Ik vond de discussie wel leuk in het sales-topic,maar daar is ie idd niet voor bedoeld.
Ik zie commentaren van mensen die zeggen dat bouwjaren veel uitmaken,maar uiteindelijk gaat het om de berijder die dat ding berijdt en wat die er mee doet.
Dus wat maken de verschillen dan nog uit?
Met b een oude Maico490 kan je gemakkelijk de nieuwere 500cc crossers bijhouden als je een goed coureur bent.
En dan bedoel ik niet dat die oude Maico sneller is.
We lullen over een bouwjaar maar uiteindelijk gaat het om de vaarg of de koper de waarde r?eel vindt.
En ik kreeg te horen dat er meer komt kijken bij crossen,maar ook dat moet je niet gaan overdrijven.
Elke motorsport heeft dingen die er bij komen kijken,en dat is bij de ene echt niet meer als bij de andere.
In het andere topic hadden we het erover dat er maar een paar mensen zijn die echt de grenzen opzoeken van een motor.(en dan heb ik het niet alleen over pro's)
Soms heb je gewoon uitblinkers die veel met een motor kunnen.
En daar bedoel ik niet bovenaan in de lijst meerijden mee.
Ik ben een onwijze fan van Freestyle-crossen en probeer ook dingen uit.
Ik heb vroeger veel crossers gehad en vindt het nog steedsm leuk.
Ik heb nu een racer,maar ik zit er sterk over te denken om weer een crosser te kopen.
Alleen zijn crossers de laatste jaren duurder geworden.
Vroeger dat ik mijn eerste en mijn tweede crosser kocht,toen kosten ze nog 500 ouderwetse guldens.
En dat gold ook voor CR250's uit 86 enz.
1200 gulden voor een 91'er was ook in normaal bedrag in 96.
En vermogen went idd.
Mijn motor loopt 110 in de eerste versnelling en dik 210 in zijn 2.
En gaat in 3,1sec naar 100 en 9,5 sec naar 200.
Maar het went,je gaat al gekker doen.
Het voordeel van crossen is dat je gek kan doen zonder dat je een boete krijgt en het trekt hard!
En springen geeft een kick.
De brommersprint in Jubbega vindt ik ook nog steeds onwiijs gaaf.
Dit bericht is ge-edit door AR50tekoop op 24-11-2003 22:27
|