Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - domme vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13739 - domme vraag
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boostah 29-11-2003 0:19 Print topicpost
Posts: 308
kan je een veeluitgehoonde cilinder (dus een waar geen overmaat zuiger meer voor te krijgen is) laten een nicasli wand laten inzetten zodat je hem terug kan gebruiken
 

wipe-out 29-11-2003 0:47 Print reply

Posts: 7672
misschien wel, maar voor het geld waarvoor je er een nieuwe wand in laat zetten, kun je twee cilinders voor een mb/nsr ofzo kopen.

ik zou er alleen een nieuwe wand in laten zetten als er veel geld zit in deze cilinder (tuning), anders is het nutteloos.
 
boostah 29-11-2003 0:58 Print reply
Posts: 308
maar het gaat dus gaat het met chroom ook en dat is goedkoper om der laten in te zetten

 
Rudy 29-11-2003 1:07 Print reply

Posts: 3471
Maar ook als je er een chroom wand in laat zetten heb je een zuiger nodig die past. De cilinder zelf wordt daar uiteindelijk toch niet kleiner door omdat deze toch eerst "geboord" zal worden.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
boostah 29-11-2003 1:38 Print reply
Posts: 308
waarom moet de cilinder eerst geboord worden vooraleer er een nieuw wand kan ingezet worden??
 
PlaceR 29-11-2003 1:50 Print reply
Posts: 1588
gladdde wand te verkrijgen.

maar lijkt me slimmer om een nieuwe cillinder te kopen is goedkoper dan een wand laten zetten.
 
Rudy 29-11-2003 1:58 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

waarom moet de cilinder eerst geboord worden vooraleer er een nieuw wand kan ingezet worden??

Omdat cilinders niet rond uitslijten, maar ovaal worden etc
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
boostah 29-11-2003 2:05 Print reply
Posts: 308
ja dat wist ik

maar hoe dik is die wand eigenlijk dat ze der inleggen
 
de_koen 29-11-2003 12:09 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

ja dat wist ik

maar hoe dik is die wand eigenlijk dat ze der inleggen


1 mm oid

wat is de diameter van je cilinder ? want er is tot 46mm een zuiger te krijgen voor een honda...
 
Honda 5-Bak te koop
Pol de MT5 Crosser 29-11-2003 12:35 Print reply

Posts: 2892
EEEH?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
martinus83 29-11-2003 13:03 Print reply

Posts: 3718
bij vhs kost een nieuwe wand 140 euro ofzo..zou et nie doen dus..da doe je alleen as je een vet getunde/dure cilinder ofzo hebt waar een gare wand in zit...
 
Ralf 29-11-2003 13:05 Print reply

Posts: 9073
VHS besteedt het uit aan HOF of Powerseal...
Powerseal kost het dacht ik rond de 200, HOF wat minder.

Is alleen rendabel als je er iets speciaal mee wil doen.
 
Eef 29-11-2003 13:13 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

VHS besteedt het uit aan HOF of Powerseal...
Powerseal kost het dacht ik rond de 200, HOF wat minder.

Is alleen rendabel als je er iets speciaal mee wil doen.


200 voor nikasilen.. hmm.. ff denken.. wat is beter? nikasil of chroom?
 
aprilia2000 mod... :p
MB-SpEeDfReAk 29-11-2003 14:40 Print reply
Posts: 612
De cilinderwand is volgens mij veel kleiner dan 1mm, of niet?, dacht iets met micron ofzo...
 
88
Saknet 29-11-2003 15:09 Print reply

Posts: 10355
in principe nicasil
slijtvaster

maarja het hangt best wel van het merk af en hoe nauwkeurig hun machinetjes in hun fabriekjes zijn


Dit bericht is ge-edit door barteld op 29-11-2003 15:10
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rudy 29-11-2003 15:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

De cilinderwand is volgens mij veel kleiner dan 1mm, of niet?, dacht iets met micron ofzo...

Aantal tienden mm. Geen micron, gat ligt er na een keer starten wel uit
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved