Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorhispania tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13675 - Motorhispania tunen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

solidsjakie 28-11-2003 18:47 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

maar uitlaten zijn vet duur :S ik heb ff geinformeert en n complete uitlaat van (weet het merk ff niet meer) is 215 euro !!!



technigas wil ook wel, en als je em er zelf onder knooit kost het je ongveer 140 euro plus sproeier.

Maar ik heb mn ori uitlaat ook nog gewoon, en rijd prima. Ik heb dan wel een 17,5 drachter, maar die haalt nie veel uit.
Ik heb de volgende begrensers eruit:
Prop uit uitlaat
Membraanbegrensing
Luchtinlaat begrensing(ja, begrensing, met looptie iets zachter)

Mijne loopt +- 95/100.
 
derbi_gpracer 28-11-2003 18:51 Print reply
Posts: 190
He sander kom weet je nou nog niet hoe je een brommer sneller laat lopen iig niet door de demper wol eruit te halen hahaha als je 110 wilt moet je toch echt een andere uitlaat gaan kopen maar dan heb je nog geen 110 echt km/hhoor moe tje ook nog zwaardere vertanding je uitlaatpoort mischien eenbeetje laten tunen dan kom je toch wel een beetje in de buurt. Ik wete neit hoeveel geld je wilt uitgeven? Maar anders zou ik gewoon gelijk een beetje goedkopere 70cc kopen en een metrakit uitlaat dan kom je ook al een heel eind.
 
solidsjakie 28-11-2003 18:53 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_gpracer

He sander kom weet je nou nog niet hoe je een brommer sneller laat lopen iig niet door de demper wol eruit te halen hahaha als je 110 wilt moet je toch echt een andere uitlaat gaan kopen maar dan heb je nog geen 110 echt km/hhoor moe tje ook nog zwaardere vertanding je uitlaatpoort mischien eenbeetje laten tunen dan kom je toch wel een beetje in de buurt. Ik wete neit hoeveel geld je wilt uitgeven? Maar anders zou ik gewoon gelijk een beetje goedkopere 70cc kopen en een metrakit uitlaat dan kom je ook al een heel eind.



nee, zware vertanding met uitlaat is voldoende.
 
derbi_gpracer 28-11-2003 19:13 Print reply
Posts: 190
Voor 110 echte km/h? ik weet het niet hoor dan moet je wel erg zware vertanding hebben en dan trek ie em voor geen reet tegen de wind in of met iemand achterop en of ie uberhaupt de 110 echte km/h haalt is ook maar de vraag hoor
 
Killerbean 28-11-2003 20:15 Print reply

Posts: 3243
nou ik wil toch wel zo'n 110 op mijn teller rijden dus dat is +/- 100 echte km.

maar uhuh, ik zag op 50cc.nl een metra kit uitlaat compleet maar die is dus NIET hetzelfde als mijn eigen uitlaat ?

derbi_gpr racer zegt van wel...vandaar.

maar ik wil vertanding liefst zo houden en voor en achter heb ik nu ori/

wat zou er dan opmoeten voor vertanding met metra kit uitlaat ?

en er moet dan ook een andere sproeier in neem ik aan ?
 
RX loos
spitfire5 28-11-2003 20:19 Print reply

Posts: 503
als je die metrakit koopt hou dan gewoon juh standaard pijp is het zelfde......
kijk ff bij de rs uitlaatjes die kunnen ook onder de rx steken wel wat uit maar dat kan je zelf wel oplossen door hem terug te laten buigen........... of zelf doen.....

Dit bericht is ge-edit door spitfire5 op 28-11-2003 20:20
 
's avonds een vent 's ochtends absent
Killerbean 28-11-2003 20:38 Print reply

Posts: 3243
oke, ff een domme vraag...wat bedoel je met mn pijp

en vertel nou eens duidelijk wat ik nodig heb om een stukkie harder te gaan, dus +/- 110/115 op mijn teller.

tandwielen heb ik namelijk niet zon zin in...
 
RX loos
spitfire5 28-11-2003 20:44 Print reply

Posts: 503
pijp bedoel ik uitlaat dies namelijk het zelfde alleen zwart...... wel bregrensing eruit halen dan .........
de technigas uitlaat voor rx is luek maar er zit wel een dipje in ..... houd in bij een x aantal toeren.......
ik zou een redelijke uitlaatje kopen een doppler bijv. en een 17.5 mm.........
en een een 13 tandwieltje voor dan trek tie wel leuk op en rij je ongeveer 110 op je teller.....
 
's avonds een vent 's ochtends absent
derbi_gpracer 28-11-2003 20:47 Print reply
Posts: 190
Een tandwiel eropzetten is makkelijk dan een uitlaat er op zetten dus waarom heb je dara geen zin in ?
 
derbi_gpracer 28-11-2003 20:49 Print reply
Posts: 190
Koop gewoon een nieuw groter voor tandiel 2 tanden groter ofzo en een nieuw achter tandwiel (zelfde) en nieuwe ketting ik denk dat die tandwielen bij jou onderhand ook wel aanvervanging toe zijn
 
Killerbean 28-11-2003 21:20 Print reply

Posts: 3243
spitfire bedoelt met 17,5 carb ? ik kan niet gewoon een grotere sproeier erinzetten ?

uhuh ja onno je heb gelijk maar moet ik wel eerst centjes hebben... want dat is na een uitlaat schijfrem en voorruitje alweer op

kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de tandwielen ?

hoe meer tanden je voortandwiel heb hoe...?
hoe minder....?

hoe meer tanden je achtertandwiel heb hoe..?


ik heb namelijk het liefste geen nieuwe uitlaat maar een andere tandwielverhouding ja.
 
RX loos
spitfire5 28-11-2003 21:29 Print reply

Posts: 503
ja ik bedoel 17.5 mm carb ...... maja je kan ook andere spoeier proberen.....
hoe meer tanden voor hoe harder je gaat hoe minder je optrekt.............
hoe kleiner achter achter hoe harder je gaat...... hoe minder je optrekt.....

Dit bericht is ge-edit door spitfire5 op 28-11-2003 21:30
 
's avonds een vent 's ochtends absent
xplodus 28-11-2003 21:40 Print reply
Posts: 124
Standaard metrakit onder MH is best goed

De metrakit voor oud model rs is wel sneller(hoogtoeriger) als je dan je uitlaatpoort ophoogt en verbreed (laat tunen dus) dan ga je wel harder


(xplodus rijd nog steeds evenhard omdat zijn ninja de toeren van de 50cc vlinderpoort niet kwijtkan )

 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
Saknet 28-11-2003 21:57 Print reply

Posts: 10355
dan gaat xplodus toch ff fijn shoppuh als xplodus daar zon probleem mee heeft
dat scheelt xplodus weer frustraties

Dit bericht is ge-edit door barteld op 28-11-2003 21:57
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
solidsjakie 28-11-2003 22:03 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_gpracer

Voor 110 echte km/h? ik weet het niet hoor dan moet je wel erg zware vertanding hebben en dan trek ie em voor geen reet tegen de wind in of met iemand achterop en of ie uberhaupt de 110 echte km/h haalt is ook maar de vraag hoor


die van mij ori 105 echte. ok van wind af op snelweg achter auto, 115 op teller.

Maar ik ben wel lang bezig met op snelheid komen, daarvoor zorgt mn ori uitlaat.
Technigas of Leo dronder.

En 1 ding, laat je aub nie wijs make dat rs en rx zelfde is, is nie zo, alleen motorblok. RX en GPR komen meer overeen. Zelfde UPSD voorvork en remmen, zelfde velgen, dat soort gein.
 

Dit topic is 3983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved