Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Grotere caburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13876 - Grotere caburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RX RACING 6-12-2003 13:48 Print topicpost
Posts: 59
Hallo mensen, ik had ff een vraag

Ik heb voor mijn Honda NSR een 16mm caburateur kunnen vinden.
Er zat een 12mm onder en daarmee ging hij ongeveer 65km/h
Gaat hij nu met een 16 een stuk harder of valt dat mee??

Alvast bedankt
 

Blorn 6-12-2003 13:56 Print reply

Posts: 13825
Valt wel mee.

Het vermogen word wel meer maar hij zal amper meer toeren gaan draaien (= dus ongeveer zelfde top.)
 
RX RACING 6-12-2003 14:20 Print reply
Posts: 59
jammer want die vent zei dat hij nu ongeveer 70 zou gaan lopen>
En aagezien ik geen zin heb om verder veel geld uit te geven aan het opvoeren was dit een mooie gelegenheid geweest.
Helaas
 
-jaZper- 6-12-2003 14:35 Print reply

Posts: 3841
maar het is wel het kopen waard, het verschil tussen een 12 en een 16 is bij mij erg groot, en je trekt er een stuk sneller mee op waardoor je 1 tandwieltje groter voor kan nemen en dus 5 km harder rijd
 
groene motoren gaan harder
De Schout 6-12-2003 15:18 Print reply
Posts: 5326
met een ori cilinder kun je leuke prestaties wel vergeten.. als je er een voetpakking of 4 onderdouwt, en met 18mm en tecno wou de mijne de 75 nog wel halen trouwes.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Pingu 6-12-2003 17:04 Print reply
Posts: 1842
heb er pas weer een gezien.. gewoon eng klein die spoelers verder geen boost.. echt een zielig cilindertje eigenlijk maar wel eens 80 mee gehaald @ teller
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 6-12-2003 17:06 Print reply

Posts: 10006
Als je er niet hard mee wil gaan lopen ze geweldig soepel.
MTX van Alwin heeft er een tijdje mee gereden, dat is samen met m'n MTX met 70 eurocilindro en std uitlaat de soepelste brommer die ik ooit heb zien lopen geloof ik.
 
Bastila is lief
RX RACING 10-12-2003 18:35 Print reply
Posts: 59
nou mensen hij zit er in die 16mm maar de kutvent heb iets niet goed gedaan want hij loopt van geen meter meer.
Haalt de 40 net aan en trekt amper meer op
die brommerboer zegt dat het nou me uitlaat is

wat denken jullie?
 
Kampersjaak 10-12-2003 18:38 Print reply

Posts: 12285
dat de bromboer je naait
 
oderint dum metuant
Mr Pain 10-12-2003 18:39 Print reply
Posts: 4966
dat de brommer hoer je flink naait, en dat je nu moet gaan afstellen
 
hondadriver_chris 10-12-2003 18:59 Print reply

Posts: 1042
een grotere caburateur zorgt voor wat meer trekkracht
als je dan een ander tandwiel erop doet kan de top veranderen maar na moet je niet een achtelijk groot tandwiel pakken ik zou 1 tandje groter (voor)
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
RX RACING 10-12-2003 20:59 Print reply
Posts: 59
hoe stel ik het af?

ik ben erachter dat als je bij het wegrijden je shook( of hoe je dat ook schrijft) uittrekt hij beter wegrijd
Als je dit niet doet valt hij zo goed als stil
Dus je zou dneken dat hij geen genoeg benzine toegevoerd krijgt.
Een vriend van mij dacht dat het misschien de sproeier was.
Kan dit ook zo en anders, hoe stel ik hem af??
 
Joscross 10-12-2003 21:00 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mb_chris

een grotere caburateur zorgt voor wat meer trekkracht
als je dan een ander tandwiel erop doet kan de top veranderen maar na moet je niet een achtelijk groot tandwiel pakken ik zou 1 tandje groter (voor)

Ik dacht dat een kleinere carb zorgt voor betere trekkracht een grotere carb de topsnelheid kan verhogen
 
brommercrazy 10-12-2003 21:03 Print reply

Posts: 2594
Moet je effe in de FAQ kijken daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 

Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved