Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Crossdiscussietopic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13607 - Crossdiscussietopic.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AR50tekoop 25-11-2003 13:25 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


En dat is dus stom gelul
afbeelding
Hie zie je dus een zaagtand diagram van een aprilia rsv mille , niet de meest trage motor dacht ik zo. Loop ook een 110 in zijn 1 (@toerenbegrener).
In de 2 loopt hij een 160 wat natuurlijk idioot hard is,maar dat is geen 210 . Als jou motor zo'n groot verschil zou hebben tussen de versnellingen valt hij hardstikke buiten zijn "powerband" als je schakel

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-11-2003 13:20

Als je de diagram juist intrepeteert,dan schakelt ie over naar 3 bij 160.
Dit zegt niks over top in 2.
Doet ie waarschijnlijk vanwege het koppel waarmee die weer oppakt.
 
AR50tekoop 25-11-2003 13:26 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop

Om te laten zien dat verschil tussen nieuwe en oudere crossers echt niet zoveel uitmaakt.
Een oude Maico(1981) versus een hypermoderne KTM!(2003)

http://www.adbmag.co.../biketest/maico.html


21 jaar verschil!!!!!
Echt wel dat ik die Maico liever in mijn bezit heb!



Ik dacht laat ik hem nog maar eens quoten,weerleg de tekst hier maar eens in!
 
Rudy 25-11-2003 13:26 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop

[...]

Als je de diagram juist intrepeteert,dan schakelt ie over naar 3 bij 160.
Dit zegt niks over top in 2.
Doet ie waarschijnlijk vanwege het koppel waarmee die weer oppakt.


hij loop 161 in zijn 2 in de toerenbegrenzer
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 25-11-2003 13:27 Print reply
Posts: 4326
jij interpreteert niet goed...

dit soort diagrammen geven de top aan in iedere versnelling, toerenbegrenzer zit hierbij op ws. 11.000 rpm

ow, ik bedoelde niet rudy maar AR50tekoop

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-11-2003 13:30
 
verwijderd 25-11-2003 13:33 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop

[...]

Ik dacht laat ik hem nog maar eens quoten,weerleg de tekst hier maar eens in!


met die ktm zouden jij en ik veeeel betere rondetijden neer zetten, net als daar staat.
 
AR50tekoop 25-11-2003 13:36 Print reply
Posts: 77
Klopt,jullie hebben gelijk!
Sorry mijn fout.
Als ik mijn motor net in zijn 3 heb getikt dan loopt ie rond de 210.
Kortom,tussen 2 en 3 overschakelen levert al genoeg rolweerstand op om hem op zo'n 200 te krijgen.
Maar als je de test zo zou moeten intrepeteren,dan nog loopt een Mille harder,ik weet niet of dit fabrieksgegevens zijn?

 
Hans F 25-11-2003 13:38 Print reply
Posts: 4326
voor 210 moet je al in z'n vier zitten, beetje vaag als jij al over de 200 loopt als je net in z'n drie zit.....
 
verwijderd 25-11-2003 13:41 Print reply
Posts: 4082
ja, wat voor motor heb je eigenlijk?
 
AR50tekoop 25-11-2003 14:07 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

[...]


met die ktm zouden jij en ik veeeel betere rondetijden neer zetten, net als daar staat.

Dat van de rondetijden heb ik niet gelezen,maar ik geloof je gerust.
Er staat ook op het einde dat als de Maico met Knappe veren en remmen was uitgerust dat ie de KTM makkelijk kan bijhouden.
En hier zit hem de nou de crux:
Maico had vroeger al slechte remmen,daar stonden ze bekend om.(staat ook in de test)
Ze zeggen ook dat als ie beter was uitgerust met remmen en veren dat het dan een afgang was geweest voor KTM.
Ik begrijp dus wel dat een motor met lekkere veren en remmen snellere rondetijden rijdt,maar het is maar zeer de vraag wat het uitmaakt als je de Maico gewend bent.
Ze praten hier over zelfde coureur op de Maico,waarbij diezelfde coureur op de KTM maar 3 motorlengtes verschil heeft.
Over de 22cc die de motoren schelen en dat de Maico ten opzichte van de KTM 6 versnellingen heeft ipv. 5 dat wordt niet als nadeel opgenomen in de tekst.
Snellere rondetijden rijden met beter vering en remmen,kan dus veelal te wijten zijn aan de coureur die rijden met "het nieuwste"lekkerder vindt rijden.
Het is maar zeer de vraag of ze daadwerkelijk sneller rijden als ze een tijd op de Maico trainen.(ook daarover staat niks in de test)
Uiteindelijk gaat het om de berijder en hoe goed hij met materiaal omgaat.
De Maico is bovendien uitgevoerd met orginele Maico remmen en vering.
Ik vraag me dus af wat de Maico had gedaan als er gewoon duoveren op hadden gezeten van ipv Hagon/WP/?hlins etc etc.
En bijv. andere "knappe" trommelremmen.
De merken van nu maken hun materiaal niet zelf.
De tekst rept dus ook niet over verschil in duoveren of mono en over schijf en trommel.
Mischien alleen om het verschil in materiaal aan te geven.
 
pepijn 25-11-2003 14:09 Print reply
Posts: 1287
en een nieuwe discussie is geboren...
 
AR50tekoop 25-11-2003 14:12 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

voor 210 moet je al in z'n vier zitten, beetje vaag als jij al over de 200 loopt als je net in z'n drie zit.....

Je moet al in zijn vier zitten ja,maar ik heb het over tellersnelheid.
Als je volgas in zijn 2 gaat en overschakelt,dan zit je praktisch binnen een tijd van ogenknipperen op het max van je 3.
Je zou eigenlijk makkelijk zijn 3 kunnen overslaan.
 
Whoopz0r 25-11-2003 14:13 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


En dat is dus stom gelul
afbeelding
Hie zie je dus een zaagtand diagram van een aprilia rsv mille , niet de meest trage motor dacht ik zo. Loop ook een 110 in zijn 1 (@toerenbegrener).
In de 2 loopt hij een 160 wat natuurlijk idioot hard is,maar dat is geen 210 . Als jou motor zo'n groot verschil zou hebben tussen de versnellingen valt hij hardstikke buiten zijn "powerband" als je schakel

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-11-2003 13:20

Topsnelheid
werkelijk 175 teller 288.
Ligt het aan mij of klopt dit niet?
 
Z
Rudy 25-11-2003 14:16 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop

[...]

Dat van de rondetijden heb ik niet gelezen,maar ik geloof je gerust.
Er staat ook op het einde dat als de Maico met Knappe veren en remmen was uitgerust dat ie de KTM makkelijk kan bijhouden.
En hier zit hem de nou de crux:
Maico had vroeger al slechte remmen,daar stonden ze bekend om.(staat ook in de test)
Ze zeggen ook dat als ie beter was uitgerust met remmen en veren dat het dan een afgang was geweest voor KTM.
Ik begrijp dus wel dat een motor met lekkere veren en remmen snellere rondetijden rijdt,maar het is maar zeer de vraag wat het uitmaakt als je de Maico gewend bent.
Ze praten hier over zelfde coureur op de Maico,waarbij diezelfde coureur op de KTM maar 3 motorlengtes verschil heeft.
Over de 22cc die de motoren schelen en dat de Maico ten opzichte van de KTM 6 versnellingen heeft ipv. 5 dat wordt niet als nadeel opgenomen in de tekst.
Snellere rondetijden rijden met beter vering en remmen,kan dus veelal te wijten zijn aan de coureur die rijden met "het nieuwste"lekkerder vindt rijden.
Het is maar zeer de vraag of ze daadwerkelijk sneller rijden als ze een tijd op de Maico trainen.(ook daarover staat niks in de test)
Uiteindelijk gaat het om de berijder en hoe goed hij met materiaal omgaat.
De Maico is bovendien uitgevoerd met orginele Maico remmen en vering.
Ik vraag me dus af wat de Maico had gedaan als er gewoon duoveren op hadden gezeten van ipv Hagon/WP/?hlins etc etc.
En bijv. andere "knappe" trommelremmen.
De merken van nu maken hun materiaal niet zelf.
De tekst rept dus ook niet over verschil in duoveren of mono en over schijf en trommel.
Mischien alleen om het verschil in materiaal aan te geven.


en jij ga dus een 500 2-takt vergelijken met een 500 4-takt (vind die hele test qua dat stom....).
Die 500 zijn de laatste 10 jaar helemaal geen zak veranderd omdat ze motorisch snelgenoeg zijn en er bijna geen mensen mee rijden. Die 4-takten zijn de laatste 5-6 jaar gewoon veel beter geworden.
En zoals ik al gezegt heb is de handelbaarheid van een motor 100x belangrijker dan het vermogen. (waar die oude motoren al genoeg van hadden)

(ps zet eens een 1981 125 naast een 03 ktm 125 ).


edit: ik geloof er niks van dat die maico orgineel is , bekijk die uitlaat

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-11-2003 14:21
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 25-11-2003 14:18 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb5-rijder

[...]

Topsnelheid
werkelijk 175 teller 288.
Ligt het aan mij of klopt dit niet?


volgens mij met het zijn
werkelijk 275
teller 288
typefoutje van ze, denk ik
 
Neonlampje 25-11-2003 14:23 Print reply

Posts: 14825
of scooterteller
 

Dit topic is 4049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved