Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Caters vlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13742 - Caters vlakken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 29-11-2003 13:05 Print topicpost

Posts: 3718
De carters van mijn MBX blok zijn nie helemaal lkkr valk..de ene kant zitte putjes in en ze lopen nie helemaal goed over op elkaar..

Nou vroeg ik me af hoe da zit as jeje carters laat vlakken.
Lijkt me logisch da iig de krukas dr uit moet.

Maar als je carters gevalkt zijn ligt je cil lager en klopt je timing nie meer...hoe los je da op?
 

JIMMY 29-11-2003 13:14 Print reply

Posts: 2765
Welk stuk van je carter wil je vlakken, dat stuk waar de cilinder zegmaar opstaat?

opzig moet het volgens mij wel lukken, maar dan moet je in de gaten houden hoeveel je afvlakt..
daarna zal je wel een dubbele voetpakking oid nodig hebben om hem op dezelfde hoogte te houden..

maar is goede vloeibare pakking ertussen niet gewooon een oplossing?

en je blok hoeft toch niet perse uit elkaar.. gewoon alle tapeinden eruit halen, doek in je krukasholte doen en dan gaan schuren..
 
NSR JunK 29-11-2003 13:17 Print reply

Posts: 2339
als je het ligtjes laat vlakken.. je kan dr een paar extra voetpakkingen tussen drukken. of je maakt er een plaatje voor van alminium
 
Diederick 29-11-2003 13:26 Print reply

Posts: 96
idd..vloeibare voetpakking en ( indien dan nog nodig ) dubbele koppaking..
ik zou dus niet teveel vlakken..
 
Punk [Dave] 29-11-2003 13:27 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diederick

idd..vloeibare voetpakking en ( indien dan nog nodig ) dubbele koppaking..
ik zou dus niet teveel vlakken..


ksou geen dubbele koppakking doen
 
Pistonpen Paultje 29-11-2003 13:28 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diederick

idd..vloeibare voetpakking en ( indien dan nog nodig ) dubbele koppaking..
ik zou dus niet teveel vlakken..


Voetpakking lijkt me logischer...
 
martinus83 29-11-2003 14:34 Print reply

Posts: 3718
ikga dus niet schuren, dat krijg je nooit vlak man, je gaat je cilinder kop tog ok nie schuren

met vlakken bedoel ik echt vlakken, met de freesbank ofzo dus...

ik heb er nu vl pakking tusse maar das ok nie alles, zijn twee versch carterhelften die nie evenhoog zjin hek et idee....

heeft er niemand ervaring met carter vlakken?
 
Hans F 29-11-2003 14:58 Print reply
Posts: 4326
als je 2 verschillende carters heb is dat ook lekker voor je krukas. Die 2 gaten waarin de lagers zitten worden mooi tegenoverelkaar geboord terwijl de carters in elkaar zitten.
 
gonzales 29-11-2003 15:35 Print reply

Posts: 1319
als het niet veel is dat de carters gevlakt worden en je hebt nog wat ruimte tussen cillinderkop en zuiger als de zuiger op zijn b.d.p staat dan is er toch geen probleem ? anders kan je je cillinder gewoon ophogen met dubbele voetpakking en een alu plaat als het nog scheelt. denk zelfs dat gevlakt carter gunstig is . meschien wat meer carterdruk ? zal het eens effe bekijken maar denk dat je wat meer carterdruk maakt door de boel te vlakken onderaan .
 
burn your rubber not your soul
Pingu 29-11-2003 15:54 Print reply
Posts: 1842
caters vlakken.. veel water drinken wil wel helpen. Leer typen man
Maar als ze niet mooi op elkaar overlopen.. is niet echt goed, krukas staat niet mooi meer, en zuiger gaat tegen wand duwen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
martinus83 29-11-2003 16:01 Print reply

Posts: 3718
jah idd..dat van die krukas hak zo nog nie bekeken...

carterdruk..jaja

kom jenie in de knoei met de timing van et openen van de spoelpoorten enzo omdat je zuiger etzelfde blijf staan terwijl je cilinder lager komt te ligge, dr zal denk wel 3 a 4 tienden afmoeten,mss wel 0,5 mm
 

Dit topic is 1314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved