Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tandwielverhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13853 - Tandwielverhouding
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbrulezzz 5-12-2003 21:45 Print reply

Posts: 2084
das het mooie van brommers : wat niet past of pas te krijge is, kan je pas maken
 
MB racing
GMP 407 5-12-2003 22:00 Print reply
Posts: 1182
kheb niks met scooters ma sorry kvin dit btje loze post want op scooter kun je net zoveel pas maken als op een brommer
 
Streetracing team HGV - GMP 407
pepijn 5-12-2003 22:44 Print reply
Posts: 1287
mischien bedoelttie brommers "algemeen" zegmaar
 
KaWaReZ 5-12-2003 23:09 Print reply

Posts: 20582
je hoeft em niet half af te fikke wil je bij et frame komme
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mr.Pink 7-12-2003 12:39 Print reply

Posts: 776
Hoe kleiner voor hoe groter achter dan ga je sneller.

voor groter en achter kleiner ga je langzamer mar heb je wel meer kracht.

ik had 12/43 nu heb ik 10/43
 
Pistonpen Paultje 7-12-2003 12:44 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT 50m

Hoe kleiner voor hoe groter achter dan ga je sneller.

voor groter en achter kleiner ga je langzamer mar heb je wel meer kracht.

ik had 12/43 nu heb ik 10/43


100% verkeerd
 
KaWaReZ 7-12-2003 12:55 Print reply

Posts: 20582
kgeloof dattet juist andersom is
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mr.Pink 7-12-2003 13:13 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

kgeloof dattet juist andersom is


nee bijv. je aandrijfas draait rond en je hebt een groot tandwiel dan moet ie veel tanden over en die draait langzaam rond dan gat je achterste tandwiel ook langzaam draaien.

heb je een klein tandwiel voor dan draait die sneller rond omdat die weinig tanden heeft en dan drijft die de achterste tandwiel ook sneller aan snap ie
 
Joscross 7-12-2003 13:14 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT 50m

[...]


nee bijv. je aandrijfas draait rond en je hebt een groot tandwiel dan moet ie veel tanden over en die draait langzaam rond dan gat je achterste tandwiel ook langzaam draaien.

heb je een klein tandwiel voor dan draait die sneller rond omdat die weinig tanden heeft en dan drijft die de achterste tandwiel ook sneller aan snap ie

Nee.
 
KaWaReZ 7-12-2003 13:17 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT 50m

[...]


nee bijv. je aandrijfas draait rond en je hebt een groot tandwiel dan moet ie veel tanden over en die draait langzaam rond dan gat je achterste tandwiel ook langzaam draaien.

heb je een klein tandwiel voor dan draait die sneller rond omdat die weinig tanden heeft en dan drijft die de achterste tandwiel ook sneller aan snap ie



voor kleiner, achter hetzelfde... --> trek je sneller op, is je top lager...
voor zelfde, achter groter... ongeveer etzelfde effect, maar dan net wat minder..(tenzij drastiese verandering)

voor zelfde, achter kleiner.... je trekt langzamer op, maar je top ligt wel wat hoger (asje brommie btje power heeft dan )

voor en achter kleiner, uhm... trekt asset goed is wa sneller op, maar top nie zo hoog as std situatie zegmaar

voor en achter groter, top hoger, maar et duurt gewoon lang totdat je er bent, en je trekt langzamer op.

(niet te drastiese veranderingen in tandwielen dus )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mr.Pink 7-12-2003 13:21 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

[...]



voor kleiner, achter hetzelfde... --> trek je sneller op, is je top lager...
voor zelfde, achter groter... ongeveer etzelfde effect, maar dan net wat minder..(tenzij drastiese verandering)

voor zelfde, achter kleiner.... je trekt langzamer op, maar je top ligt wel wat hoger (asje brommie btje power heeft dan )

voor en achter kleiner, uhm... trekt asset goed is wa sneller op, maar top nie zo hoog as std situatie zegmaar

voor en achter groter, top hoger, maar et duurt gewoon lang totdat je er bent, en je trekt langzamer op.

(niet te drastiese veranderingen in tandwielen dus )


nee je aandrijfas blijft even hard rond draaien als je een klein tandwiel heb maakt die toch meer omwentelingen dan een grote en als het voor tandwiel meer omwentelingen maakt draait je achterste tandwiel toch ook harder
 
Honda_mbiloss [Emiel] 7-12-2003 14:23 Print reply

Posts: 3697
Jij bent echt dom:P.

14-45 ---> 15-45 slomer optrekken harder rijden(als je brommert het trekt)

14-45--->14-43 slomer optrekken harder rijden.

14-45---> 12-50 Mega hard optrekken, mega sloom rijden met mega veel toeren.
 
theredone51 7-12-2003 14:32 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

Jij bent echt dom:P.

.


k denk niet dom, eerder hardleers
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
KaWaReZ 7-12-2003 14:35 Print reply

Posts: 20582
ik ga geen moeite meer stoppen in dit soort mensen

ben zelf koppig as de pest.. maar ook lui
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mr.Pink 7-12-2003 16:17 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

Jij bent echt dom:P.

14-45 ---> 15-45 slomer optrekken harder rijden(als je brommert het trekt)

14-45--->14-43 slomer optrekken harder rijden.

14-45---> 12-50 Mega hard optrekken, mega sloom rijden met mega veel toeren.


precies andersom echt test maar eens
 

Dit topic is 2179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved