Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hapert en houdt in bij hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 401 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13670 - Hapert en houdt in bij hoge toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 15225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThaYankee 26-11-2003 21:52 Print topicpost

Posts: 699
Ik heb een malaguti rst, met standaard 50cc en snelle uitlaat. hij trekt als een beer, en loopt ook god naar zijn top, totdat hij bijna op zijn top zit, dan begint die heel raar te haperen en valt ie uit, en slaat ie weer aan, en valt ie weer uti en slaat ie weer aan, ik heb ook al andere sproeiers geprobeerd, groeter en kleiner, zit nu aan de 72, en geen verbeteringen, wel aan de trekkracht, maar het haperen is nog precies hetzelfde, ook al choke enzo geprobeerd, kan het mischien aan de afstelling van de ontsteking liggen, of aan de benzine, tovoer, het is net alsof hij zoveel zuipt dat ie het gewoon effe niet kan slurpen, maar lijkt me sterk.
 
malaguti rst ! ! !

Teunmenator 26-11-2003 22:29 Print reply

Posts: 2524
Haperen kan idd liggen aan dat ie te weinig benzine krijgt (vlotter of kraantje verstopt) Verder neem ik wel aan dat je niet je gasnaald helemaal naar beneden hebt staan. En hoe is het met je bougie heb je hem al eens ooit vervangen en hoe zit ie eruit? Het kan je afstelling van je ontsteking zijn maar dan lijkt het me raar dat ie flink trekt. Als je netjes constant in lage toeren kunt rijden lijkt mij dat je afstelling goed is maar da weet ik niet zeker..
 
arie-de-arier 26-11-2003 22:32 Print reply

Posts: 10000
ik zou als eerste een nieuwe bougi steken en kijken wat dat doet
 
Allah is beter
Joscross 26-11-2003 23:01 Print reply

Posts: 12501
lijkt me standaart dat je eerst ff een andere bougie probeert
 
-jaZper- 26-11-2003 23:12 Print reply

Posts: 3841
als het niet aan je bougie ligt dan zo het misschien aan je cdi liggen (als die er al op zit) ik had hetzelfde probleem en heb een snelle cdi erin gedaan en hij maakte 2k meer toeren en geen gestotter meer
 
groene motoren gaan harder
jupiler 27-11-2003 8:37 Print reply
Posts: 846
72 sproeier is wel wat aan de lage kant denk
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
DaveTSX 27-11-2003 8:51 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jupiler

72 sproeier is wel wat aan de lage kant denk


zal wel een dell'ortho zijn en dan valt het wel mee hoor.
 
http://www.2weird4u.com
Ralf 27-11-2003 8:53 Print reply

Posts: 9073
Heeft een RST geen RV4 blok met de beruchte ontsteking die nogalleens gaar gaat?
 
ThaYankee 27-11-2003 22:30 Print reply

Posts: 699
Ik ben vandaag effe langs de brommerwinkel geweest en daar vertelden ze me dat er een mogelijkheid was dat er standaard een begrenzer in kan zitten, waardoor hij pas bij een hoger toerental gaat haperen, en dus niet hoger komt dan een bepaald toerental. (maar is dus niet zeker of die erin zit,(tis trouwens inderdaad een rv4 blok)
Ik heb ook geprobeerd de bougie los te krijgen, ik heb erge gevallen gehad, maar ik heb zelfs me bougiesleutel aan de bougie gebroken:-0, omdat hij zo ontzetten knetter vast zat. Ik heb hem namelijk van het weekend gekocht, en die kneus was niet helemaal 100% bij zijn hoofd, en heeft dus die bougie knettervast gedraaid en is haast onmogelijk om los te krijgen, heb al met hamer tikjes gegeven, kruipolie ertussen gegooi, met steeksleutel geprobeerd, maar niets heeft geholpen
 
malaguti rst ! ! !
ThaYankee 27-11-2003 22:55 Print reply

Posts: 699
der zit trouwens een standaard dellorto carb onder (schuifcarb)
 
malaguti rst ! ! !
Pol de MT5 Crosser 27-11-2003 23:04 Print reply

Posts: 2892
Zou het dat dan zijn dat mijn CDI meurt?............



Ik rij nou al een jaar zo rond en ik had er ook al 3 topics over gemaakt....tis ook met verschillende cilinders enzo
imitatie en die oude zeta.. echt drolle ik kan nooit volle gas rijden.

ja in het begin wel en dan als hij bijna op top is moet ik een stuk gas terug doen anders gaat hij als de tering haperen enzo.......maarja race cdi.eeh hij maakt nou al zoveel toeren dat hij bijna overtoeren maakt

vertanding 14/36 4 bak
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
jeroen 27-11-2003 23:05 Print reply

Posts: 15066
Zijn niet gewoon je kopp platen af POLLEKE?
 
Saknet 28-11-2003 1:14 Print reply

Posts: 10355
je sproei afstelling is niet dynamisch hoor,
als je broem in zn 2 perfect door wil trekken hoeft dat niet te zeggen dat in zn hoogste versnelling de afstelling nog goed is
en haperen is gewoon een kwestie van FINE TUNING
niet echt tunen dus maar gewoon afstellen
en anders issie smerig of je luhtfilter verstopt smerig dus, extra benzinefiltertje tussen tank/carb kan elke week de carb schoonmaken wel aardig voorkomen trouwens

en als ie het niet meer doet omdat je er te lang mee door bent gereden moet je m eens bij de dealer na laten kijken, als je er niet uitkomt

of de bedrading maakt sluiting ergens door de vocht, heb je met die ouwe keihard geworden slecht geisoleerde italiaanse kutprul

maja der is nog nooit een perfecte brommer uit de fabriek gerold, en al helmeaal niet voor opvoeren, je moet altijd aanpassingen verrichten, en de meeste mensen doen dat niet dus wat blijft er over de consekwenties van dat mensen dat niet doen en dat is meestal een half verlepte met heel veel moeite weer te fiksen brommer, zonde van al die materie maja mensen zijn LUIE ANGSTZWETERS meetal dan.

en je ontsteking is slechts in 5% van de gevallen de oorzaak is mijn gegokte conclusie
met ontstekign ish et ook altijd zoiets van: of hij doet het of hij doet het niet

en vergeet het begrenzer idee maar
mijn malaguti stotterde altijd behalve op volle toeren
maja ik rij ook graag met iets te grote sproeier

Dit bericht is ge-edit door barteld op 28-11-2003 1:26
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ThaYankee 9-12-2003 22:17 Print reply

Posts: 699
Ik heb nu het volgende probleem, teon hij steeds wegviel, was het uiteindelijk zo dat hij uit bleef, zomaar ineens, en heb eht bvlok deruit geschroefd en de bougie bij iemand eruit laten halen, met veel moeite. Met de bougie is niets aan de hand, hij vonk niet meer. dus een andere bobine en cdi erop gezet, maar ik ik de ontstekingsdraadjes vasthoud voel ik er wel stroom doorheen gaan, maar niet genoeg voor een vonk. Is dan de ontsteking kapot? of kan eht nog ergens anders aan liggen, zou neit mooi zijn als de ontsteking kapot is.
 
malaguti rst ! ! !
-jaZper- 9-12-2003 22:24 Print reply

Posts: 3841
is de afstand van je puntjes in je boegi goed? dit moet maximaal 0,4 mm zijn, probeer je boegi op de kop te zetten en steeds met kleine tikjes op een plaat te slaan totdat de afstand kleiner word, een idioot idee maar misschien help het
 
groene motoren gaan harder
Teunmenator 10-12-2003 9:50 Print reply

Posts: 2524
Ik weet niet hoe het zit met je spoelen doormeten dit kan je bij de brommerboer laten doen. Daarbij had een vriend van me hetzelfe probleem en ook veel vernieuwd maar het bleek het draadje te zijn die naar de bobine liep. die was ergens onderbroken en zo'n ding waarmee je het aan mekaar vastknijpt die zat niet lekker/was niet zuiver. Oftewel meet ook ff wat draadjes door tussen je grondplaat en de bobine enzow.

Daarbij moet je die kabel die naar je bougie loopt op maat maken. Bij aankoop zijn ze behoorlijk lang en deze kabels schijnen een flinke weerstand te hebben.
 

Dit topic is 15225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved