Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Crossdiscussietopic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13607 - Crossdiscussietopic.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 24-11-2003 23:17 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

en uiteindelijk maakt voor de meesten hier echt niet uit uit welk bouwjaar hij komt, jah dat kunne ze wel zeggen maar de meesten gaan toch lekker in de wei crossen, dus dan maakt het bouwjaar echt niet uit. bij deze bouwjaren zegt het bouwjaar zowieso niets over de staat van de motor, eigenlijk nooit.

maargoed liever wel een kloppend bouwjaar natuurlijk. al zie ik het nut er niet van in.


ik wil wel aangeven dat op verkoop sites/veiling sites en in het echt, de waarde van crossers 90% wordt bepaald a.d.h.v het bouwjaar..., en dat er niet puur wordt uitgegaan op uiterlijk van de motor en verdere staat (zoals bij de oude schakelbrommers)

door dat een crosser zo hard slijt
is het wel zeer degelijk van belang, ook als alles pas gereviceerd is...

alleen op dit forum zullen nietzoveel mensen er belang bijhebben (betreft welk bouwjaar het precies is) omdat dit toch een brommerforum is,

alleen de mensen die wat meer ervaring hebben met crossgebeuren, zeggen dus dat het bouwjaar niet klopt en dat dit wel belangijk is!

dit is het enigste wat ik in deze discussie zeg en ga verder er ook niet meer op in
 
He?
Neonlampje 24-11-2003 23:20 Print reply

Posts: 14825
crossen is gewoon stom


 
barry 24-11-2003 23:22 Print reply

Posts: 7387
lude houd je bek


 
He?
Neonlampje 24-11-2003 23:25 Print reply

Posts: 14825
hihihi
 
Eyeball 24-11-2003 23:43 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

oke dan, ik ben 100% zeker dat een cr250 van 87 voor en achter een schijfrem heeft. zo goed?


Ik ben het met de meeste wel eens, over dat bouwjaar. Zoals ik al gezegd had, heb ik dus geen verstand van crossers.

Ik ben vandaag dus even naar JST Motoren geweest in giessenburg. Daar heb ik alles dus goed uitgelegd en hij is even in een boek wezen kijken. Daarin stond dat de cr250 uit 87 dus schijf achter heeft. Dus hij ff verder kijken en kwam er dus achter dat deze crosser uit december 86 komt. Dus daar zijn we het ook over eens.

Maar zoals andere als gezegd hebben, is het voor de meeste niet van belang welk bouwjaar het is (als het maar niet 10 jaar verschilt). Het is natuurlijk wel handig als alles klopt. Het was ook echt niet mijn bedoeling om voor zulke verwarring te zorgen. Ik ben ook echt niet van plan om iemand op te lichten en zeker niet op t brommerforum. Maar zoals ik ook al had gezegd is deze crosser niet van mij, dus bepaal ik ook niet wat de prijs is en wat voor informatie in de advertentie komt te staan.
 
Harm 24-11-2003 23:43 Print reply

Posts: 3032
Misschien word onze DR500 ingeruild voor een KTM 520(5)Exc, want mijn pappie wil weer echt gaan crossen nu die meer vrije tijd heeft.
 
http://www.durtikkers.tk
Rudy 25-11-2003 0:09 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop

[...]

Tuurlijk,maar uiteindelijk gaat het erom hoe jij daar mee omgaat.
En zo groot voordeel is dat niet.
Hoeveel risico jij neemt voor een bocht en hoe hard je erdoor heengaat en weer wegkanlt is van veel groter belang.
Iemand die een CR koopt van 87 crost daar voor de lol mee.
Dus heeft het geen belang voor de cross,dus is er niet echt een voordeel mee te behalen.
Bovendien maakt het verschil in remvermogen flink uit qua fabrikanten.(op schijfgebied dan h?)
Dus dan kanje uiteindelijk wel hele merken motoren gaan vergelijken en uiteindelijk kan je de discussie zover doorvoeren dat mischien voor de prijs van die CR ook een andere motor haalbaar is.

Zit niet zoveel verschil tussen, de remsystemen van Japanse motoren komen bijna allemaal van nissin. Ik rijd nu met remblokken die mijn broer nog had van zijn kx (kawasaki). Als je daar echte verschillen in wilt aanwijzen moet je kijken naar de bouwjaren. Oudere motoren remmen meestal minder of het kost meer kracht om hetzelfde te doen.
Het is voor een bocht toch fijn als je erop kunt vertrouwen, zeker op hardere banen. De bediening zelf is ook erg belangrijk.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 25-11-2003 0:14 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

en uiteindelijk maakt voor de meesten hier echt niet uit uit welk bouwjaar hij komt, jah dat kunne ze wel zeggen maar de meesten gaan toch lekker in de wei crossen, dus dan maakt het bouwjaar echt niet uit. bij deze bouwjaren zegt het bouwjaar zowieso niets over de staat van de motor, eigenlijk nooit.

maargoed liever wel een kloppend bouwjaar natuurlijk. al zie ik het nut er niet van in.

Status van de machine zelf is erg belangrijk, maar als je over wat nieuwere motoren praat dan zit er kwa aanschaf behoorlijke verschillen in. Zeker als je hem later in wilt ruilen als je denkt een 97 te hebben maar het is een 93 ofzo.


Edit: enige wat mensen niet moeten vergeten is dat de veerring veel boeiender is dan het vermogen wat hij levert. Of je nou een 125 heb die 35 of 37 pk @ achterwiel levert , als je je veerring niet goed voor elkaar is zul je er helemaal niks aan hebben .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50tekoop
En vermogen went idd.
Mijn motor loopt 110 in de eerste versnelling en dik 210 in zijn 2.
En gaat in 3,1sec naar 100 en 9,5 sec naar 200.
Maar het went,je gaat al gekker doen.
Het voordeel van crossen is dat je gek kan doen zonder dat je een boete krijgt en het trekt hard!
En springen geeft een kick.
De brommersprint in Jubbega vindt ik ook nog steeds onwiijs gaaf.


Dit bericht is ge-edit door AR50tekoop op 24-11-2003 22:27

en welke motor heb jij? , er is geen enkele motor die 210 in zijn 2 loopt...... , hayabusa loopt een 130-140 in zijn 1 ofzo maar die lopen echt geen 210 in de 2

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-11-2003 9:51
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
barry 25-11-2003 11:26 Print reply

Posts: 7387
wellus!


 
He?
SHALOM 25-11-2003 12:02 Print reply

Posts: 135
bij deze: dat doen ze dus wel
 
Het mooiste wat er is is schijten in een scooter
barry 25-11-2003 12:05 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM

bij deze: dat doen ze dus wel


jah whatever, 210 in de 2 zeker, ga lekker verder dromen joh
 
He?
SHALOM 25-11-2003 12:17 Print reply

Posts: 135
heb genoeg filmpies gezien. 140mph in de 2. is dus iets over de 200km/h maar jah das dan ook echt het uiterste he
 
Het mooiste wat er is is schijten in een scooter
AR50tekoop 25-11-2003 12:56 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM

heb genoeg filmpies gezien. 140mph in de 2. is dus iets over de 200km/h maar jah das dan ook echt het uiterste he

En dan hakt ie nog geeneens in zijn begrenzer.
Dus heeft ie nog toeren over.
 
Rudy 25-11-2003 13:10 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM

bij deze: dat doen ze dus wel


En dat is dus stom gelul

Hie zie je dus een zaagtand diagram van een aprilia rsv mille , niet de meest trage motor dacht ik zo. Loop ook een 110 in zijn 1 (@toerenbegrener).
In de 2 loopt hij een 160 wat natuurlijk idioot hard is,maar dat is geen 210 . Als jou motor zo'n groot verschil zou hebben tussen de versnellingen valt hij hardstikke buiten zijn "powerband" als je schakel

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-11-2003 13:20
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
barry 25-11-2003 13:15 Print reply

Posts: 7387
rudy, goede post, maar let aub een beetje op je spelling , voor de rest no offence
 
He?

Dit topic is 3927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved