Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie verneuken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 462 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13637 - bougie verneuken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renegade 25-11-2003 23:06 Print topicpost

Posts: 1064
ik word er nu nog al moe van .. ik koop me een slag in de ronte met die gekke vonke makers ik heb er nu al 2 in 1 maand gekcoht en nu is dus de 2 de ook al weer verrot. de laatste was zelfs een warmte graad '9'
hebben jullie enig idee waar door die dingen zo snel verrot gaan.. bij mij dan igg..
op dit moment heb ik even me stand uitlaat en een 19 mm cabr er onder hangen

thx!
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)

denollie(the real one) 25-11-2003 23:14 Print reply

Posts: 501
zou ie teveel stroom krijgen.
(bobine en of cdi unit kapot)
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
AkroBatik 25-11-2003 23:16 Print reply

Posts: 1049
Probeer eens een andere merkje? Ik weet niet wat je nu er in hebt zitten, maar ik heb wel eens gehoord dat ngk (als je pech hebt) nogal vaak kapot kan gaan. Zelf nog nooit problemen met ngk gehad.
 
Gunther -> der tollest
Joscross 25-11-2003 23:17 Print reply

Posts: 12501
Ik had dit dus ook, laatst nog een topic over geopend..
Komt waarschijnlijk door de bobine

http://www.brommerforum.nl/showtopic/13257

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-11-2003 23:17
 
Powerslide 25-11-2003 23:19 Print reply

Posts: 128
hoe hoger de warmtegraad(dus hoe "Kouder" de bougie), deste sneller hij verneukt wordt, en dan vooral als hij te rijk loopt(varieerend van een klein beetje tot heel erg....)!

ik heb best veel ervaring met koude bougies en t valt me altijd op dat als de brommer lekker rijk loopt de bougie er heel snel mee kapt..

ook mn buurjongen heeft al een dozijn bougies(nkg b8hs) verbruikt in een paar maandjes...
in die tijd liep hij altijd te rijk vanwege inrijden..

check dus ff je afstelling
dat zou het mischien kunnen zijn.



Dit bericht is ge-edit door Powerslide op 26-11-2003 0:46
 
75cc Gilardoni, Simonini Alu, 21mm Dellorto, honda NSR vork
Pas 25-11-2003 23:38 Print reply

Posts: 1181
probeer B8r een keer.
 
GSXR600K1
Neonlampje 25-11-2003 23:47 Print reply

Posts: 14825
waarom r?
 
Pas 25-11-2003 23:48 Print reply

Posts: 1181
wat de brommerboer mij verteld heeft is dat een bougie voor electrische ontsteking (dus cdi). Zit een extra weerstand in gebouwd, misschien dat het dan opgelost is.
Ik heb 'm er nu ook in zitten maar volgens mij was m'n MB iets feller met een B9hs, maar hij gaat nog steeds even hard.

Dit bericht is ge-edit door Pas op 25-11-2003 23:50
 
GSXR600K1
SkaBla [Pim] 25-11-2003 23:58 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Powerslide

hoe hoger de warmtegraad(dus hoe "ouder" de bougie), deste sneller hij verneukt wordt,


Wahaha wat een onzin....

ts: gewoon ff kijken of je niet te reijk rijdt, en misschien ff champion proberen ofzo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ghost-rider 26-11-2003 0:09 Print reply

Posts: 1886
ik had steeds NGKtje bij bromboer sloegen door op me MB8 en hij had ze maar tot de 9
maar toen ging ik naar motor crosszaak en haalde ee n10 BOSCH en geen problemen meer
 
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd!
Powerslide 26-11-2003 0:46 Print reply

Posts: 128
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

Wahaha wat een onzin....

ts: gewoon ff kijken of je niet te reijk rijdt, en misschien ff champion proberen ofzo


whehe
oeps typfoutje, niet OUDER maar KOUDER
 
75cc Gilardoni, Simonini Alu, 21mm Dellorto, honda NSR vork
Blijhoofd 26-11-2003 8:00 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

wat de brommerboer mij verteld heeft is dat een bougie voor electrische ontsteking (dus cdi). Zit een extra weerstand in gebouwd, misschien dat het dan opgelost is.
Ik heb 'm er nu ook in zitten maar volgens mij was m'n MB iets feller met een B9hs, maar hij gaat nog steeds even hard.

Dit bericht is ge-edit door Pas op 25-11-2003 23:50


dit is pas onzin

als de afstelling te rijk is gaat de bougi nou eenmaal snel naar de klote,en een bougi met een hogere waarde gaat nog iets sneller, maar het kan ook aan je bobine,cdi,ontstekingsspoel liggen,of slechte aarding

maar ik had het ook altijd maar nu ik hem helemaal electronisch heb gereviseert,en goed heb afgesteld heb ik er geen gedonder meer mee
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Pol de MT5 Crosser 26-11-2003 9:17 Print reply

Posts: 2892
Gooi er een bosch in en het probleem is verholpen
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Blijhoofd 26-11-2003 10:03 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Gooi er een bosch in en het probleem is verholpen


dat slaat ook nergens op(bosch is volgens jou niet kapot te krijgen ???)
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
John Huijben 26-11-2003 10:15 Print reply

Posts: 2433
ik had eerst ook allemaal probleme met ngk bougies, heb er n keer een champion L86-C , en rij ik nu al 2 jaar mee
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
renegade 26-11-2003 10:36 Print reply

Posts: 1064
aha oke...
ik lees hier boven dat het evt aan de setup kan liggen ..het is idd wel zo dat mijn setup veel te rijk staat want het is dus die 19 mm en de sproeier zit er nog in toen ik nog met die conti reedt. heb nu weer stand. uitlaat

ps ik heb heb nu /had nu een denso w31esr-u bougie er in zitten.. dus of nou een ander merk me nou zal helpen?? ik zou er evt wel weer een '8'in kunnen gooien maar zal hier echt het gezeur mee afgelopen zijn
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)

Dit topic is 1186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved