Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Twee vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13863 - Twee vraagjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 5-12-2003 20:57 Print topicpost
Posts: 1755
Hmm tjah, kheb nou mn nieuwe setup op mn brommer gezet...ben rustig aan het inrijden geslagen en al...maar nou zit ik voornamelijk met 2 grote vragen.

Vraag 1: er zit nou een 320 mikuni sproeier in mn carb...bougie begint nou een beetje goed te kleuren, brommer begint ook wat fijner aan te voelen, maar het mag nog wel iets groter zijn. Zal rond de 360 uitkomen denk ik zo...maja vind ik vrij groot voor een lullig 70cc brommertje

Vraag 2: vanaf begin af aan ratelt mn brommer al als de tering. Ik weet bijna 100% zeker dat het mn zuigerveren zijn, echt zon ratelend geluid, dat in principe meer wordt naarmate je toerental stijgt. Maar klinkt echt niet lekker, meer alsof mn zuiger mn cilinder aan het opeten is

Setup nog voor de volledigheid:
70cc Airsal (nieuw)
70 hd kop (nieuw)
20mm Mikuni extern
4 kleps adige membraan (nieuw)
Twin Air powerfiltertje (nieuw)
Vaag uitlaatje, rijdt redelijk
Twv is nou nog 17-47, maar wordt iets van 16-40 of 17-40, als ie dat trekt natuurlijk

Blokje is pas gereviseerd. Cilinder en zuiger zagen er overigens al 'twijfelachtig' uit toen ik ze binnenkreeg. Cilinderwand zaten soort van 'pitjes' in, zuiger ook. Was tenminste zeker niet helemaal 100% glad naar mijn gevoel...ik dacht dat dat hoorde bij dat type cilinderwand ofzo . Kben tot nou toe alleen imitatie slijtijzer gewend.

Compressie is goed, trekkracht is perfect. Dus qua prestaties maakt het nie zo veel uit...maar mag wel duurzaam zijn als het ff kan.
 

gonzales 5-12-2003 22:06 Print reply

Posts: 1319
airsal heeft raar probleem. echt waar sommige zuigers die standaard bij airsal zitten hebben volgend probleem. blijkbaar kunnen de zuigerveren zich voor montage al veel op en neer bewegen. dit is raar . heb toen ook die zuiger geprobeerdt en op hetzelfde probleem uitgekomen. meschien toch nieuwe zuiger erin stoppen ? heb het ook gedaan en geen noemenswaardige problemen meer gehad. wel oppassen dat je een 70cc koppakking hebt. anders kan dit ook wel aardige geluidjes maken. maar eum 360 sproeiermaat ? nergens geen valse lucht ? . externe spoeier moet je vooral eens kijken bij je sproeier als je geen valse lucht daar trekt.
 
burn your rubber not your soul
Punk [Dave] 5-12-2003 22:06 Print reply

Posts: 7003
320?!?!?! ik heb er 85 inzitte en die is te groot
 
jupiler 5-12-2003 22:12 Print reply
Posts: 846
kwou zeggne ik vin t ook nogal aan de grote kant
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
GMP 407 5-12-2003 22:12 Print reply
Posts: 1182
zijn andere sproeier maten dave

EDIT hij gaat ook van 320 naar 360. Zou jij dat doen met jou sproeier mate? 40 verschil??? Denk t nie volgens mij heb die gewoon andere sproeiermate

Dit bericht is ge-edit door GMP 407 op 5-12-2003 22:14
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Ralf 5-12-2003 22:12 Print reply

Posts: 9073
320 mik is veel te groot, probeer 150 ofzo..
 
Bazz -> DRD 5-12-2003 22:17 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

320 mik is veel te groot, probeer 150 ofzo..

Ja zoiets, of een 160 ofzo
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
-Niellesie- 5-12-2003 22:28 Print reply

Posts: 6454
Of zijn cilinder is gaar.
 
allalallalallalalallalala
de_koen 5-12-2003 22:31 Print reply

Posts: 5595
volgens mij is er iets gruwelijk mis met je carbu
 
Honda 5-Bak te koop
huh 6-12-2003 2:30 Print reply
Posts: 1755
Neeej serieus mensen, ik loop niet te dollen ofzo . Ik sta er zelf ook van te kijken

Ik ben niet gek ofzo...ik ben begonnnen met een 180 Mikuni, omdat ik altijd 150 in mn 50 snel met 16mm carb enz had zitten. Dan is 180 toch een redelijke keuze of niet dan? Maar die 180 was gewoon te klein, dat voelde ik gewoon. Met choke reed ie toen vele malen beter!! Nou de volgende sproeiers heb ik toen geprobeerd:
* 210 mikuni (had ik nog liggen)
* 135 KEIHIN (had ik nog liggen)
* 150 keihin (de grootste die de brommerboer hier heeft)
* 280 mikuni (bij motorzaak gehaald)
* 320 mikuni...

Dit is ongeveer in oplopende grote...ik heb natuurlijk elke keer gevoeld hoe die reed, hoe de bougie dr uit zag, choke uit enz...nou ik merkte gewoon duidelijk dat ie steeds groter moest.

Maar wat ik niet snap: de meeste brommers moeten toch gewoon gruwelijk verzuipen met een 320 mikuni sproeier? Dat is wat ik vreemd vind...de bougie begint nu een beetje een normale kleur (koffiebruin) aan te nemen, dus er zit duidelijk vooruitgang in. Maar beetje vreemd dat ik er zo asociaal enorm grote sproeiers voor nodig heb. Gewoon abnormaal eigelijk. Maja, dr kan waarschijnlijk toch niemand een antwoord op geven.

-> Valse lucht is het hoogstwaarschijnlijk niet, want hij loopt met alle bovenstaand sproeiers (redelijk) stationair, en ik weet hoe prima een brommer reageert op valse lucht.
-> Gare carb? kan misschien zijn, maar hoe zie ik dat?

En heeft iemand suggesties waarom ie zo ratelt? Ik vind het echt gewoon eng...en dat Airsal een gaar merk is, dat kan natuurlijk ook wel zijn, maar ik weet zeker dat ie nie zo hoort te klinken zoals de mijne doet
 
Ubermens 6-12-2003 2:34 Print reply

Posts: 1111
Ik zou als ik jou was iemands carb lenen en ff checken offie daar wel goed mee loopt, anders nieuwe carb.
 
Oost, west.........Honda best!
Pistonpen Paultje 6-12-2003 10:48 Print reply

Posts: 8678
Ik denk dat we hier met valse lucht te maken hebben En anders vreselijk verkeerde verhoudingen in je carberateur ofzow....
 

Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved