Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorhispania tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13675 - Motorhispania tunen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 27-11-2003 10:55 Print topicpost

Posts: 3243
Het word nu wel eens tijd om mn Motorhispania wat harder te laten lopen, maar....wat is de beste manier om dit te doen.

hij moet wat sneller en sterker worden maar niet TE, tevens vind ik dat ik nu lekker optrek maar ik schakel me dood....

Hij is helemaal origineel dus waar kan ik het best mee beginnen ? ik wil liever geen andere uitlaat maar gewoon mn ori houden.
 
RX loos

Nasic 27-11-2003 12:42 Print reply
Posts: 890
andere uitlaat is normaal toch het eerste verstandige om mee te beginnen.

grotere carb kan wat helpen, maar haald naar verhouding weinig uit. met een snelle cilinder (70cc) bereik je hoofdzakelijk een berg meer koppel, verder ook niet.

je kunt er eventueel nog voor kiezen om de standaard cilinder te laten tunen, maargoed, zoals ik al aangaf, in principe is het beste om met een snelle uitlaat te beginnen.
 
Ducati 900SS
Pas 27-11-2003 13:06 Print reply

Posts: 1181
ik neem aan dat de prop er al uit is?
 
GSXR600K1
jeroen 27-11-2003 14:10 Print reply

Posts: 15066
Idd..eerst prop eruit, grotere sproeier, kijken of er wat in je luchtfilter zit, en eventueel groter vtw.
Daarmee ga ik op de teller zo'n 100.
 
buysman 27-11-2003 16:34 Print reply
Posts: 425
jup gewooon begrensers eruit
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
Redyman 27-11-2003 16:40 Print reply

Posts: 479
Ik heb op mijn MH een 70CC en andere carb. Veder een ninja twinner. Hij rijd ongeveer 100 en trekt als een beest.
 
H O I !
Rik 27-11-2003 16:42 Print reply

Posts: 3464
het is niet slim om je standaart cil. te tunen met de rest standaart...

en tunen = niet andere carb kopen enzo :P

dus koop gewoon een flex uitlaatje en sloop begrensers zoals al gezegt is
 
Killerbean 28-11-2003 14:57 Print reply

Posts: 3243
tunen is de brommer harder laten lopen met de spullen die je al hebt (dacht ik)

ik heb nu alle begrenzers eruit en ik ga +/- 90 a 95 (ooit de 97 gehaald) en ik wil zo'n 105/110 rijden hij is helemaal ori alleen de begrenzers eruit en ook uit het luchtfilter.

ik heb gehoord dat 50cc rot loopt met een powerfilter ??

maar een andere uitlaat is de oplossing denken jullie ? of een andere sproeier.

het punt is namelijk dat ik regelmatig word aangehouden en ze kijken ook altijd naar mn uitlaat en vertanding...
 
RX loos
jeroen 28-11-2003 14:59 Print reply

Posts: 15066
Andere sproeier heeft geen zin.

Zou toch andere uitlaat zeggen, want dan kan je nog redelijk wat sneller.

Weet zo niet of andere cil zin heeft met std uitlaat.
Powerfilter heeft niet zo heel erg veel zin, is meer voor het geluid.
 
Pistonpen Paultje 28-11-2003 15:00 Print reply

Posts: 8678
Uhm, sproeier groter wil niet direct zeggen dat ie dan harder loopt....

Ik zou vertanding iets verzwaren, goed afstellen, en evt. een andere pijp erop...
 
Killerbean 28-11-2003 15:03 Print reply

Posts: 3243
maar uitlaten zijn vet duur :S ik heb ff geinformeert en n complete uitlaat van (weet het merk ff niet meer) is 215 euro !!!

 
RX loos
excite mt70 28-11-2003 15:12 Print reply
Posts: 817
tja, jij wil harder
 
Rik 28-11-2003 15:27 Print reply

Posts: 3464
waarom harder eigenlijk? 90 is hard zat... tis niet zo dat je echt die km's nodig heb zodat je dan wat langer in je bed kan blijven liggen..


edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Rik op 28-11-2003 15:28
 
Bullet 28-11-2003 16:06 Print reply

Posts: 12150
gewoon een goeie uitlaat kopen.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Nightbat 28-11-2003 18:35 Print reply

Posts: 550
95 op de RX teller?
dat zou harder moeten kunnen
(tenzij die beter klopt als van m'n Rs2)
dat rij ik op een goede dag al aan het eind van z'n 5e versnelling
 
kpotappel86 28-11-2003 18:38 Print reply

Posts: 2679
welke tandwiel heb je nu dan ...(van voren)
achter origineel neem ik aan....
en een metrakitje ofzo kost echt geen 200 euro hoor... je kan gewoon rs uitlaten pakken beetje pas maken passen wel redelijk...


 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 3977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved