denollie(the real one) |
25-11-2003 23:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2828/avatar) Posts: 501 |
zou ie teveel stroom krijgen.
(bobine en of cdi unit kapot)
|
|
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............ |
|
AkroBatik |
25-11-2003 23:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1536/avatar) Posts: 1049 |
Probeer eens een andere merkje? Ik weet niet wat je nu er in hebt zitten, maar ik heb wel eens gehoord dat ngk (als je pech hebt) nogal vaak kapot kan gaan. Zelf nog nooit problemen met ngk gehad.
|
|
Gunther -> der tollest |
|
Joscross |
25-11-2003 23:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1825/avatar) Posts: 12501 |
|
|
|
|
Powerslide |
25-11-2003 23:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2574/avatar) Posts: 128 |
hoe hoger de warmtegraad(dus hoe "Kouder" de bougie), deste sneller hij verneukt wordt, en dan vooral als hij te rijk loopt(varieerend van een klein beetje tot heel erg....)!
ik heb best veel ervaring met koude bougies en t valt me altijd op dat als de brommer lekker rijk loopt de bougie er heel snel mee kapt..
ook mn buurjongen heeft al een dozijn bougies(nkg b8hs) verbruikt in een paar maandjes...
in die tijd liep hij altijd te rijk vanwege inrijden..
check dus ff je afstelling ![](img/post/s/wink.gif)
dat zou het mischien kunnen zijn.
Dit bericht is ge-edit door Powerslide op 26-11-2003 0:46
|
|
75cc Gilardoni, Simonini Alu, 21mm Dellorto, honda NSR vork |
|
Pas |
25-11-2003 23:38 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
probeer B8r een keer.
|
|
GSXR600K1 |
|
Neonlampje |
25-11-2003 23:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
waarom r?
|
|
|
|
Pas |
25-11-2003 23:48 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
wat de brommerboer mij verteld heeft is dat een bougie voor electrische ontsteking (dus cdi). Zit een extra weerstand in gebouwd, misschien dat het dan opgelost is.
Ik heb 'm er nu ook in zitten maar volgens mij was m'n MB iets feller met een B9hs, maar hij gaat nog steeds even hard.
Dit bericht is ge-edit door Pas op 25-11-2003 23:50
|
|
GSXR600K1 |
|
SkaBla [Pim] |
25-11-2003 23:58 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/646/avatar) Posts: 4659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Powerslide
hoe hoger de warmtegraad(dus hoe "ouder" de bougie), deste sneller hij verneukt wordt,
Wahaha wat een onzin....
ts: gewoon ff kijken of je niet te reijk rijdt, en misschien ff champion proberen ofzo
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
ghost-rider |
26-11-2003 0:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2662/avatar) Posts: 1886 |
ik had steeds NGKtje bij bromboer sloegen door op me MB8 en hij had ze maar tot de 9
maar toen ging ik naar motor crosszaak en haalde ee n10 BOSCH en geen problemen meer
|
|
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd! |
|
Powerslide |
26-11-2003 0:46 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2574/avatar) Posts: 128 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
[...]
Wahaha wat een onzin....
ts: gewoon ff kijken of je niet te reijk rijdt, en misschien ff champion proberen ofzo
whehe
oeps typfoutje, niet OUDER maar KOUDER
|
|
75cc Gilardoni, Simonini Alu, 21mm Dellorto, honda NSR vork |
|
Blijhoofd |
26-11-2003 8:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1283/avatar) Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pas
wat de brommerboer mij verteld heeft is dat een bougie voor electrische ontsteking (dus cdi). Zit een extra weerstand in gebouwd, misschien dat het dan opgelost is.
Ik heb 'm er nu ook in zitten maar volgens mij was m'n MB iets feller met een B9hs, maar hij gaat nog steeds even hard.
Dit bericht is ge-edit door Pas op 25-11-2003 23:50
dit is pas onzin
als de afstelling te rijk is gaat de bougi nou eenmaal snel naar de klote,en een bougi met een hogere waarde gaat nog iets sneller, maar het kan ook aan je bobine,cdi,ontstekingsspoel liggen,of slechte aarding
maar ik had het ook altijd maar nu ik hem helemaal electronisch heb gereviseert,en goed heb afgesteld heb ik er geen gedonder meer mee
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Pol de MT5 Crosser |
26-11-2003 9:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/996/avatar) Posts: 2892 |
Gooi er een bosch in en het probleem is verholpen
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
Blijhoofd |
26-11-2003 10:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1283/avatar) Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
Gooi er een bosch in en het probleem is verholpen
dat slaat ook nergens op(bosch is volgens jou niet kapot te krijgen ???)
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
John Huijben |
26-11-2003 10:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1844/avatar) Posts: 2433 |
ik had eerst ook allemaal probleme met ngk bougies, heb er n keer een champion L86-C , en rij ik nu al 2 jaar mee
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
renegade |
26-11-2003 10:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1288/avatar) Posts: 1064 |
aha oke...
ik lees hier boven dat het evt aan de setup kan liggen ..het is idd wel zo dat mijn setup veel te rijk staat want het is dus die 19 mm en de sproeier zit er nog in toen ik nog met die conti reedt. heb nu weer stand. uitlaat
ps ik heb heb nu /had nu een denso w31esr-u bougie er in zitten.. dus of nou een ander merk me nou zal helpen?? ik zou er evt wel weer een '8'in kunnen gooien maar zal hier echt het gezeur mee afgelopen zijn
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|