Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - poortmap en pics autisa110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 686 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13661 - poortmap en pics autisa110
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 28-11-2003 18:48 Print reply
Posts: 1842
qua tuning? wil durations op zich wel voor je uitrekenen, maar waarom probeer je dat niet zelf? is niet moeilijk hoor.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Leon de mt5 boer 28-11-2003 20:01 Print reply
Posts: 494
ja kheb geen gradeschijf

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
jeroen 28-11-2003 20:05 Print reply

Posts: 15066
Kan gewoon met poortmap, en dan de rukaslengte erin tekenen, slag doe je met cirkelenzoo..kan je wel rekenen
 
Pingu 29-11-2003 15:48 Print reply
Posts: 1842
Ik heb het even berekent, al zal het niet exact kloppen aangezien ik de deckheight en drijfstanglengte moest gokken. Ik het als drijfstanglengte gewoon de slag x 2 genomen, en als deckheigth 0.5
Timing uitlaatpoort: 182,8
Timing spoelers: 125,9
Blowdown: 28,45
Gecorrigeerde breedte uitlaatpoort: 32,2=60,4%
Er kunnen dus wat afwijkingen zitten, maar al met al klopt de cilinder qua timingen netjes. Wel lijkt hij mij nog vrij hoogtoeriger voor zo een lange slagblok. Ook staan de spoelers ong. 1,5mm los, maar dat maakt niet echt uit. Als je hem wilt tunen zou ik de uitlaatpoort wat breder gaan maken, en de vorm zo houden, is best netjes. (enkel bovenin verbreden) Hoger is niet echt noodzakelijk, maar zou nog wel mogen, naar ongeveer 30 graden blowdown.
Zitten de poorten bij andere 80ac cilinders ook nog zo hoog getimed? Viel mij op, had ze lager verwacht.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 29-11-2003 15:50 Print reply
Posts: 4326
Ik zou de uitlaatpoort niet verbreden, maar fluitpoortjes (laten) boren. Ik denk dat dat wel moet kunnen.

slaglengte valt toch wel mee? Crosser zit toch vaak rond de 54mm? Denk dat het wel moet kunnen als je maar goed smeert.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 29-11-2003 15:51
 
Pingu 29-11-2003 15:56 Print reply
Posts: 1842
Ik vind timingen opzich nog best 'bruut' voor die slag. Fluiters is natuurlijk wel leukere/betere optie, maar moet je wel kunnen boren, poort verbreden is niet echt moeilijk, en hij is nog vrij smal.
edit: nieuwe crossers zijn vrijwel allemaal 'vierkant'(boring x slag) heeft dus nog langere slag ja, dus opzich valt de timing nog wel mee.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 29-11-2003 15:58
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Leon de mt5 boer 29-11-2003 16:57 Print reply
Posts: 494
dus de conclusie is dat de cilinder leuk getimed is??? hoogtoerig is hij heb ik al vaker gehoord.
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Pingu 29-11-2003 19:43 Print reply
Posts: 1842
ja klopt opzich wel denk ik valt wel wat meer uit te halen als je dat zou willen, maar ziet er zo ook al aardig uit
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SIWWN 29-11-2003 19:44 Print reply
Posts: 7079
Beter als een Malossi?

Want een aantal zeggen dat Autisa toch wel de snelste is, ongetuned al helemaal volgens mij dan.
 
martinus83 29-11-2003 19:45 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Mag ik ze in de KB mikken?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

[...]


ja is goed...



in de kliko-bak?

geef dan aan mij..
 
Leon de mt5 boer 29-11-2003 20:12 Print reply
Posts: 494
sneller als malossi bruut.... Maar ik geloof dat eerlijk gezecht niet... malossi is toch het snelste... is ie sneller als een ongetunede eurocilindro 125??
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Steve_ZHC 29-11-2003 20:29 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

kan er aub iemand reagere op de poortmap????

bedankt



je kan mooi tekenen.
goed zo, schouderklopje
 
Tsxdude AKU MicheL 29-11-2003 20:32 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

sneller als malossi bruut.... Maar ik geloof dat eerlijk gezecht niet... malossi is toch het snelste... is ie sneller als een ongetunede eurocilindro 125??


malossi 110 is sneller dan een eurocilindro125, maar als je de euro tuned is die wel weer sneller maar das meestal zo by tuning
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Leon de mt5 boer 29-11-2003 20:57 Print reply
Posts: 494
ja ALS hij getuned is... ligt er natuurlijk ook aan of hij goed getuned is... mar ik bedoel van uit ongetuned.... is de autisa ongetuned beter als de eurocilindro???
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-11-2003 11:56 Print reply

Posts: 7007
de eurocilindro 125 is nou niet bepaald supersnel en ik dacht eigenlijk dat autisa 110 ook wel sneller was
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved