Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontsteking doormeten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #13829 - ontsteking doormeten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 21714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 4-12-2003 13:10 Print topicpost

Posts: 3718
gezien in FAQ:

Quote:
Wij zullen beginnen bij de coil (=spoel?) hoe merken we op of deze defect is?
1 De coil als deze niet goed is dan zal je brom starten als normaal. Tijdens het rijden of optrekken zal hij sputteren, maar hij gaat wel stationeer draaien (in de weinige gevallen niet)
(dat doetie bij mij dus..)

2 deze is het beste manier pak je multimeter zet hem op kilo ohm. Haal je sparkplugdop(is dus bougiedop) weg en zet de ene pen op je coilkabel(wordt daarmee de bougiekabel bedoelt?) en de ander op het stuk dat op je frame zal aarden of je cdi voeding input hij moet een meting geven bij de 3k ohm mag hoger lager is niet echt gewenst. Nu pak je de voeding(cdi) input en je grond hierbij (dus contact op frame maken en cdi input)moet je meter op ohm staan hij moet hier een meting tussen de 5en 2 ohm geven. Als je meter niet reageerd dan is er sprake van een breuk (hij is defect). Alles opgemeten klopt dan gaan we verder indien je coil niet goed is inspecteer je sparkplug dop direct


dus begrijp ik et nou goed zoals ik daarboven in bolt heb gezet?

dus eerste meten tussen bougiekabel(coil kabel) en cdi en dan tussen cdi en frame...

Quote:
5........zwart/geel staat voor je coil voeding

is dat de cdi voeding input??

half engels/nederlands, beetje lastig...

et komt uit deze FAQ: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/84






 

brommercrazy 4-12-2003 16:42 Print reply

Posts: 2594
Die beschrijving is idd beetje vaag, en onsteking doormeten is zoiezo al moeilijk(is gewoon kut) Je kunt het beste gewoon een werkende ontsteking erop zetten. Misschien van je broer zijn sh?
 
de_koen 4-12-2003 17:29 Print reply

Posts: 5595
hmmm

ik word er ook niet veel wijzer van

ontstekingspoel(zwart-rood) moet iets in de buurt zijn van 120 ohm

trigger (geel-blauw) iets van een 25 ohm

beide gemeten tussen de draad van de respectievelijke spoel en het frame/massa

cdi kan je doormeten met een schema dat op honda-dsv.nl staat oid, al is dat niet echt betrouwbaar dacht ik

weerstand van de bobine naar frame weet ik niet
 
Honda 5-Bak te koop
POM 4-12-2003 18:04 Print reply

Posts: 757
als ciol kabel de bougi kabel is zal dan de coil dan niet de bobine zijn?
 
Blukaap 4-12-2003 18:20 Print reply

Posts: 10006
Bobine moet je 3 Kohm meten als ik me niet vergis (bij NSR/MTX-sh/R bobine moet je meten tussen bougiekabel en massa)

Verder de ontsteking doormeten zoals Koen het zegt.
Al boeit het met zwart-rood weinig als ie rond de 100 zit, hoger dan 120 is ook prima.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 4-12-2003 18:21
 
Bastila is lief
martinus83 6-12-2003 16:36 Print reply

Posts: 3718
# bij zwarte-rood meet ik 130 en bij blau geel meet ik 25

onsteking is dus goed

# weerstand in bobine is 3,3

bobine is ok goed

please help me heb morge me brom nodigggg



Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 6-12-2003 16:36

gelijkrichter vergeleken met twee andere sh gelijkrichters, geeft heel andere waardes aan(kapot) maar met een goeie gelijkrichter op mn brommer vonkt hij nog niet..

HEELLPPP reageer es...wie weet??

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 6-12-2003 16:38

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 6-12-2003 18:20
 
De kets 10-8-2009 18:23 Print reply

Posts: 256
Ik heb het ook al eens met een iets andere methode geprobeert ,wat ook beetje maar kan duidelijk maken of het nou de mechanische(carbu en degelijke) of electrische gedeelte was dat slecht was.

Want mijn mt had zoiets van een inhoudend-stotterent geluid niet doorgaan en bleef daar hangen, en dus in de powerband bij de versnellingen verzoop hij wat en stotterde
het is een 65cc met 100sproeier en proma full met stock carbu 12.

gewoon van bougie verwisselen met warmere graad omdat elke warmere een smallere en zwakkere vonk heeft, eens kijken wat hij aankon .. op den duur had ik nog maar een 6,7 en omdat dat nogal warm was hij de ziekte terugkreeg , met die hitte ..,
dus daar dat ik het door had dat men bobine bijna derdoor was.

 
Voetentje 10-8-2009 18:26 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
Ik heb het ook al eens met een iets andere methode geprobeert ,wat ook beetje maar kan duidelijk maken of het nou de mechanische(carbu en degelijke) of electrische gedeelte was dat slecht was.

Want mijn mt had zoiets van een inhoudend-stotterent geluid niet doorgaan en bleef daar hangen, en dus in de powerband bij de versnellingen verzoop hij wat en stotterde
het is een 65cc met 100sproeier en proma full met stock carbu 12.

gewoon van bougie verwisselen met warmere graad omdat elke warmere een smallere en zwakkere vonk heeft, eens kijken wat hij aankon .. op den duur had ik nog maar een 6,7 en omdat dat nogal warm was hij de ziekte terugkreeg , met die hitte ..,
dus daar dat ik het door had dat men bobine bijna derdoor was.



Oude topic
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De kets 10-8-2009 18:27 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Oude topic

achja hoe dan ook ..
 
Niek de Wildt 10-8-2009 18:34 Print reply
Posts: 7168
http://www.megaupload.com/?d=MX29EPOL
rond pdf pagina 62

van een ducati-ontsteking voor oa derbi en am6, ik weet niet over welke brommer je het hebt, volgende keer noteren!
 
De kets 10-8-2009 18:40 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
http://www.megaupload.com/?d=MX29EPOL
rond pdf pagina 62

van een ducati-ontsteking voor oa derbi en am6, ik weet niet over welke brommer je het hebt, volgende keer noteren!


zie je toch zo , honda mt man , proma?....
 
De kets 10-8-2009 18:41 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]


zie je toch zo , honda mt man , proma?....

achja hoe dan ook , eventjes vergeten , doe chill.. en zal er op lette joh
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 10-8-2009 18:46 Print reply

Posts: 12846
De Kets, probeer erop te letten wat voor topic je kickt. En dat je postgedrag ook nog zinnig is .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
bart de scootergek 10-8-2009 18:46 Print reply

Posts: 8916
topic is van 2003, heel erg oud dus. Let daar voortaan op, deze moet nu weer handmatig terug gezet worden.
 
Honda RC-33

Dit topic is 21714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved