Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tips voor reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13664 - tips voor reviseren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha rd 50 26-11-2003 18:51 Print topicpost
Posts: 14
gastuuh,

Ik ga mijn yamaha rd50mx blok lostrekken om alle lagers te vervangen. Ik heb al 3 van deze brommers gehad, weet precies hoe en waar alles zit, maar een blok lostrekken heb ik nog nooit gedaan. Ik weet dat er heel veel onderdeeltjes in zitten, en ben bang dat het een dikke chaos wordt,dat reviceren.
Heeft iemand nog tips voor mij om het goed te fixen, waar moet ik goed op letten e.d, op welke volgerde kan ik het beste het blok loshalen e.d.

Thanks Anton
 
aj dales

brommercrazy 26-11-2003 19:10 Print reply

Posts: 2594
die onderdelen die eruit komen vallen wel mee, bij yamaha zitten alle tandwielen vast op de as, dus die kunnen er niet afvallen.
Als je alles gewoon netjes op volgorde legt moet het geen probleem zijn.
Het enigste nadeel is dat dt/rd blokken vastzitten(intern en extern in het blok) met kruiskop schroevendraaier en die zitten muurvast!
Daarom moet je of een hele goede schroevendraaier hebben of een slagschroevendraaier.
 
BlizzarD 26-11-2003 20:32 Print reply

Posts: 2050
Slagschroevendraaier heb je zeker weten nodig, anders draai je ze dol en kun je gaan lopen boren.
 
Koos non-brommerloos!
jeroen 26-11-2003 20:33 Print reply

Posts: 15066
Onzin, je moet gewoon goed passende doppen hebben.
Dat scheelt al een hele poos.

En een lagertrekker.
 
KaWaReZ 26-11-2003 20:35 Print reply

Posts: 20582
doe alles in ieder geval op 1 plek.. en doe alles in een doos oid, waar je et niet kwijt ken raken.. (heb daar ervaring mee )

zon tangetje waarmee je sluitschelmpjes (hoe die dinge ook hete) los/vast ken make.. die 3/4de ringetjes met twee gaatjes...
naja.. die heb je nodig
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Sampers 26-11-2003 20:38 Print reply

Posts: 1231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

Onzin, je moet gewoon goed passende doppen hebben.
Dat scheelt al een hele poos.

En een lagertrekker.


ja als je bouten en moeren niet vast geroest zijn
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
jeroen 26-11-2003 20:39 Print reply

Posts: 15066
Dan moet het nog goed willen, anders doe je er een beetje kruipolie bij en haal j de roest er eerst wat af.
 
KaWaReZ 26-11-2003 20:42 Print reply

Posts: 20582
WD40, grote moker

maar vooral veel geduld.... en schone lappen

evt bakje diesel om dingen in te spoelen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Markos 26-11-2003 22:17 Print reply

Posts: 5048
gebruikt er eigenlijk iemand een momentsleutel?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Hans F 26-11-2003 22:18 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

gebruikt er eigenlijk iemand een momentsleutel?


ja
 
jeroen 26-11-2003 22:19 Print reply

Posts: 15066
Soms voor carter en cil aandraaien, af en toe...
 
Markos 26-11-2003 22:21 Print reply

Posts: 5048
is da echt nodig bij een 50cc-tje? bij een 250 ofzo kan ik het wel begrijpen, maar maakt het ook veel uit bij een 50cc? En hoeveel kost zo'n kreng eigenlijk?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
thahondaman 26-11-2003 23:16 Print reply

Posts: 523
moment sleutel is verdomd handig en het bespaard je dol draaien en cilinders kapot draaien
ze zijn niet zo duur (als je de gene pakt die uit een deel zijn ) je heb de instel bare enzz maar dan zit je al gauw aan de 200 eypo dus
ik heb er een van me pappa geerfd :P
dus draai blokkies mooi met moment sleutel inmekaar
 
een echte man rijdt op een honda mb
jeroen 26-11-2003 23:18 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

is da echt nodig bij een 50cc-tje? bij een 250 ofzo kan ik het wel begrijpen, maar maakt het ook veel uit bij een 50cc? En hoeveel kost zo'n kreng eigenlijk?



euh ja, wat boeit dat?
 
Markos 26-11-2003 23:40 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

moment sleutel is verdomd handig en het bespaard je dol draaien en cilinders kapot draaien
ze zijn niet zo duur (als je de gene pakt die uit een deel zijn ) je heb de instel bare enzz maar dan zit je al gauw aan de 200 eypo dus
ik heb er een van me pappa geerfd :P
dus draai blokkies mooi met moment sleutel inmekaar
bij zo'n goedkope zegmaar, die niet instelbaar zijn, kun je dan niet instellen hoezwaar of hoe moet ik da zien? Of wat kun je bij zo'n dure allemaal meer?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
mr200r 27-11-2003 1:28 Print reply
Posts: 5122
Zijn de bouten nog met kruis kop goede schoeven-draaier en eerst een keer laten schrikken.

Bij het terug in elkaar zetten die plasticbout bovenoplosdraaien,inelkaar en boutterug is voor schakelwals op zijn plektehouden.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 27-11-2003 1:32
 
mr200r

Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved