pepijn |
25-11-2003 14:54 |
Posts: 1287 |
maar als je bij een crosswedstrijd kijkt zal je zien dat de viertakt niet onderdoet voor de 2t, soms zelfs sneller, terwijl ze dezelfde cc's hebben
|
|
|
|
Hans F |
25-11-2003 14:55 |
Posts: 4326 |
dat komt door wat rudy zegt, dat vermogen niet het belangrijkst is, maar vering en handelbaarheid e.d. wel.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-11-2003 14:56
|
|
|
|
pepijn |
25-11-2003 14:58 |
Posts: 1287 |
waarom zetten ze dan niet een 2t blok in het frame van een 4t als het daar aan zou liggen???
|
|
|
|
bart de scootergek |
25-11-2003 15:05 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
maar als je bij een crosswedstrijd kijkt zal je zien dat de viertakt niet onderdoet voor de 2t, soms zelfs sneller, terwijl ze dezelfde cc's hebben
dit is niet waar, 125 2-takt rijd tegen 250 4-takt, 250 2-takt tegen 450 4-takt. wat er nu al meerdere keren gezegd is dat de 2-takt met dezelfde cilinderinhoud ongeveer 2 keer zoveel vermogen heeft.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 25-11-2003 15:07
|
|
Honda RC-33 |
|
pepijn |
25-11-2003 15:06 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
[...]
dit is niet waar, 125 2-takt tijd tegen 250 4-takt, 250 2-takt tegen 450 4-takt. wat er nu al meerdere keren gezegd is dat de 2-takt met dezelfde cilinderinhoud ongeveer 2 keer zoveel vermogen heeft.
als jij het zegt.....(over wat er tegen elkaar rijd, ik stop trouwens met deze discussie kga naar Breda...op de brommer )
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 25-11-2003 15:07
|
|
|
|
Blukaap |
25-11-2003 15:12 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
waarom zetten ze dan niet een 2t blok in het frame van een 4t als het daar aan zou liggen???
Het gaat om de vermogensafgifte van een 2-takt, die is normaal gesproken "iets" pittiger dan die van een 4-takt.
Als je daar goed mee overweg kan is het sneller, anders absoluut niet.
|
|
Bastila is lief |
|
StreetFighter |
25-11-2003 15:29 |
Posts: 173 |
uit een 2takt van hetzelfde aantal cc's kun je meer pk's halen dan een 4takt van dat aantal cc's hor...waarom denk je dat ze in de motogp 500cc 2takt tegen 1000cc 4takt lieten rijden
|
|
|
|
Marco Brouwer |
25-11-2003 15:39 |
Posts: 126 |
Tweetakt heeft theoretisch gezien twee keer zoveel vermogen als viertakt. Dit komt omdat tweetakt bij iedere krukasomwenteling een verbrandinsslag heeft, viertakt heeft om de andere krukasomwenteling een verbrandingsslag. Tweetakt heeft dus twee keer zoveel verbrandingsslagen en dus theoretisch twee keer zoveel vermogen. Daarom rijden 125 cc tweetakt tegen 250 cc viertakt. Logisch toch.
|
|
|
|
SIWWN |
25-11-2003 16:04 |
Posts: 7079 |
Dat word nou ook al 6 x op een andere manier uitgelegd
|
|
|
|
Rudy |
25-11-2003 18:42 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Het gaat om de vermogensafgifte van een 2-takt, die is normaal gesproken "iets" pittiger dan die van een 4-takt.
Als je daar goed mee overweg kan is het sneller, anders absoluut niet.
En dat is dus de reden dat o.a. everts op een 4-takt rijd. Ze reageren wat makkelijker en hebben meer tractie (lees als je bij een 250 gasgeef>>> slippen , zo'n 4-takt reageer veel mooier en heeft daarom meer grip ).
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
pepijn |
25-11-2003 18:55 |
Posts: 1287 |
nou dan zijn we dr dus uit
en ik had dus ongelijk
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 25-11-2003 19:06
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
25-11-2003 20:28 |
Posts: 8499 |
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Blukaap |
25-11-2003 20:29 |
Posts: 10006 |
Je rijstijl is bekend Alwin .
|
|
Bastila is lief |
|