Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder informatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 622 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13775 - Cilinder informatie
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 2-12-2003 13:18 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

zo`n powerseal wand kost denk wel meer dan 400 euro, bij me rm laten doen, koste 400 euro met korting van de dealer omdat het blok op was toen ik em kocht. en alst de zelfde timingen als een scoot cil heb. heeft ie wel een kleine powerband, en weinig koppel.


grapjas, volgens zal die cil echt wel aangepast worden voor een schakel hoor!


 
**My BungHole Will Speak Now**
Neonlampje 2-12-2003 13:23 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

zo`n powerseal wand kost denk wel meer dan 400 euro, bij me rm laten doen, koste 400 euro met korting van de dealer omdat het blok op was toen ik em kocht. en alst de zelfde timingen als een scoot cil heb. heeft ie wel een kleine powerband, en weinig koppel.
je haalt guldens en euros doormekaar
edit: volgensmij

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 2-12-2003 13:24
 
GMP 407 2-12-2003 13:40 Print reply
Posts: 1182
jah en dan nog voor 340 euro mag ik toch wel een cilinder met goeie wand verw8en.

Heeft deze cilinder egt geen goeie want of is dit gewoon gelul en denkt men dat omdat het bij de manston ook zo was. En als hij kapot gaat na hoeveel kilometer of hoeveel draaiuren is dat.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Bullet 2-12-2003 13:48 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

jah en dan nog voor 340 euro mag ik toch wel een cilinder met goeie wand verw8en.

Heeft deze cilinder egt geen goeie want of is dit gewoon gelul en denkt men dat omdat het bij de manston ook zo was. En als hij kapot gaat na hoeveel kilometer of hoeveel draaiuren is dat.


oke STFU!

nog niemand heeft deze cil dus niemand heeft er ervaring mee, misschien zit er wel een goeie wand in.

dus STFU
 
**My BungHole Will Speak Now**
GMP 407 2-12-2003 14:42 Print reply
Posts: 1182
okay thnx maar hou zelf je bek maar ff.

Nog vraagje verschil tusse gila 1 en gila 2 voor rs. wat is dat.

Is het gewoon de zelfde cilinder maar de gila 1 heeft gewoon kleinere spoelpoortuh of is het gewoon helemaal anders?

Dit bericht is ge-edit door GMP 407 op 2-12-2003 14:43
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Blukaap 2-12-2003 14:54 Print reply

Posts: 10008
zoekfunctie
Als die nu eens gaat gebruiken.
En dan niet alleen op dit forum, maar ook op andere fora, dan hoef je hier niet iedereen lastig te vallen met vragen waar je perfect zelf een antwoord op kan vinden.

Of waar je gewoon geen antwoord op kan geven omdat NIEMAND DE MO#$!@$%@%@%@%@ CILINDER HEEFT .
 
Bastila is lief
goot 2-12-2003 17:11 Print reply
Posts: 78
harry volgende week ga ik een bezoekje plegen bij meneer de jager om de cilindertjes te bekijken
maar je hebt inderdaad gelijk dr is hier teveel geblaat
 
i may be slow but i`m ahead of you
KaWaReZ 2-12-2003 17:14 Print reply

Posts: 20582
ff vraagje tussedoor...

die extra voetpakkinge..

daarmee kun je hogere toerentallen mee behalen zegmaar?/ doordat je de cil n stukkie hoger zet, komme de poortjes ook wa hoger...

(dan wordt dit topic tog nog nuttig )

kwil wel n keertje ff over de 10k kunne komme (NIET in zn vrij )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Frank MB 2-12-2003 17:19 Print reply
Posts: 154
Een nieuwe nicasil wand erin laten zetten kost 180 euro. Heb ik gelezen bij is tuning dacht ik, en anders was het koopmans.
 
honda mb te KOOP!!!!
Pingu 2-12-2003 17:35 Print reply
Posts: 1842
Er wordt vaak beweerd dat de hebo wanden zwak zijn, andere beweren weer dat het reuze meevalt.. ik zou het gewoon proberen. Over die voetpakkingen, je kunt er je timing met veranderen ja, maar ik zou het niet doen, je squish wordt namelijk ook veel groter dan: hij zal inderdaad wat meer toeren gaan draaien, maar met veel minder power.
Dus gewoon zorgen dat je timing goed zit, en dan de squish goed afstellen

Edit:
Quote:
grapjas, volgens zal die cil echt wel aangepast worden voor een schakel hoor!



De uitlaat is vaak de belangrijkste factor als het om de breedte van je powerband gaat. Ik denk dat een scootercilinder op een schakel nog best leuk kan presteren.
Zo wordt er bv vaak gezegd dat 'ronde' poorten (uitlaat bovenkant) een brede powerband geven, bekijk een crosscilinder en je weet genoeg, bullshit imo. (heb zelf bij 80je uitlaatpoort ook zo goed als recht erin gezet, en ik heb toch een zeer brede powerband ) Ook hier is de squish trouwens erg belangrijk, en ik denk dat er weinig mensen met een goede squish rond rijden, zeker de mensen met een honda.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 2-12-2003 17:39
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
KaWaReZ 2-12-2003 17:37 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Er wordt vaak beweerd dat de hebo wanden zwak zijn, andere beweren weer dat het reuze meevalt.. ik zou het gewoon proberen. Over die voetpakkingen, je kunt er je timing met veranderen ja, maar ik zou het niet doen, je squish wordt namelijk ook veel groter dan: hij zal inderdaad wat meer toeren gaan draaien, maar met veel minder power.
Dus gewoon zorgen dat je timing goed zit, en dan de squish goed afstellen


kd8 dattet wat handiger was als alternatief voor me uitlaatpoortje bij te dremelen

maar als je met al die vaktermen gaat gooien hoeft et vammij al niet meer

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Neonlampje 2-12-2003 17:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

ff vraagje tussedoor...

die extra voetpakkinge..

daarmee kun je hogere toerentallen mee behalen zegmaar?/ doordat je de cil n stukkie hoger zet, komme de poortjes ook wa hoger...

(dan wordt dit topic tog nog nuttig )


de voetpakkinen die je erbij krijgt zijn voor het afstellen van je squish.. welke door sommigen belangrijker gevonden wordt dan de hoogte van je poorten..

als je je cilinder gewoon ophoogt komen je poortne ook hoger, wordtie hoogtoeriger.. maar squish weer minder
 
Pingu 2-12-2003 17:39 Print reply
Posts: 1842
Je kunt hem denk ik beter bijdremelen dan
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blorn 2-12-2003 17:40 Print reply

Posts: 13825
Dan verander je EN je spoelers EN je uitlaat EN je inlaat. Niet echt yeah om te 'tunen' dus
 
KaWaReZ 2-12-2003 17:44 Print reply

Posts: 20582
hmmmzz.... denk je ff die 1k toere extra te kunne winne (gaat nie harder as 8k bij mij.. terwijl ieder ander zn kawa mooi 10k draait )

blegh....

wiens dremel moek nu lene ??

(i'll find one )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 2380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved