Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Crossdiscussietopic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13607 - Crossdiscussietopic.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 3899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pepijn 25-11-2003 14:54 Print reply
Posts: 1287
maar als je bij een crosswedstrijd kijkt zal je zien dat de viertakt niet onderdoet voor de 2t, soms zelfs sneller, terwijl ze dezelfde cc's hebben
 
Hans F 25-11-2003 14:55 Print reply
Posts: 4326
dat komt door wat rudy zegt, dat vermogen niet het belangrijkst is, maar vering en handelbaarheid e.d. wel.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-11-2003 14:56
 
pepijn 25-11-2003 14:58 Print reply
Posts: 1287
waarom zetten ze dan niet een 2t blok in het frame van een 4t als het daar aan zou liggen???
 
bart de scootergek 25-11-2003 15:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

maar als je bij een crosswedstrijd kijkt zal je zien dat de viertakt niet onderdoet voor de 2t, soms zelfs sneller, terwijl ze dezelfde cc's hebben


dit is niet waar, 125 2-takt rijd tegen 250 4-takt, 250 2-takt tegen 450 4-takt. wat er nu al meerdere keren gezegd is dat de 2-takt met dezelfde cilinderinhoud ongeveer 2 keer zoveel vermogen heeft.

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 25-11-2003 15:07
 
Honda RC-33
pepijn 25-11-2003 15:06 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


dit is niet waar, 125 2-takt tijd tegen 250 4-takt, 250 2-takt tegen 450 4-takt. wat er nu al meerdere keren gezegd is dat de 2-takt met dezelfde cilinderinhoud ongeveer 2 keer zoveel vermogen heeft.


als jij het zegt.....(over wat er tegen elkaar rijd, ik stop trouwens met deze discussie kga naar Breda...op de brommer)


Dit bericht is ge-edit door pepijn op 25-11-2003 15:07
 
Blukaap 25-11-2003 15:12 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

waarom zetten ze dan niet een 2t blok in het frame van een 4t als het daar aan zou liggen???


Het gaat om de vermogensafgifte van een 2-takt, die is normaal gesproken "iets" pittiger dan die van een 4-takt.
Als je daar goed mee overweg kan is het sneller, anders absoluut niet.
 
Bastila is lief
StreetFighter 25-11-2003 15:29 Print reply
Posts: 173
uit een 2takt van hetzelfde aantal cc's kun je meer pk's halen dan een 4takt van dat aantal cc's hor...waarom denk je dat ze in de motogp 500cc 2takt tegen 1000cc 4takt lieten rijden
 
Marco Brouwer 25-11-2003 15:39 Print reply

Posts: 126
Tweetakt heeft theoretisch gezien twee keer zoveel vermogen als viertakt. Dit komt omdat tweetakt bij iedere krukasomwenteling een verbrandinsslag heeft, viertakt heeft om de andere krukasomwenteling een verbrandingsslag. Tweetakt heeft dus twee keer zoveel verbrandingsslagen en dus theoretisch twee keer zoveel vermogen. Daarom rijden 125 cc tweetakt tegen 250 cc viertakt. Logisch toch.
 
SIWWN 25-11-2003 16:04 Print reply
Posts: 7079
Dat word nou ook al 6 x op een andere manier uitgelegd
 
Rudy 25-11-2003 18:42 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Het gaat om de vermogensafgifte van een 2-takt, die is normaal gesproken "iets" pittiger dan die van een 4-takt.
Als je daar goed mee overweg kan is het sneller, anders absoluut niet.

En dat is dus de reden dat o.a. everts op een 4-takt rijd. Ze reageren wat makkelijker en hebben meer tractie (lees als je bij een 250 gasgeef>>> slippen , zo'n 4-takt reageer veel mooier en heeft daarom meer grip ).
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
pepijn 25-11-2003 18:55 Print reply
Posts: 1287
nou dan zijn we dr dus uit

en ik had dus ongelijk

Dit bericht is ge-edit door pepijn op 25-11-2003 19:06
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-11-2003 20:28 Print reply

Posts: 8499
Zozo:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Wat is de bedoeling hiervan precies?

Ik vind Alwin's KX125 erg slap, kan je amper mee wheelien...

Zoiets? :P


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick

Crossen is voor mietjes.

Dat was niet serieus bedoeld mensen Alhoewel sommige mensen die crossen wel als mietjes rijden, maar das wat anders :P


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

crossen is gewoon stom






rest van het topic vind ik niet zo ontzettend nuttig/interessant eerlijk gezegd.. :-X

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 25-11-2003 20:28
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 25-11-2003 20:29 Print reply

Posts: 10006
Je rijstijl is bekend Alwin .
 
Bastila is lief

Dit topic is 3899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved