wipe-out |
30-11-2003 11:59 |
Posts: 7672 |
de eurocilindro is standaard niet echt netjes om het zo te zeggen. ik heb hem hier ook, en er moeten 5 voetpakkingen ofzo onder, wil je de spoelpoorten helemaal open krijgen.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 30-11-2003 11:59
|
|
|
|
Leon de mt5 boer |
30-11-2003 12:46 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
de eurocilindro is standaard niet echt netjes om het zo te zeggen. ik heb hem hier ook, en er moeten 5 voetpakkingen ofzo onder, wil je de spoelpoorten helemaal open krijgen.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 30-11-2003 11:59
maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc
|
|
ik kom uit brabant kunde gij de zien |
|
mt80 |
30-11-2003 12:49 |
Posts: 2071 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer
[...]
maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc
autisia is ook ongeveer 115cc hoor dacht ik
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
30-11-2003 12:51 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer
[...]
maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc
ja maar meer cc wilt zeker niet zeggen dat het sneller is
en 70cc aprilia houdt een ?110cc? mbx ook makkelijk bij
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Leon de mt5 boer |
30-11-2003 13:04 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt80
[...]
autisia is ook ongeveer 115cc hoor dacht ik
nee want malossi is 54mm en die is 113cc.... heb ik vernomen... en autisa is 53mm.... dus is die geen 115
|
|
ik kom uit brabant kunde gij de zien |
|
mt80 |
30-11-2003 13:16 |
Posts: 2071 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer
[...]
nee want malossi is 54mm en die is 113cc.... heb ik vernomen... en autisa is 53mm.... dus is die geen 115
oh ok, dan zal ik wel een foutje gemaakt hebben met de slag ofzo
|
|
|
|
PRO TUNING |
30-11-2003 13:26 |
Posts: 4000 |
Ik ben nog even in de archieven gedoken en kwam nog het volgende tegen:
Standaard Autisa 110 cc boring 53.00 mm
Uitlaatpoort 172.2032 graden
Hoofd spoelpoort 110.5309 graden
Hulp spoelpoort 111.5261 graden
Booster poort 112.8406 graden
Na tuning: stage 1
Uitlaatpoort 176 graden
Hoofdspoelpoort 121 graden
Hulp spoelpoort 120 graden
Booster poort 122 graden
Aangepaste vorm cilinderkop (Compressieverhouding1:15)
Proma uitlaat
24.00 mm Mikuni (aangepast)
Hierna hebben we nog 2 tuning stages doorgevoerd, resultaat uiteindelijk 145 Km/u.
Autisa werd zo`n 10 jaar geleden geimporteerd door Bergsta Sneek die helaas niet meer bestaat (failliet).
|
|
|
|
Leon de mt5 boer |
30-11-2003 13:33 |
Posts: 494 |
maar heeft niemand de timingen van een standaart malossi 110???? en die dan vergelijken met de timingen van de autisa 110..
|
|
ik kom uit brabant kunde gij de zien |
|
PRO TUNING |
30-11-2003 13:47 |
Posts: 4000 |
De exacte cilinderinhoud kun je uitrekenen n.l.
boring x boring x slag x 0.0007854
waarbij de boring en slag in milimeters moeten worden ingevuld.
Voor de Autisa is dit 53.25 x 53.25 x 49 x 0.0007854 = 109.126 cc (afgerond)
|
|
|
|
Pingu |
30-11-2003 13:53 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
[...]
ja maar meer cc wilt zeker niet zeggen dat het sneller is
en 70cc aprilia houdt een ?110cc? mbx ook makkelijk bij
haha.. never
Zat rs'jes gezien die een maat van mij met 110 malossi wel kwijt zouden rijden, geen een slaagde erin.. En dat niet met de minste cilinders op de rs-en hoor Er wordt vaak negatief over de 110 mal lc gedaan, maar dat is echt ten onrechte, goed afgesteld met leuk spul erom heen (carb uitlaat etc) zijn ze toch erg moeilijk bij te houden laat staan kwijt te rijden.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
30-11-2003 14:56 |
|
riejuracer |
30-11-2003 16:46 |
Posts: 353 |
Quote:
De exacte cilinderinhoud kun je uitrekenen n.l.
boring x boring x slag x 0.0007854
waarbij de boring en slag in milimeters moeten worden ingevuld.
Voor de Autisa is dit 53.25 x 53.25 x 49 x 0.0007854 = 109.126 cc (afgerond
Ik dacht altijd R in het kwadraat * Pi * slag.
Quote:
haha.. never
Zat rs'jes gezien die een maat van mij met 110 malossi wel kwijt zouden rijden, geen een slaagde erin.. En dat niet met de minste cilinders op de rs-en hoor Er wordt vaak negatief over de 110 mal lc gedaan, maar dat is echt ten onrechte, goed afgesteld met leuk spul erom heen (carb uitlaat etc) zijn ze toch erg moeilijk bij te houden laat staan kwijt te rijden.
zou ik niet al te hard zeggen. kijk eens naar de sprint in genemuiden reed ook een mbx met mal cil, maar dijkman was sneller met hun MH RX. en kijk eens naar de PKs die Liggen ook ongv gelijk.
|
|
pro race vlamt. |
|
Leon de mt5 boer |
30-11-2003 17:25 |
Posts: 494 |
heeft iemand de timingen van een malossi 110??
|
|
ik kom uit brabant kunde gij de zien |
|
de_koen |
30-11-2003 17:26 |
Posts: 5595 |
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
30-11-2003 17:51 |
|