Blukaap |
4-12-2003 18:23 |
 Posts: 10008 |
Staat op de achterkant van de behuizing waar ie inzit.
Je hebt een zwarte (B) draad nodig (met 12V gelijkspanning), een aarde (G) en een groenblauwe (B/L ofzo).
Als dat aangesloten zit moet ie als er 12V op zwart komt te staan uitslaan naar het midden vd 1e verdikking.
|
|
Bastila is lief |
|
barry |
4-12-2003 18:28 |
 Posts: 7387 |
tis te hopen dat je tempsensor niet kapot is, nieuw ontbetaalbaar, en 2de hands bijna niet de vinden :(
|
|
He? |
|
Blukaap |
4-12-2003 18:29 |
 Posts: 10008 |
Temperatuursensor ?
5 euro 2e hands geloof ik.
30 euro nieuw.
Of bedoel je het metertje zelf ?
|
|
Bastila is lief |
|
Blorn |
4-12-2003 18:31 |
 Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
tis te hopen dat je tempsensor niet kapot is, nieuw ontbetaalbaar, en 2de hands bijna niet de vinden :(
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
4-12-2003 18:34 |
 Posts: 3255 |
TEMPERATUUR SENSOR HONDA NSR 47.73
dat bedoelt ie denk ik
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
barry |
4-12-2003 18:38 |
 Posts: 7387 |
hmm hebben ze de prijs omlaag gebracht  , was voorheen veeeeel duurder (heb er uitvoerig na gezocht), en 2de hands niet zo duur, maar vind maar eens 1tje die nog goed is (meeste die het doen die zitten dus al in een lopende nsr o.i.d
maar niet te veel offtopic gaan
|
|
He? |
|
benz |
4-12-2003 21:24 |
 Posts: 1293 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
tis te hopen dat je tempsensor niet kapot is, nieuw ontbetaalbaar, en 2de hands bijna niet de vinden :(
die temp sensor die zit toch zo naast je bougie ??
want me meter werkt wel maar komt neit verder dan de c van cold zi hem bewegen als ik me contact omdraai maar jah hij blijft cold aan geven terwij hij volgens mij al veel warmer is verbrand me handen aan me blok :-(
|
|
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/ |
|
Xanthi84 |
4-12-2003 21:31 |
Posts: 994 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benz
[...]
die temp sensor die zit toch zo naast je bougie ??
want me meter werkt wel maar komt neit verder dan de c van cold zi hem bewegen als ik me contact omdraai maar jah hij blijft cold aan geven terwij hij volgens mij al veel warmer is verbrand me handen aan me blok :-(
mja,nee de mijne komt naa een tijdje net voorbij die lijn van cold te staan, net goed
en geloof me, hij geeft het aan wanneer je blok te warm wordt (ik zat is vanachter bijj een vriend van me, ook op zen nsr, hij reed zonder waterkoelingn en de temperatuurmeter stond in de helft na een uurtje rijden
Dit bericht is ge-edit door Xanthi84 op 4-12-2003 21:32
|
|
|
|
bart de schakelgek |
4-12-2003 21:50 |
 Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Xanthi84
[...]
mja,nee de mijne komt naa een tijdje net voorbij die lijn van cold te staan, net goed 
en geloof me, hij geeft het aan wanneer je blok te warm wordt (ik zat is vanachter bijj een vriend van me, ook op zen nsr, hij reed zonder waterkoelingn en de temperatuurmeter stond in de helft na een uurtje rijden
Dit bericht is ge-edit door Xanthi84 op 4-12-2003 21:32
was laatst met de nsr bezig, nieuwe koelvloeistof in, maar niet veel want zat veel lucht in de slangen, daarna wat afgesteld blabla maar vergeten dat ik nog meer koelvloeistof erin moest doen
dus ik proefrijden, schiet me die temperatuurmeter na een paar 100 meter meteen in het rood  ik wist niet wat er gebeurde, maar als er genoeg koelvloeistof in zit dan blijft ie volgens de meter echt super koel, komt net van de c weg
|
|
Limburger |
|
henk huppelschoten |
4-12-2003 22:37 |
Posts: 656 |
heb je nog een thermostaat want als die erin zit en je hebt genoeg kvs dan komt ie inderdaad niet verder dan de c van cold
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
henk huppelschoten |
4-12-2003 22:38 |
Posts: 656 |
als ie er niet in zit bedoel ik
FOUTJE!
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
Cebess |
4-12-2003 22:54 |
 Posts: 1203 |
Je meter kan je testen door het draadje van de sensor tegen het frame aan te houden, dan moet de meter helemaal uitslaan.
Waarschijnlijk is gewoon je sensor kapot das meestal zo.
En ik weet niet of er standaard een thermostaat in een nsr zit, maar met is natuurlijk wel beter.
Dan wordt de motor eerst warn voordat ie gaat koelen, dus dan slijt alles wat minder.
Mijn AF1 had dat standaard niet, echt slecht.
Dus heb ik zelf maar iets gemaakt in de slang!
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Blukaap |
4-12-2003 23:03 |
 Posts: 10008 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk huppelschoten
heb je nog een thermostaat want als die erin zit en je hebt genoeg kvs dan komt ie inderdaad niet verder dan de c van cold
Als ie er in zit komt ie ook niet verder dan net voorbij de 1e verdikking.
Alles wat ie verder komt wordt ie te warm.
Thermostaat kun je trouwens best wel zonder, alleen wat voorzichtiger/langer warmrijden.
En in de winter wat opletten, maar te koud wordt ie niet zomaar, zo geweldig is een NSR radiateur nou ook weer niet (ding is genoeg, maar niet echt overbemeten ofzo).
Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 4-12-2003 23:04
|
|
Bastila is lief |
|
benz |
7-12-2003 14:56 |
 Posts: 1293 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cebess
Je meter kan je testen door het draadje van de sensor tegen het frame aan te houden, dan moet de meter helemaal uitslaan.
Waarschijnlijk is gewoon je sensor kapot das meestal zo.
En ik weet niet of er standaard een thermostaat in een nsr zit, maar met is natuurlijk wel beter.
Dan wordt de motor eerst warn voordat ie gaat koelen, dus dan slijt alles wat minder.
Mijn AF1 had dat standaard niet, echt slecht.
Dus heb ik zelf maar iets gemaakt in de slang!
ja de meter zelf werkt
maar ik heb uit een andere bron begrepen dat de sensor pas open gaat boven de 65 graden  (kan dat kloppen ??
dus dan begint hij pas met meten
|
|
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/ |
|
benniez |
7-12-2003 15:05 |
Posts: 112 |
die van mij (NSR) slaat al een beetje uit alsi k hem op contact zet. Als ik echt ga blazen komt ie net niet op de helft.
maar jah, 80 cc, misschien beetje anders.
Mzzls, ben.
|
|
|
|