Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Pro Forum - Topic #13609 - Desaxatie
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 78294 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Daan Da Man |
24-11-2003 22:09 |
Posts: 2064 |
hoiz
blok= 125cc cross blok, cylinderinlaat, spruitstuk, membraan, kickstarter
van suzuki
Nah... kwil dus die cylinder omdraaien dat de uitlaat naar achter staat en dat de cylinder inlaat naar voren wijst
(niet rekenen op spoelgangen enzo, das makkelijk zat passend te maken.)
nu gaat het er dus om, die stomme desaxatie
is zuiger omdraaien niet voldoende enzo?
kheb al met bart een beetje erover gepraat enzo... over werkzijde enzo.
Gaat uw gang:
Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 24-11-2003 22:10
|
|
|
|
bart de schakelgek |
24-11-2003 22:50 |
Posts: 5987 |
ik zal straks iets inscannen uit mijn schoolboeken,
desaxatie is in woorden lastig uit te leggen
maar je verlegt je werkzijde en volgens mij is je cilinder anders gemaakt op de werkzijde
maar desaxatie is de zuiger op juiste moment laten kantelen, en als je alles omdraait behalve de kruk, gaat ie op een ongunstig moment kantelen waardoor je ongewenste slijtage krijgt, ik zal wel ff wat painten of zo
|
|
Limburger |
|
Daan Da Man |
24-11-2003 23:01 |
Posts: 2064 |
ik wacht ongeduldig.
voor de geinterresseerden: tis ws voor op rs. (jah het 250 blok is verkocht)
zijn nog paar probs.=> geen licht ivm binnenrotor (ik wil 2 halogeen spots en nog wat zooi)
geen startmotor
stomme cylinder staat verkeerde kant op voor mijn gevoel
|
|
|
|
barry |
24-11-2003 23:21 |
Posts: 7387 |
probeer joost moesker eens te bereiken, die was ook bezig om een cilinder 180graden te draaien.
die weet er al wel veel meer over
|
|
He? |
|
SIWWN |
24-11-2003 23:22 |
Posts: 7079 |
Hij gaat zijn uitlaat toch niet via het carter lopen he!
|
|
|
|
Neonlampje |
24-11-2003 23:24 |
Posts: 14825 |
plaatje, die rudy ns had ingescanned voor ander forum, van ene gedesaxeerde zuigerpen:
edit:
en een normale plaatsing van de zuigerpen:
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 24-11-2003 23:24
|
|
|
|
Daan Da Man |
24-11-2003 23:32 |
Posts: 2064 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
probeer joost moesker eens te bereiken, die was ook bezig om een cilinder 180graden te draaien.
die weet er al wel veel meer over
wie is dat?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Hij gaat zijn uitlaat toch niet via het carter lopen he!
Wat bedoel je?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
plaatje, die rudy ns had ingescanned voor ander forum, van ene gedesaxeerde zuigerpen:
afbeelding
edit:
en een normale plaatsing van de zuigerpen:
afbeelding
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 24-11-2003 23:24
Handige plaatjes... maar als ik nou de draairichting gelijk houdt (duh) maar de zuiger en cylinder omdraai... houdt ik dan hetzelfde probleem?
|
|
|
|
bart de schakelgek |
25-11-2003 10:14 |
Posts: 5987 |
jah dan houd je het probleem, kijk eens naar dat plaatje hoe de zuiger kantelt, bij het 2e plaatje: als je de zuigerpen in het midden van de zuiger zet dan kantelt hij precies op odp, dus "hapt" de onderkant van de zuiger in de cilinder bij ontbranding
dit word opgelost dmv de zuigerpen iets naast het midden te plaatsen, zodat de zuiger iets na odp en voor ontbranding dus precies goed staat en dus niet kantelt door de ontbranding
|
|
Limburger |
|
Pingu |
25-11-2003 10:22 |
Posts: 1842 |
zuiger moet je net niet omdraaien.. pistonpen zit uit het midden, zodat het kantelen niet bovenin plaats vind. Krukas blijft zelfde draaien dus.. Maar niet omdraaien, is ook weer niet verstandig eigenlijk, zuiger is namelijk ook niet perfect rond dacht ik, ivm uitzetting. Kortom, zuiger uit blok zoeken dat andersom draait??
Of gewoon niet iedereen na-apen, en zelf iets origineels verzinnen?
Zie er trouwens maar weinig voordelen in ook, maar dat terzijde.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
bart de schakelgek |
25-11-2003 10:25 |
Posts: 5987 |
wat ik me net bedenk dan, gewoon de zuiger op zijn plaats laten zitten, cilinder omdraaien en de slotjes van de zuigerveren verplaatsen, maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?
enigste voordelen wat ik me kan bedenken pingu zijn: uitlaat kun je mooier laten lopen en seatpipe is mooier/makkelijker, en ramair is dan ook makkelijker omdat carb recht in rijwind zit, dus mooie kelk met panty eroverheen tadaaa
|
|
Limburger |
|
Hans F |
25-11-2003 10:29 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?
het heeft helemaal geen reet met compressie te maken lijkt mij. Het gaat naar mijn idee enkel om welke kant je kruk opdraait hoe je pistonpen gedesaxeert moet zitten.
verder ben ik het met pingu eens
btw. schaam je als je nog nooit van joost hebt gehoord, hij had als eerste dit plan, daarna neon pas.
|
|
|
|
Daan Da Man |
25-11-2003 10:29 |
Posts: 2064 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
wat ik me net bedenk dan, gewoon de zuiger op zijn plaats laten zitten, cilinder omdraaien en de slotjes van de zuigerveren verplaatsen, maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?
leg es uit???
enigste voordelen wat ik me kan bedenken pingu zijn: uitlaat kun je mooier laten lopen en seatpipe is mooier/makkelijker, en ramair is dan ook makkelijker omdat carb recht in rijwind zit, dus mooie kelk met panty eroverheen tadaaa
laat DAT nou net de redenen zijn !
|
|
|
|
verwijderd |
25-11-2003 11:07 |
Posts: 4082 |
gewoon niet aan beginnen. heeft een hele hoop nadelige dingen. het aanpassen is al een grote moeite. en dan zal de zuiger ook nog eens tegen de spijl aan drukken, waardoor die extra heet word (de spijl is zowiezo al het gevaarlijkste punt!)
|
|
|
|
Daan Da Man |
25-11-2003 11:12 |
Posts: 2064 |
jah die moeite zal niet zoveel uitmaken, ik wil gewoon de redenen hebben hoe het komt, en eventueel dus hoe ik het kan voorkomen, dat het niet goed gaat....ik heb nu toch al zoveel werk enzo, kan dit er ook nog wel bij... als het resultaat zo is als dat ik denk dat het kan worden met omgekeerde cylinder......
Btw er heeft hier een keer een foto gestaan van een mb racer ofzo met omgekeerde dinges... zag er heel mooi uit.... iemand enig idee waar die foto staat... en van wie die is?
|
|
|
|
Blukaap |
25-11-2003 11:24 |
Posts: 10006 |
Hoeveel winst denk je er uit te halen en hoeveel tijd denk je dat het gaat kosten ?
Weeg die 2 eens tegen elkaar af, ik vind het persoonlijk onzin om hieraan te beginnen, je wilt maximale prestaties, maar je verknalt dat weer door bijvoorbeeld 3 ton aan ijzer aan je wielen te hangen, seatpipes te willen fabrieken en weetikhet.
Dan ga je zoveel tijd, geld en moeite in dit soort motorische dingen stoppen waarna je het effect compleet verknoeit door allerlei uiterlijke veranderingen die alleen maar bedoeld zijn om 'm mooier te maken.
Laat dan de cilinder normaal staan en beun er een crosspijp op als je zonodig mooie seatpipes wil, of kijk hoe het bij een Malagutti RST zit.
|
|
Bastila is lief |
|
Daan Da Man |
25-11-2003 11:27 |
Posts: 2064 |
neee nee neeeee
die prestaties boeien me wat dat betreft niet zoveel, ik wil de cylinder omdraaien om hetgeen wat bart zei, en VOORAL om het uiterlijke effect, (zo een mooie rechte pijp die aan de achterkant in het midden eruit komt lopen)
de prestaties krijg ik toch wel......
twordt supermooi, dat zowiezo....maar als ik er dan toch iets anders onder ga leggen, dan doe ik het meteen precies zoals ik het altijd al in me hoofd heb...
|
|
|
|
Dit topic is 78294 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|