Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder voor rx?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13769 - Cilinder voor rx?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Radeon-rx 30-11-2003 18:32 Print topicpost

Posts: 483
Ik wil binnenkort een 50cc manston replica halen voor mijn rx maar ik rij elke dag ongeveer 50km voor school enzo.
En het blok zal nogal snel slijten met zo'n hoogtoerige cilinder en ik heb eerst nog geen geld om nieuwe lagers enzo te gaan halen.
Ik heb een 17,5 mm carb. welke cilinder(s) kunnen op me rx met weinig slijtage die goed werkt op 17,5 mm carb? Ik dacht aan de Hebo giet 70cc.
En kan deze cilinder goed getuned worden(pas als ik c3 lagers heb dan)?

En hoeveel toeren zal de hebo 70cc giet draaien ?
Of als jullie me een andere aanraden hoeveel toeren maakt die cilinder dan?

Dit bericht is ge-edit door Radeon-rx op 30-11-2003 21:03
 

jeroen 30-11-2003 22:55 Print reply

Posts: 15066
Als je elke dag veel rijdt, is het toch helemaal niet handig om een setup te hebben waardoor je vaak moet reviceren?

Helemaal niet met AM-6.
 
racemichel 30-11-2003 23:05 Print reply
Posts: 48
Kan je het beste een gilardoni 74cc nemen (zag er bij mij na 5000 km nog als nieuw uit) en een zware vertanding waardoor je in algemeen niet zoveel toeren maakt en toch een beetje opschiet
 
Redyman 30-11-2003 23:25 Print reply

Posts: 479
Ik heb een 70CC athena op me rx, loopt erg lekker. Nog geen problemen mee gehad, en al heel wat km's gemaakt.
 
H O I !
jeroen 1-12-2003 9:15 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: racemichel

Kan je het beste een gilardoni 74cc nemen (zag er bij mij na 5000 km nog als nieuw uit) en een zware vertanding waardoor je in algemeen niet zoveel toeren maakt en toch een beetje opschiet


De cilinder slijt ook niet zo snel, eerder de lagers ed.
 
Bullet 1-12-2003 14:04 Print reply

Posts: 12150
idd, als geen slijtage wilt moet je je AM-6 blok niet opvoeren.

en al helemaal niet je cil tjoenen!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Hannes 1-12-2003 14:06 Print reply

Posts: 4530
gewoon lekker org ciltje, snel pijpje erbij en je hebt toch een mooie snelheid.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Nasic 1-12-2003 14:11 Print reply
Posts: 890
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Radeon-rx

Ik wil binnenkort een 50cc manston replica halen voor mijn rx maar ik rij elke dag ongeveer 50km voor school enzo.
En het blok zal nogal snel slijten met zo'n hoogtoerige cilinder en ik heb eerst nog geen geld om nieuwe lagers enzo te gaan halen.
Ik heb een 17,5 mm carb. welke cilinder(s) kunnen op me rx met weinig slijtage die goed werkt op 17,5 mm carb? Ik dacht aan de Hebo giet 70cc.
En kan deze cilinder goed getuned worden(pas als ik c3 lagers heb dan)?

En hoeveel toeren zal de hebo 70cc giet draaien ?
Of als jullie me een andere aanraden hoeveel toeren maakt die cilinder dan?

Dit bericht is ge-edit door Radeon-rx op 30-11-2003 21:03


zou uit die cilinders toch eerder voor de hebo giet gaan. een stuk laagtoeriger, een bult meer koppel, en laagtoerig vermogen, wat gewoon de cilinder veel meer bruikbaar maakt voor dagelijks vervoer, en de slijtage zal niet hoger zijn dan bij een hoogtoerige 50cc.

wil je wat goedkoper rijden, dan neem je een DR70. sneller dan een NG 50cc, veel koppel, en trekt vanaf de 5k al lekker

gilardoni 68 is dan ook een goede oplossing, alleen een stuk sneller, en heeft een keiharde nicasyl wand, maargoed daar betaal je dan ook voor.

van de gietijzer cilinders hoef je geen extreme slijtage te verwachten, tussen de 10-15k een hoonbeurt met een nieuwe zuiger zal voldoende zijn. wel afhankelijk van je smering en rijstijl natuurlijk.
 
Ducati 900SS
solidsjakie 1-12-2003 18:46 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

gewoon lekker org ciltje, snel pijpje erbij en je hebt toch een mooie snelheid.


mee eens, niet meer uitspoken met je am-6. Cilinder zo lang mogelijk laten zitten, start altijd en loopt altijd. Minarelli zijn super blokken, todat je gaat opvoeren. Wil je sneller, moet je mbx 80 ofzo hebbe. Ik heb gehoord dat derbi ook goed was.

Maar neem gewoon je 17,5 met ori cil en snel uitlaatje.
 
Redyman 1-12-2003 18:48 Print reply

Posts: 479
Die van mij start ook altijd met een 70 Athena, laag toerig trekt ie wel lekker. hoogtoerig minder. Bij 8 a 9 k toeren dan wil versnelling nog wel eens vaag doen
 
H O I !
Radeon-rx 1-12-2003 19:14 Print reply

Posts: 483
Ik ga iig eerst c3 lagers erin laten zetten, daarna andere cilinder/uitlaat.

Ik w8 nog wel even met opvoeren denk ik eerst nog een tijdje zo rond rijden en dan in het voorjaar ofzo andere cilinder en uitlaat

Bedankt iig voor de reacties
 
solidsjakie 1-12-2003 19:48 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Redyman

Die van mij start ook altijd met een 70 Athena, laag toerig trekt ie wel lekker. hoogtoerig minder. Bij 8 a 9 k toeren dan wil versnelling nog wel eens vaag doen


wacht nog een paar km voor je nog meer uitspraken doet. Ik heb al heel wat km's gerede, en ja, 70 is fijn, maar loopt vaak stuk. Ori bijna niet. Ik heb een stuk of 5 70cc gehad, waarvan 1 door een brommerboer gemonteerd. En die heeft het nog het kortst volgehouden. En ori heeft het bij mij altijd gedaan. Ori houde dus, behalve als je een auto ofzo erbij hebt.
 

Dit topic is 708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved