Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RV6 beter dan RV4 ? Zwakke punten ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 586 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13877 - RV6 beter dan RV4 ? Zwakke punten ?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Werner 6-12-2003 18:08 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

als de rest van je dashbord dood is heb ik niets gezecht..


BRAAAAAAF
 
de_koen 6-12-2003 18:58 Print reply

Posts: 5595


net 14k @ teller, dat is dus zeker geen 16k digi eh jonge

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 6-12-2003 18:58
 
Honda 5-Bak te koop
Sprinter 6-12-2003 19:12 Print reply
Posts: 55
OK, ik heb dus gelezen dat een RV4 of RV6 blok dus best goed kan zijn, mits goed geeviseerd en goed onderhouden. Wanneer weet ik dat dat blok aan een revisie toe is ? Wat moet ik alllemaal vervangen bij een revisie ?

Of de AF-1 straks snel wordt weet ik nog niet. De setup wordt best schokkend , originele 50cc cylinder met een wat grotere dan standaard carburateur, de Polini 75cc die ik er eerst op had was me niet snel genoeg. Ik denk dus dat het met de mechanische belasting van het blok best mee zal gaan vallen, maar een 65 kmh zal er wel in zitten.
 
Cebess 6-12-2003 23:25 Print reply

Posts: 1203
Een RV6 blok is vast hetzelfde gebouwd als een RV4 alleen een paar tandwielen meer waarschijnlijk.

Die blokken zijn opzich niet superslecht maar wel ten opzichte van bijvoorbeeld honda heel ligt gebouwd. De krukaslagers zijn bijvoorbeeld dezelfde als die van een puch! Afbrekende tandwielen komt ook gewoon voor (eigen ervaring).

Tja en het is natuurlijk logisch dat ie met een beetje setup heel wat sneller gaar is.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 6-12-2003 23:25
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
-Zeroed in- 6-12-2003 23:25 Print reply

Posts: 3255
ff controleren of ie speling heeft @ krukas, of ie goed schakelt, geen gekke geluiden maakt, dat soort dingen.
bij een revisie vervang je dingen die versleten zijn.

en werner...lul niet zo stom joh...prorace bestaat niet voor rv4, kom eerst maar eens met bewijs (foto's, poortmap en dat soort dingen).
wordt doodziek van dat soort gebullshit.
en 14k in ze vrij draaien kan elke std rs cilinder...neem maar es een pic van die digiteller met 16k.


Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 6-12-2003 23:25
 
Werner 7-12-2003 2:18 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

afbeelding

net 14k @ teller, dat is dus zeker geen 16k digi eh jonge

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 6-12-2003 18:58


ik ga hier verder niet op in ik weet gewoon dat het 16.000 is dus.

ontopic: ik heb niet zo hele slechte ervaringen met RV4 heb ook een Malaguti RST gehad die ook een RV4 hebben alleen inlaat op het carter en die liep altijd heel netjes en alles dit is eigelijk de eerste RV4 blok die ik gaar heb geholpen maarja was toch al van plan om en ander blok te kopen naderhand
 
riejuracer 7-12-2003 10:07 Print reply
Posts: 353
digi toeren teller zegt ook niet zoveel. als je bv een koso hebt, die dingen flippen vaak. en 16,000 toeren met membraan inlaat vind ik knap. ik haal met mijn 70cc echt Pro race maar max 15,000 toeren. en die pijp van yas is helemaal niet voor dat soort toeren gemaakt dus dan heb je geen power meer. laat hem maar eens valse lucht zuigen dan kan je ook zeggen ik kan 15,000 toeren draaien zonder belasting
 
pro race vlamt.
Sprinter 7-12-2003 11:05 Print reply
Posts: 55
Bedankt voor de info, ik ga eerst eens checken op speling op de krukas (is dit al voelbaar als je aan het vliegwiel zit ?) en voor de zekerheid haal,ik het blokje eens open (even mijn nieuwsgierigheid bevredigen en een legitieme reden om ff die techniek van dichtbij te bekijken ).
 
Martijn 7-12-2003 13:08 Print reply
Posts: 10000
whahahahah werner....


met je bullshit..

en als iets veel toeren draait is het niet meteen goed...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
KaWaReZ 7-12-2003 13:11 Print reply

Posts: 20582
hij draait belast ook onwijs veel....

(met zn versleten koppelingsplate schietie opeens van 10k naar 12k en schiet meteen ook vooruit )
kd8.. wat voor rare powerband heeftie???

maargoed.. voorlopig draaitie geen toere meer :(
en die 14/15k... wel netjes
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
-Zeroed in- 7-12-2003 13:25 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

whahahahah werner....
afbeelding

met je bullshit..

en als iets veel toeren draait is het niet meteen goed...


idd hij zit gewoon zichzelf keihard voor de gek te houden

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 7-12-2003 13:25
 

Dit topic is 3613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved