Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - C3 of C4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13639 - C3 of C4
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotappel86 25-11-2003 23:42 Print topicpost

Posts: 2679
helop me met de keuze en waarom welke.....

c3 is sterker mar kapot lopen meer schadelijk
c4 zwakker en bij kapot lopen niet zo erg toch..


Groetjes Kevin
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Ralf 26-11-2003 0:06 Print reply

Posts: 9073
Maakt geen fuck uit.
Als je naar de lagerspecificaties kijkt kom je gewoon bij C3 uit, maar in de praktijk maakt het niets uit.

Leer btw normale nederlandse zinnen typen...
 
Blorn 26-11-2003 0:08 Print reply

Posts: 13825
Rare theorie heb jij
 
wipe-out 26-11-2003 0:09 Print reply

Posts: 7672
het gaat om de toerentallen waarvoor ze gemaakt zijn ofzo toch?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 26-11-2003 0:09
 
kpotappel86 26-11-2003 0:11 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Rare theorie heb jij

ja kunstof vermaalt makkelijker als ijzer toch........

sorry van de vraag stelling is inderdaad beetje apart ja
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ralf 26-11-2003 0:13 Print reply

Posts: 9073
C4 lagers hebben niet per definitie een kunstofkooi

De speling van de kogeltjes is gewoon marginaal groter dan van C3, waardoor ze hogere temperaturen, dus hogere toerentallen aankunnen.
 
Martijn 26-11-2003 0:28 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

C4 lagers hebben niet per definitie een kunstofkooi

De speling van de kogeltjes is gewoon marginaal groter dan van C3, waardoor ze hogere temperaturen, dus hogere toerentallen aankunnen.


idd....als je te weinig speling hebt dan zetten de lagerkogels uit en dan kan je lager vastlopen/slijt heel hard...bij C4 heb je meer speling waardoor ze warmer kunnen worden...

wat je wel kunt doen is bij gunz&ammo ff een kilo C4 halen en daar een frame van maken..is handig voor als je wordt aangehouden.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 26-11-2003 0:46 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

het gaat om de toerentallen waarvoor ze gemaakt zijn ofzo toch?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 26-11-2003 0:09

Nee is gelijk (of bijna gelijk), kijk maar eens op www.skf.com
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 26-11-2003 0:56 Print reply

Posts: 3471
http://www.skf.com/p...k=1_0_48&lang=en


Speeds above the speed rating

It is possible to operate bearings at speeds above the speed ratings quoted in the product tables if bearing friction can be reduced by lubrication with small, accurately metered quantities of lubricant, see under "Oil spot lubrication" for example, or when heat can be removed from the bearing by circulating oil lubrication with cooling of the oil, by cooling ribs on the housing, or by directed cooling air streams. Any increase in speed above the speed rating without taking any of these precautions would only cause bearing temperature to rise excessively. An increase of bearing temperature means that lubricant viscosity is lowered and film formation is made more difficult, leading to even higher friction and further temperature increases. If, at the same time, the operational clearance in the bearing is reduced because of increased inner ring temperature, the final consequence would be bearing seizure. Any increase in speed above the speed rating generally means that the temperature difference between inner and outer rings is greater than normal. Usually, therefore, an internal clearance of C3 which is greater than Normal is required, and it may be necessary to look more closely at the temperature distribution in the bearing.


http://www.skf.com/p...=1_0_166&lang=en





Dit bericht is ge-edit door Rudy op 26-11-2003 0:57
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blijhoofd 26-11-2003 7:54 Print reply

Posts: 7378
gewoon C3 zijn goedkoper,en zijn bestend tot 16k
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
bereheer 26-11-2003 9:21 Print reply

Posts: 1901
gewoon c3 erin doen, werkt het best. C4 krijgt snel speling en heeft op het begin al een beetje speling, hij raakt de speling pas kwijt boven de 12000 toeren en C3 is gewoon goedkoper
 
bloaze manne, meej diene woage!
PRO TUNING 26-11-2003 9:40 Print reply

Posts: 4000
De prijs van een lager, of het nu een CN (normale speling) lager is of een C 3 of C 4 uitvoering is gelijk !! De prijs wordt soms kunstmatig door de handel verhoogd en dan wordt verteld dat b.v. C 3 een betere lager is, dit is onzin.
In de fabriek worden maar 1 type buitenschalen - binnenringen en kogels gemaakt allemaal van 1 kwaliteit staal. Bij het samenstellen van de lagers worden de verschillende toleranties bij elkaar gezocht. Een C 3 lager heeft standaard al meer speling als een CN lager en een C 4 weer meer speling als C 4. Voor de meeste brommers zijn CN lagers en eventueel C 3 lagers het meest geschikt. Wil je echte race lagers bestel dan Ceramic lagers, kosten ? 300 keer zo duur als CN lagers.
 
PRO TUNING 26-11-2003 9:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

De prijs van een lager, of het nu een CN (normale speling) lager is of een C 3 of C 4 uitvoering is gelijk !! De prijs wordt soms kunstmatig door de handel verhoogd en dan wordt verteld dat b.v. C 3 een betere lager is, dit is onzin.
In de fabriek worden maar 1 type buitenschalen - binnenringen en kogels gemaakt allemaal van 1 kwaliteit staal. Bij het samenstellen van de lagers worden de verschillende toleranties bij elkaar gezocht. Een C 3 lager heeft standaard al meer speling als een CN lager en een C 4 weer meer speling als C 3. Voor de meeste brommers zijn CN lagers en eventueel C 3 lagers het meest geschikt. Wil je echte race lagers bestel dan Ceramic lagers, kosten ? 300 keer zo duur als CN lagers.

 
kpotappel86 26-11-2003 13:19 Print reply

Posts: 2679
ow ok bedankt voor de uitleg allemaal
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Hier_ben_ik - Administrator 26-11-2003 18:46 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]



je hebt gelijk, alleen kun je de volgende keer miss beter de edit knop gebruiken ipv de quote-knop
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved