Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - poortmap en pics autisa110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13661 - poortmap en pics autisa110
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 30-11-2003 11:59 Print reply

Posts: 7672
de eurocilindro is standaard niet echt netjes om het zo te zeggen. ik heb hem hier ook, en er moeten 5 voetpakkingen ofzo onder, wil je de spoelpoorten helemaal open krijgen.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 30-11-2003 11:59
 
Leon de mt5 boer 30-11-2003 12:46 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

de eurocilindro is standaard niet echt netjes om het zo te zeggen. ik heb hem hier ook, en er moeten 5 voetpakkingen ofzo onder, wil je de spoelpoorten helemaal open krijgen.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 30-11-2003 11:59




maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
mt80 30-11-2003 12:49 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

[...]




maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc



autisia is ook ongeveer 115cc hoor dacht ik
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-11-2003 12:51 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

[...]




maar hij is wel meer cc... is volges mij nie te verwaarlozen.. want is toch een verschil van 18cc



ja maar meer cc wilt zeker niet zeggen dat het sneller is


en 70cc aprilia houdt een ?110cc? mbx ook makkelijk bij
 
nobody fuck with us!!
Leon de mt5 boer 30-11-2003 13:04 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

[...]


autisia is ook ongeveer 115cc hoor dacht ik



nee want malossi is 54mm en die is 113cc.... heb ik vernomen... en autisa is 53mm.... dus is die geen 115
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
mt80 30-11-2003 13:16 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

[...]



nee want malossi is 54mm en die is 113cc.... heb ik vernomen... en autisa is 53mm.... dus is die geen 115

oh ok, dan zal ik wel een foutje gemaakt hebben met de slag ofzo
 
PRO TUNING 30-11-2003 13:26 Print reply

Posts: 4000
Ik ben nog even in de archieven gedoken en kwam nog het volgende tegen:
Standaard Autisa 110 cc boring 53.00 mm
Uitlaatpoort 172.2032 graden
Hoofd spoelpoort 110.5309 graden
Hulp spoelpoort 111.5261 graden
Booster poort 112.8406 graden

Na tuning: stage 1
Uitlaatpoort 176 graden
Hoofdspoelpoort 121 graden
Hulp spoelpoort 120 graden
Booster poort 122 graden
Aangepaste vorm cilinderkop (Compressieverhouding1:15)
Proma uitlaat
24.00 mm Mikuni (aangepast)

Hierna hebben we nog 2 tuning stages doorgevoerd, resultaat uiteindelijk 145 Km/u.

Autisa werd zo`n 10 jaar geleden geimporteerd door Bergsta Sneek die helaas niet meer bestaat (failliet).
 
Leon de mt5 boer 30-11-2003 13:33 Print reply
Posts: 494
maar heeft niemand de timingen van een standaart malossi 110???? en die dan vergelijken met de timingen van de autisa 110..
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
PRO TUNING 30-11-2003 13:47 Print reply

Posts: 4000
De exacte cilinderinhoud kun je uitrekenen n.l.
boring x boring x slag x 0.0007854
waarbij de boring en slag in milimeters moeten worden ingevuld.
Voor de Autisa is dit 53.25 x 53.25 x 49 x 0.0007854 = 109.126 cc (afgerond)
 
Pingu 30-11-2003 13:53 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]


ja maar meer cc wilt zeker niet zeggen dat het sneller is


en 70cc aprilia houdt een ?110cc? mbx ook makkelijk bij

haha.. never
Zat rs'jes gezien die een maat van mij met 110 malossi wel kwijt zouden rijden, geen een slaagde erin.. En dat niet met de minste cilinders op de rs-en hoor Er wordt vaak negatief over de 110 mal lc gedaan, maar dat is echt ten onrechte, goed afgesteld met leuk spul erom heen (carb uitlaat etc) zijn ze toch erg moeilijk bij te houden laat staan kwijt te rijden.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-11-2003 14:56 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

haha.. never
Zat rs'jes gezien die een maat van mij met 110 malossi wel kwijt zouden rijden, geen een slaagde erin.. En dat niet met de minste cilinders op de rs-en hoor Er wordt vaak negatief over de 110 mal lc gedaan, maar dat is echt ten onrechte, goed afgesteld met leuk spul erom heen (carb uitlaat etc) zijn ze toch erg moeilijk bij te houden laat staan kwijt te rijden.


ja OK ik heb ook zo?n ding met 24mm , twinair en gianelli (mbx80 pijp) maja ik vin hem toch best sloom hoor

hoewel ik er nooit een techno op heb gedaan, dat gaat als het goed is wel een stukkie harder


maar goed kheb nu een mbx met 98cc euro 24mm met powerfilter en een techno dus misschien dat dat wel een beetje vooruit komt
 
nobody fuck with us!!
riejuracer 30-11-2003 16:46 Print reply
Posts: 353
Quote:

De exacte cilinderinhoud kun je uitrekenen n.l.
boring x boring x slag x 0.0007854
waarbij de boring en slag in milimeters moeten worden ingevuld.
Voor de Autisa is dit 53.25 x 53.25 x 49 x 0.0007854 = 109.126 cc (afgerond



Ik dacht altijd R in het kwadraat * Pi * slag.



Quote:


haha.. never
Zat rs'jes gezien die een maat van mij met 110 malossi wel kwijt zouden rijden, geen een slaagde erin.. En dat niet met de minste cilinders op de rs-en hoor Er wordt vaak negatief over de 110 mal lc gedaan, maar dat is echt ten onrechte, goed afgesteld met leuk spul erom heen (carb uitlaat etc) zijn ze toch erg moeilijk bij te houden laat staan kwijt te rijden.


zou ik niet al te hard zeggen. kijk eens naar de sprint in genemuiden reed ook een mbx met mal cil, maar dijkman was sneller met hun MH RX. en kijk eens naar de PKs die Liggen ook ongv gelijk.
 
pro race vlamt.
Leon de mt5 boer 30-11-2003 17:25 Print reply
Posts: 494
heeft iemand de timingen van een malossi 110??
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
de_koen 30-11-2003 17:26 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]


ja OK ik heb ook zo?n ding met 24mm , twinair en gianelli (mbx80 pijp) maja ik vin hem toch best sloom hoor

hoewel ik er nooit een techno op heb gedaan, dat gaat als het goed is wel een stukkie harder


maar goed kheb nu een mbx met 98cc euro 24mm met powerfilter en een techno dus misschien dat dat wel een beetje vooruit komt


er is een 10PK versie en eentje van 15Pk van de malossi lc voor MBX, maakt dus een redelijk verschilletje, weet niet welke versie jij hebt, ik zeg het alleen maar
 
Honda 5-Bak te koop
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-11-2003 17:51 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


er is een 10PK versie en eentje van 15Pk van de malossi lc voor MBX, maakt dus een redelijk verschilletje, weet niet welke versie jij hebt, ik zeg het alleen maar


ik heb de oude, de 15PK versie dus volgens mij
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 5214 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved