Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #13692 - ori80 vs 93 malossi
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2342 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mr Pain |
27-11-2003 21:51 |
Posts: 4966 |
wat heeft meer kracht is sneller etc etc etc
een origineel 80cc of een 93 malossi allebij getuned tot de max!!
de rest van de setup word aangepast naar de cilinder, dus dat zit wel goed
edit: voor mijn mbx blok natuurlijk
Dit bericht is ge-edit door Mr Pain op 27-11-2003 21:53
|
|
|
|
De Schout |
27-11-2003 21:56 |
Posts: 5327 |
malossi heb meer cc natuurlijk, maar ori 80 heeft weer een vlinderpoort. hmm denk dat je het beste je ori 80 op laat boren tot 55 mm, vertex zuiger derin, en dan laten tunen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Mr Pain |
27-11-2003 21:57 |
Posts: 4966 |
ohh ja, ik laat even verder niks honen en shit
|
|
|
|
Pingu |
27-11-2003 22:11 |
Posts: 1842 |
Ik denk dat je vlinderpoort wel kunt uitbuiten, ook met 80cc. 93 malossi (type zonder hulpspoelers) zit namelijk erg goed in elkaar, blowdown van ong 31, breedte poort 68,xx% en erg mooi vormgegeven.. En daar win meestal wel van met ori 80 getuned, daarbij, ik draai veel minder toeren (11k tegen 13k @ teller) dus opzich nog zuiniger ook.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Mr Pain |
27-11-2003 22:26 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Ik denk dat je vlinderpoort wel kunt uitbuiten, ook met 80cc. 93 malossi (type zonder hulpspoelers) zit namelijk erg goed in elkaar, blowdown van ong 31, breedte poort 68,xx% en erg mooi vormgegeven.. En daar win meestal wel van met ori 80 getuned, daarbij, ik draai veel minder toeren (11k tegen 13k @ teller) dus opzich nog zuiniger ook.
sorry maar ik begrijp je niet helemaal goed, zou je misschien even duidelijk kunnen typen, of ik begrijp het niet goed dat kan ook
maar wat ik uit je bericht maak is dat malossi sneller is?
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
27-11-2003 22:37 |
Posts: 7007 |
nee ori 80 is relaxter te tunen
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Knoxville |
27-11-2003 22:47 |
Posts: 1454 |
Hij zegt dat zijn ori80 tuned een 93 malossie eruit rijd....
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Mr Pain |
27-11-2003 22:51 |
Posts: 4966 |
zo even vraagje tussen door
ik heb mijn net gekochte malossi er even bijgepakt
ik heb dus de foto's van martinus zijn malossi bekeken en die is dus anders als mijn malossi
als je in de cilinder kijken dan zit er onder de spoelpoorten nog 1 grote 4kante spoelpoort, als je in de koelgedeelte kijk op de uitlaat poort zegmaar staat daar iets van: malossi en onder malossi staat BREVET TATO
en er staat op de linker kant van de cilinder (membraan) gedeelte een nummer: 3737
dus wie weet wat voor malossi dit is?
|
|
|
|
Blukaap |
27-11-2003 23:19 |
Posts: 10006 |
D'r zijn dus 2 Malossi types, diegene die jij hebt schijnt het oude type te zijn en die van Martinus de nieuwe.
Grappige is dat je op beiden 3737 tegenkomt....
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
27-11-2003 23:30 |
Posts: 4966 |
dank harrie
voor de mensen die het nog willen weten er staat dus ook nog een nummer in de cilinder: boven waar de kop op komt aan de linker kant: 0AC 10 4 85 0
|
|
|
|
NSR RULEZZ |
28-11-2003 14:16 |
Posts: 4934 |
welke is sneller dan de oude of de nieuwe?
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Blukaap |
28-11-2003 14:29 |
Posts: 10006 |
Geen van beiden .
Nee, oude schijnt sneller te zijn, maar ik heb geen van beiden ooit al eens echt hard zien lopen....
|
|
Bastila is lief |
|
Pistonpen Paultje |
28-11-2003 14:57 |
Posts: 8678 |
0AC 10 4 85 0
Is dat niet in de zin van: 10 april 1985 (of 4 october)?
|
|
|
|
Pingu |
28-11-2003 15:03 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Geen van beiden .
Nee, oude schijnt sneller te zijn, maar ik heb geen van beiden ooit al eens echt hard zien lopen....
ik heb ze beiden zeer hard zien lopen.. oude heeft echter mijn voorkeur niet. Powerband lag tov nieuwe veel hoger, onderin nauwelijks power. Beide werden trouwens wel door mijn 80 eruit gereden, het nieuwe type was alleen vrijwel even snel, oude net wat minder. En wat vind ik hard vind, tja.. ze kunnen beide, mits goed afgesteld een wedstrijdje van de kmteller winnen..
Verder ik zou voor de 80 gaan.. is net wat sneller te krijgen, en dan NOG laagtoerig, dus zuinig. Verder vind ik het leuk om een slome cil die je voor een paar 10tjes 2ehands vind te tunen, en daarmee cilinders met een nieuwprijs van 160 ongeveer eruit te rijden..
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Mr Pain |
30-11-2003 19:45 |
Posts: 4966 |
zo even pic gemaakt van de spoelpoorten (beetje wazig)
volgens mij is dit dan ook gewoon het oude type, maar wat kan ik er allemaal aan laten doen? fluitpoorten enzo gaat niet echt omdat er geen vlees voor is, nu kan ik de uitlaat poort wel breder enzo laten maken, maar dat slijt weer als de tyfus, dus brand los
poortmap kan ik wel even maken alleen kan ze moeilijk hier heen zetten, geen scanner en met digi toestel gaat vet kloten
|
|
|
|
Hans F |
30-11-2003 20:02 |
Posts: 4326 |
ik gok dat hij ongeveer zo is?
|
|
|
|
Dit topic is 2342 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|