Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - exacte maten 70cc eurokit voor tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13649 - exacte maten 70cc eurokit voor tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-R 26-11-2003 12:33 Print topicpost
Posts: 209
ik verhoog voor mijn profielwerkstuk op school de compressie van een 70 cc eurokit, en dan kijken wat voor effect dat heeft op de acceleratie.
Maar nu heb ik zelf niet zo'n precies meetmateriaal, en zijn dr enkele dingen niet zo makkelijk te meten, en er misschien mensen op dit forum zijn die dit weten.
zoals:
hoe groot is de inhoud van de cil.kop, en gewoon alle maten van de cil., zoals waar de poorten precies zitten enzo.., en hoe groot het verschil is tussen het laagste punt en het hoogste punt van waar de zuigerkomt (top van de zuiger dan).
alvast bedankt.
 

Ralf 26-11-2003 14:21 Print reply

Posts: 9073
Slag van tsx blok is 38.95 ofzo...
Inhoud van 50 kop mag je zelf gaan kleien...

Poortmapje heb ik hier ook ergens, eeh...



Breedtes zijn ongecorrigeerd (plat)

exhaust: 27
transfer 1: 15
transfer 2: 12.5
transer 3: 7.5
boost: 29

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 26-11-2003 14:26
 
Hans F 26-11-2003 14:24 Print reply
Posts: 4326
Gebruik voor het meten van de cilinderkop inhoud een burret (hebben ze wel op school, bij bv. scheikunde) gevuld met bv. olie. Je kan voorkomen dat de olie langs je zuigerveren lekt door tussen de zuiger en cilinder wat lagervet/vaseline te doen.



hoe op te meten e.d. is te vinden op www.macdizzy.com

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 26-11-2003 14:28
 
TSX-R 26-11-2003 20:37 Print reply
Posts: 209
dankewel..
 
Martijn 27-11-2003 1:07 Print reply
Posts: 10000
ik vraag me toch af hoe jij de acceleratie dan gaat meten....zelf dmv gevoel? denk dat je dan nauwelijks verschil merkt...

hoe ga je de compressie verhogen? (boel afvlakken? --> pas op voor kopneukers)

als je gaat meten op een testbank dan moet je wel zorgen dat je tsx bij elke run hetzelfde is afgesteld...en als je je compressie verhoogd heb je mss een andere afstelling nodig om te zorgen dat ie goed loopt...het is zwaar ingewikkeld om dit echt goed uit te voeren, maar ik wens je veel succes en als het lukt wil ik zeker weten wat je resultaten zijn..

owja..experience van martijn:

eurokit draait vlgs mij (nooit echt geprobeerd) meer toeren met een 50 kop dan met een 70 kop, tenminste... mijn malossi (met zelfde timing als eurokit) draait met zelfde setup als iemand anders, die ipv een 70kop een 50kop heeft) meer toeren dan ik ....dus het zal ook wel effect hebben op je acceleratie op een of andere manier.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Knoxville 27-11-2003 9:53 Print reply

Posts: 1454
Ik ga binnenkort 1 kop laten uirdraaien op maat van mijn eurokitt, zal mijn bevindingen wel even posten ipv een 50 kop....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Ralf 27-11-2003 10:17 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ik vraag me toch af hoe jij de acceleratie dan gaat meten....zelf dmv gevoel? denk dat je dan nauwelijks verschil merkt...



Inertia dyno
 
Hans F 27-11-2003 10:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
eurokit draait vlgs mij (nooit echt geprobeerd) meer toeren met een 50 kop dan met een 70 kop, tenminste... mijn malossi (met zelfde timing als eurokit) draait met zelfde setup als iemand anders, die ipv een 70kop een 50kop heeft) meer toeren dan ik ....dus het zal ook wel effect hebben op je acceleratie op een of andere manier.


70 kop vind ik net zoiets als een "snelle vijftig"

Blijkbaar is die "70 kop" geen goede kop.
 
Ralf 27-11-2003 10:22 Print reply

Posts: 9073
Hoe verneukter kan het zijn dan een std kop op 47mm, dan moet die draaier wel een heeel sleechte dag hebben gehad...
 
Knoxville 27-11-2003 11:14 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Hoe verneukter kan het zijn dan een std kop op 47mm, dan moet die draaier wel een heeel sleechte dag hebben gehad...


Hij loopt er opzich goed mee, alleen wil wel eens het verschil weten....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
TSX-R 28-11-2003 13:23 Print reply
Posts: 209
ik heb dr nu gewoon een normale cil.kop op zitten, en hij loopt nu ongeveer 10500 toeren, ik heb ook nog een uitgedraaide cil.kop, ook 50cc, maar ik doe alle metingen gewoon met een std cilkop erop, en hoe ik t meet, is gewoon bv in zijn 2 van 15 naar bijvoorbeeld 40km/u optrekken en dan kijken hoe lang dat duurt, en dan zorgen dat de meetomstandigheden ongeveer gelijk zijn.
 

Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved