dan?

dan zal je blok inwendig dus flink naar de kloten zijn




kom er helaas net achter
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t
Blukaap 6-12-2003 18:48 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij is er iets erg lomp vastgeslagen.
Denk dat je het blok weer open kan halen.
 
Bastila is lief
de_koen 6-12-2003 18:53 Print reply

Posts: 5595
lager vastgelopen lijkt mij

of een of ander stukje metaal oid zit tussen je krukas en je carter

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 6-12-2003 18:53
 
Honda 5-Bak te koop
asf-70 chris 6-12-2003 19:00 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Denk dat je het blok weer open kan halen.


dat zo en zo, maar ik reviseer voor anderen ook wel eens blokjes, en dat gaat ook gewoon goed... dus ik kan deze ook wel weer reviseren, maar ik ben bang voor hetzelfde gelazer! dus ik weet liever eerst wat het is geweest, voordat ik hem weer reviseer.....
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t
Blukaap 6-12-2003 19:10 Print reply

Posts: 10006
Ik zeg niet dat je 'm moet reviceren, alleen dat je 'm open moet halen .
 
Bastila is lief
asf-70 chris 6-12-2003 19:16 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Ik zeg niet dat je 'm moet reviceren, alleen dat je 'm open moet halen .


jah, ik versta onder reviseren in deze context alleen een setje nieuwe krukaslagers, caterpakkingen en krukaskeerringen, en jij wss ook nog de andere keerringen en koppelings platen, en wat er verder nog is versleten....

maar ik trek hem wel weer open, bekijk alles goed, zet het vervolgens met de nieuwe onderdelen die ik al 3 keer heb opgesomt weer in elkaar, en ga het hopen.........

Dit bericht is ge-edit door mb50lc op 6-12-2003 19:17
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t

Dit topic is 2817 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved