Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvrok kerining

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 640 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13756 - Voorvrok kerining
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim mt 29-11-2003 18:57 Print topicpost
Posts: 89
Beste mensen

Ik heb nieuwe keeriningen voor in mjn voorvork. maar nu weet ik allen niet ho eik ze op moet doen.
Moet de boven kant zijn met alle cijfertjes of die met waar je het weertje kan zien?

En gelijk nog ene vraag
als alles weer in elkaar zit.
Hoeveel olie moet ik er dan in gieten?
tot waar?

Al vast bedankt
Tim
 

Martijn 29-11-2003 19:21 Print reply
Posts: 10000
de olie (Die de keerring moet tegenhouden, want daar is ie voor zit altijd aan de kant van het veertje...

je moet dus de kant van het veertje aan de onderkant doen en de kant met de nummertjes (dichte kant) naar boven...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
kpotappel86 29-11-2003 19:23 Print reply

Posts: 2679
je kijkt gewoon hoeveel er uit de oude poot komt(opvangen en aflezen)

dat doe je er terug in wil j estugere dan iets meer olie wil je minder stuggere minder olie 15 cc meer of minder ofzo... je moet maar ff kijken joh veel succes




 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de scootergek 29-11-2003 19:23 Print reply

Posts: 8916
ik ben daar dus ook mee bzig, maar ik krijg die inbus aan de onderkant van de buitenpoot niet los. weet iemand daar iets voor? olie was volgens mij 80cc maar ben niet zeker

edit: is dus 85cc per poot

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 29-11-2003 19:27
 
Honda RC-33
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-11-2003 19:29 Print reply

Posts: 10835
olie was dacht ik ook 75-80 cc ja. Imbussen zitten bij mij ook altijd vast, maar meestal is dat alleen de kop. Je kan er wat kruipolie inspuiten ofso en dan nachtje laten staan. Maar ik heb dat geduld meestal niet en boor de kop er altijd af. En daarna dan dat tapeind er met een tang uitdraaien (als je de binnenpoot eruit hebt)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de scootergek 29-11-2003 19:31 Print reply

Posts: 8916
kan ik de binnenpoot dan zo uit de buitenpoot trekken? dat lukte bij mij ook niet. leg ff uit hoe je te werk bent gegaan.
 
Honda RC-33
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-11-2003 19:45 Print reply

Posts: 10835
nee, eerst die kop van de imbusbout eraf boren, dan de binnenpoot eruit trekken en dan met een tang de rest van de bout eruit draaien. (moet je er trouwens wel een nieuwe imbus inzetten)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Tim mt 29-11-2003 20:15 Print reply
Posts: 89
Nu heb ik nog een vraagje
ik weet niet precies waar cc voor staat.
ik heb een fles gekocht van SAE 10W.
Helemaal vol gieten moet ook niet he?
 
KaWaReZ 29-11-2003 20:16 Print reply

Posts: 20582
cc = kubieke centimeters
oftewel milliliters assik me niet vergis
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved