Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #13670 - Hapert en houdt in bij hoge toeren
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 15145 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ThaYankee |
26-11-2003 21:52 |
Posts: 699 |
Ik heb een malaguti rst, met standaard 50cc en snelle uitlaat. hij trekt als een beer, en loopt ook god naar zijn top, totdat hij bijna op zijn top zit, dan begint die heel raar te haperen en valt ie uit, en slaat ie weer aan, en valt ie weer uti en slaat ie weer aan, ik heb ook al andere sproeiers geprobeerd, groeter en kleiner, zit nu aan de 72, en geen verbeteringen, wel aan de trekkracht, maar het haperen is nog precies hetzelfde, ook al choke enzo geprobeerd, kan het mischien aan de afstelling van de ontsteking liggen, of aan de benzine, tovoer, het is net alsof hij zoveel zuipt dat ie het gewoon effe niet kan slurpen, maar lijkt me sterk.
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
Teunmenator |
26-11-2003 22:29 |
Posts: 2524 |
Haperen kan idd liggen aan dat ie te weinig benzine krijgt (vlotter of kraantje verstopt) Verder neem ik wel aan dat je niet je gasnaald helemaal naar beneden hebt staan. En hoe is het met je bougie heb je hem al eens ooit vervangen en hoe zit ie eruit? Het kan je afstelling van je ontsteking zijn maar dan lijkt het me raar dat ie flink trekt. Als je netjes constant in lage toeren kunt rijden lijkt mij dat je afstelling goed is maar da weet ik niet zeker..
|
|
|
|
arie-de-arier |
26-11-2003 22:32 |
Posts: 10000 |
ik zou als eerste een nieuwe bougi steken en kijken wat dat doet
|
|
Allah is beter |
|
Joscross |
26-11-2003 23:01 |
Posts: 12501 |
lijkt me standaart dat je eerst ff een andere bougie probeert
|
|
|
|
-jaZper- |
26-11-2003 23:12 |
Posts: 3841 |
als het niet aan je bougie ligt dan zo het misschien aan je cdi liggen (als die er al op zit) ik had hetzelfde probleem en heb een snelle cdi erin gedaan en hij maakte 2k meer toeren en geen gestotter meer
|
|
groene motoren gaan harder |
|
jupiler |
27-11-2003 8:37 |
Posts: 846 |
72 sproeier is wel wat aan de lage kant denk
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
DaveTSX |
27-11-2003 8:51 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jupiler
72 sproeier is wel wat aan de lage kant denk
zal wel een dell'ortho zijn en dan valt het wel mee hoor.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Ralf |
27-11-2003 8:53 |
Posts: 9073 |
Heeft een RST geen RV4 blok met de beruchte ontsteking die nogalleens gaar gaat?
|
|
|
|
ThaYankee |
27-11-2003 22:30 |
Posts: 699 |
Ik ben vandaag effe langs de brommerwinkel geweest en daar vertelden ze me dat er een mogelijkheid was dat er standaard een begrenzer in kan zitten, waardoor hij pas bij een hoger toerental gaat haperen, en dus niet hoger komt dan een bepaald toerental. (maar is dus niet zeker of die erin zit,(tis trouwens inderdaad een rv4 blok)
Ik heb ook geprobeerd de bougie los te krijgen, ik heb erge gevallen gehad, maar ik heb zelfs me bougiesleutel aan de bougie gebroken:-0, omdat hij zo ontzetten knetter vast zat. Ik heb hem namelijk van het weekend gekocht, en die kneus was niet helemaal 100% bij zijn hoofd, en heeft dus die bougie knettervast gedraaid en is haast onmogelijk om los te krijgen, heb al met hamer tikjes gegeven, kruipolie ertussen gegooi, met steeksleutel geprobeerd, maar niets heeft geholpen
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
ThaYankee |
27-11-2003 22:55 |
Posts: 699 |
der zit trouwens een standaard dellorto carb onder (schuifcarb)
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
Pol de MT5 Crosser |
27-11-2003 23:04 |
Posts: 2892 |
Zou het dat dan zijn dat mijn CDI meurt?............
Ik rij nou al een jaar zo rond en ik had er ook al 3 topics over gemaakt....tis ook met verschillende cilinders enzo
imitatie en die oude zeta.. echt drolle ik kan nooit volle gas rijden.
ja in het begin wel en dan als hij bijna op top is moet ik een stuk gas terug doen anders gaat hij als de tering haperen enzo.......maarja race cdi.eeh hij maakt nou al zoveel toeren dat hij bijna overtoeren maakt
vertanding 14/36 4 bak
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
jeroen |
27-11-2003 23:05 |
Posts: 15066 |
Zijn niet gewoon je kopp platen af POLLEKE?
|
|
|
|
Saknet |
28-11-2003 1:14 |
Posts: 10355 |
je sproei afstelling is niet dynamisch hoor,
als je broem in zn 2 perfect door wil trekken hoeft dat niet te zeggen dat in zn hoogste versnelling de afstelling nog goed is
en haperen is gewoon een kwestie van FINE TUNING
niet echt tunen dus maar gewoon afstellen
en anders issie smerig of je luhtfilter verstopt smerig dus, extra benzinefiltertje tussen tank/carb kan elke week de carb schoonmaken wel aardig voorkomen trouwens
en als ie het niet meer doet omdat je er te lang mee door bent gereden moet je m eens bij de dealer na laten kijken, als je er niet uitkomt
of de bedrading maakt sluiting ergens door de vocht, heb je met die ouwe keihard geworden slecht geisoleerde italiaanse kutprul
maja der is nog nooit een perfecte brommer uit de fabriek gerold, en al helmeaal niet voor opvoeren, je moet altijd aanpassingen verrichten, en de meeste mensen doen dat niet dus wat blijft er over de consekwenties van dat mensen dat niet doen en dat is meestal een half verlepte met heel veel moeite weer te fiksen brommer, zonde van al die materie maja mensen zijn LUIE ANGSTZWETERS meetal dan.
en je ontsteking is slechts in 5% van de gevallen de oorzaak is mijn gegokte conclusie
met ontstekign ish et ook altijd zoiets van: of hij doet het of hij doet het niet
en vergeet het begrenzer idee maar
mijn malaguti stotterde altijd behalve op volle toeren
maja ik rij ook graag met iets te grote sproeier
Dit bericht is ge-edit door barteld op 28-11-2003 1:26
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
ThaYankee |
9-12-2003 22:17 |
Posts: 699 |
Ik heb nu het volgende probleem, teon hij steeds wegviel, was het uiteindelijk zo dat hij uit bleef, zomaar ineens, en heb eht bvlok deruit geschroefd en de bougie bij iemand eruit laten halen, met veel moeite. Met de bougie is niets aan de hand, hij vonk niet meer. dus een andere bobine en cdi erop gezet, maar ik ik de ontstekingsdraadjes vasthoud voel ik er wel stroom doorheen gaan, maar niet genoeg voor een vonk. Is dan de ontsteking kapot? of kan eht nog ergens anders aan liggen, zou neit mooi zijn als de ontsteking kapot is.
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
-jaZper- |
9-12-2003 22:24 |
Posts: 3841 |
is de afstand van je puntjes in je boegi goed? dit moet maximaal 0,4 mm zijn, probeer je boegi op de kop te zetten en steeds met kleine tikjes op een plaat te slaan totdat de afstand kleiner word, een idioot idee maar misschien help het
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Teunmenator |
10-12-2003 9:50 |
Posts: 2524 |
Ik weet niet hoe het zit met je spoelen doormeten dit kan je bij de brommerboer laten doen. Daarbij had een vriend van me hetzelfe probleem en ook veel vernieuwd maar het bleek het draadje te zijn die naar de bobine liep. die was ergens onderbroken en zo'n ding waarmee je het aan mekaar vastknijpt die zat niet lekker/was niet zuiver. Oftewel meet ook ff wat draadjes door tussen je grondplaat en de bobine enzow.
Daarbij moet je die kabel die naar je bougie loopt op maat maken. Bij aankoop zijn ze behoorlijk lang en deze kabels schijnen een flinke weerstand te hebben.
|
|
|
|
Dit topic is 15145 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|