Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - race cilinder mt/mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13819 - race cilinder mt/mb
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pepijn 3-12-2003 20:38 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

221


net nog over gehad
 
MWvdK 3-12-2003 20:45 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

221

225 tog? dat is later verbeterd door een sparta die 235 ging... (ask het toersen verhaal goed herrinner...)
 
Pistonpen Paultje 3-12-2003 22:48 Print reply

Posts: 8678
Nee. het record was tot nu toe nooit ingehaald....

Ding was echt bijna letterlijk een kogel. Heb er ook nog naar staan kijken.

En volgens mij was het 224, nogwat
 
marcel 3-12-2003 22:55 Print reply

Posts: 1533
kan wel zijn jah dat het een kogel was jah met 14 versnellingen en zowat pure methanol als brandstof
 
Neonlampje 3-12-2003 23:09 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

221, ook goed..

volgensmij zelfs 224.5 ofzo..
vet cool filmpje erbij! met voetpompje druk opbouwen voor shifter.. met apart klokje daarvoor...
een normaal iemand past er btw niet in!!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 3-12-2003 23:10
 
KaWaReZ 3-12-2003 23:15 Print reply

Posts: 20582
kvraag me af hoe dat ding op een rollenbank zou presteren

(ff aan gort rijden )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Daniel_84 4-12-2003 0:31 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

ik heb gezien dat ze bij de races speciale cilinders(50cc) gebruiken waar ze 100km/pu mee rijden nu had ik een vraag waar kan ik die krijgen en de prijs en wat voor zijn het.



Die speciale cilinders zijn gewoon de ge2's volgens mij. Dus de belgische 50cc snels. Zijn alleen flink getuned. Kosten op 50cc.nl: (ge2 voor mt en mb staan er niet bij) denk dat het voor mb en mt tussen de 200 en 250 euro ligt zonder zuiger.
Honda nsr (zonder zuiger):ge2 283,80 euro
gt4:(iets beter denk ik):293,84 euro
Zoals je ziet errug dure cilinders
 
Blukaap 4-12-2003 17:17 Print reply

Posts: 10006
GT4 wordt gebruikt in de SOBW (net zo duur als GE2, maar sneller).
En kennelijk ook hier en daar zelfgegoten RJR cilinders, ? 700 euro p/s ofzo (dacht ik).


Voor NSR weliswaar, voor MT/B is het Honda standaard snel dacht ik.
En die hebben een ander typenr dan GE2 of GT4.


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 4-12-2003 17:18
 
Bastila is lief
brutus 4-12-2003 17:27 Print reply

Posts: 7934
zo ik die prijze zie denk ik beetje onmogelijk haalbaar als je bij de kweker werkt

maar ja ik heb nu een 50cc zea is het moeilijk of te tunen hoe grot mogen de poorten zijn enzo.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
de_koen 4-12-2003 17:31 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

GT4 wordt gebruikt in de SOBW (net zo duur als GE2, maar sneller).
En kennelijk ook hier en daar zelfgegoten RJR cilinders, ? 700 euro p/s ofzo (dacht ik).


Voor NSR weliswaar, voor MT/B is het Honda standaard snel dacht ik.
En die hebben een ander typenr dan GE2 of GT4.


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 4-12-2003 17:18


honda mt/mb cilinders werken met een code A en dan een cijfer erachter,
 
Honda 5-Bak te koop
boy.schouten 4-12-2003 18:31 Print reply

Posts: 884
bji de sobw racen ze heel vaak met orginele 50cc zwaar getuned, maar ze racen daarmee omdat ze van gietijzer zijn dat slijt minder snel en omdat ze daar nogal wat te voorduren hebt .
en uit zo'n cillindertje halen ze ongv. 14 pk iemand uit zwaagdijk raceste met een mb hij hete Karsten

Handdoek Boy
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
Blorn 4-12-2003 18:33 Print reply

Posts: 13825
Gietijzer gebruiken omdat het minder snel slijt?
 
de_koen 4-12-2003 18:39 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Gietijzer gebruiken omdat het minder snel slijt?


idd

warmte eigenschappen/weerstand is ook meer tov een nicasil wand, negatief dus
 
Honda 5-Bak te koop
boostah 4-12-2003 18:41 Print reply
Posts: 308
waarschijnlijk zal ie bedoelen dat ze dan niet elke keer na een races een nieuwe wand erin moeten leggen ofzo

bij gietijzer gewoon efkens honen neiuwe zuiger en rijden maar
 
de_koen 4-12-2003 18:42 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

waarschijnlijk zal ie bedoelen dat ze dan niet elke keer na een races een nieuwe wand erin moeten leggen ofzo

bij gietijzer gewoon efkens honen neiuwe zuiger en rijden maar


bij nicasil gewoon andere zuiger en klaar...
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 4642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved