Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - RM probs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13799 - RM probs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoCrossIpkiss[stan] 2-12-2003 18:29 Print topicpost

Posts: 7744
als ik met me RM 125 gewoon rustig de koppeling laat opkomen [vanuit stilstand] voel je em trekke (zonder gas ook) en als je em dan loslaat met gas bij ofzo dan valt ie gewoon uit...... of als je gewoon wegtrekt in ze 2 stottert ie ook
net of ie te weinig kracht heb ofzo
lijkt me aleen stug hij heb iets van 32 pk en maakt aleen op de koppeling al burnout :P
iemand enig iedee wat dit kan zijn ?
als ik met me mtx ofzo de koppeling loslaat gaat ie gewoon rijden zeg maar
 
hoi

TripleEdged 2-12-2003 19:16 Print reply

Posts: 506
bougi/afstelling/ontsteking rot, bij de bougi beginnen met controleren heej...
maakt t echt zon bhwuuuuu geluid of valt ie gewoon meteen stil???
 
MotoCrossIpkiss[stan] 2-12-2003 19:32 Print reply

Posts: 7744
neej tis echt zo dat als je bijv je brom in ze 5 rost en wegrijd dat et gewoon (bijna) niet gaat
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX Core

bougi/afstelling/ontsteking rot, bij de bougi beginnen met controleren heej...
maakt t echt zon bhwuuuuu geluid of valt ie gewoon meteen stil???

 
hoi
Steve_ZHC 2-12-2003 22:11 Print reply

Posts: 2716
hmm, ik heb het niet gehad toen ik een YZ-250 had, maarre, heb je de volgende dingen gecheckt;
* bedrading v/d ontsteking nog vast, of is de rommel gaan oxideren?
* vieze tank/benzinefilter/carburateur
* bougietje
* haal de dodemansknop draden es los, kijken of die geen storing heeft
* luchtfilter kapot => scheur in filter? of heeeeeeel erg ranzig, zit er water in?
probeer je filter eens schoon te maken, je carb ook.

als dat allemaal niet helpt, zou je es naar je membraamplaten moeten kijken, of die niet verbogen zijn (versleten dus).

als d?t niet helpt, dan moet je toch es je cilinder lichten, kijk ff naar de staat van je zuiger en de veren.

maarrrr, ik denk dat het vocht is, of je bougie.
 
Rudy 3-12-2003 0:59 Print reply

Posts: 3471
Te weinig gas?
Zuiger van 20 jaar oud?
Slechte afstelling / luchftilter
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-12-2003 10:08 Print reply

Posts: 17929
domme opmerking misschien maar staat die in zn 1?
 
bart de schakelgek 3-12-2003 12:13 Print reply

Posts: 5987
met mijn cr125 kon ik uit de 2 makkelijk optrekken, dus dat moet niet veel uitmaken
 
Limburger
MotoCrossIpkiss[stan] 7-12-2003 16:43 Print reply

Posts: 7744
t'was dus de afstelling.... kep em afgesteld en hij trok valse lucht
vandaar dus

1 tip koop geen gtunde RM want et word je dood
 
hoi
Tsxdude AKU MicheL 7-12-2003 16:51 Print reply

Posts: 10676
mietje
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Harm 7-12-2003 16:51 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

t'was dus de afstelling.... kep em afgesteld en hij trok valse lucht
vandaar dus

1 tip koop geen gtunde RM want et word je dood

Nee koop een Kawasaki KX 250 getuned, had een vriend van mij maar die heeft ie weer verkocht omdat hij um niet kon houden. Nou rijdt ie gewoon weer op zun RM 125. Die Kawa had dacht ik iets van 56 pk ofzo. Echt niet te vergelijken met zon RM 125 jonge, niet normaal meer.

Dit bericht is ge-edit door Harrie op 7-12-2003 16:52
 
http://www.durtikkers.tk
Rudy 7-12-2003 16:55 Print reply

Posts: 3471
Is maar net waaraan je gewent bent. Als je dan vaker op een nog snellere gerden hebt dan stelt het ook niet veel meer over. Het is gewoon afhankelijk van je ervaring enz.
Een getunde rm van een aantal jaren oud levert nog niet het vermogen van wat ze nu standaard leveren.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Harm 7-12-2003 16:58 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Is maar net waaraan je gewent bent. Als je dan vaker op een nog snellere gerden hebt dan stelt het ook niet veel meer over. Het is gewoon afhankelijk van je ervaring enz.
Een getunde rm van een aantal jaren oud levert nog niet het vermogen van wat ze nu standaard leveren.

Maar het was zo, ik had wel eens vaken op een KTM 520 gerede en das ook iets van 50 pk ofzo maar das 4-takt, en bij die Kawa kwam het echt ineens zo van, Wow. Eerst ging het niet echt zo heel hard, meer toeren en ik flikkerde er bijna achterover af.
 
http://www.durtikkers.tk
SIWWN 7-12-2003 16:59 Print reply
Posts: 7079
2T h?
 
Rudy 7-12-2003 17:08 Print reply

Posts: 3471
idd , 520je heeft meer vermogen dan de meeste 250jes volgens mij....
2-takt komt veel lomper in en lijkt daardoor veel sneller......
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-12-2003 17:21 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

idd , 520je heeft meer vermogen dan de meeste 250jes volgens mij....
2-takt komt veel lomper in en lijkt daardoor veel sneller......

2takt is bij elke cilinder inhoud sneller

simpelweg omdattie 2 slagen maakt
 
Rudy 7-12-2003 17:24 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]

2takt is bij elke cilinder inhoud sneller

simpelweg omdattie 2 slagen maakt


wat een onzin......
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved