Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Contactpunt-Begrenzer Idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13597 - Contactpunt-Begrenzer Idee
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 24-11-2003 20:08 Print reply
Posts: 1588
heeft david (ouwe klasgenoot ook heir aanwezig) ooit ook gedaan
dankzij dat had ik dit idee
 
DaveTSX 24-11-2003 22:41 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos25

Je kunt ook als je in het bezit bent van een analoge toeren teller een hele simpele versie maken. Als je nou in het binnen werk van de teller bij bijvoorbeeld 6000 toeren een naald zet die maakt dan verbinding bij dat toerental. Dus dan kun je doormiddel daarvan een stroom kring maken en je onstekings massa uit laten vallen. Zodra de toerenteller terug valt begint de ontsteking weer te werken dit gaat supersnel en je zult er weinig van merken. Dit werkten bij mij in indergeval wel bij mijn tsx.


leuk als ie dus heel snel doortrekt en schiet over de naald dan loopt ie dus zonder begrenzer?
lijkt me niet zo slim lijkt me ook vaag als dat fatsoenlijk werkt meeste toerentellers zijn lang niet zo snel als de werkelijke gasreactie.
 
http://www.2weird4u.com
Danoontje 24-11-2003 23:27 Print reply
Posts: 130
dat begrenzen zoals jullie hier voorstellen werkt niet, de brommer begint dan idd zoals eerder gezegd te sputteren en te hoesten. Oom agent geeft volgas, maar de brommer doet het slechter dan bij 2/3e gas. Dit valt op en ze gaan kijken wat er niet klopt. Volgens mij mag hij zelfs mee naar technische keuring zodra ze vermoeden dat hij begrensd is, en daar komen ze er snel genoeg achter.

Die mensen zijn niet zo stom (soms dan)...ze trekken hem open in de vrij...hmmmz 6000 toeren. Dan kan het niet anders dan dat hij rijdend iets van 5500 toeren of minder rijdt. (vrij altijd meer toeren). Ze zien dan dat ie onder alle omstandigheden niet boven de 6000 komt en zelfs stom begint te doen op dat niveau. FF zoeken..heej een knopje of dat dan ook. Hoppa...werkt dus niet

 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
Teunmenator 25-11-2003 9:39 Print reply

Posts: 2524
IK heb niet alles gelezen ik heb ook ooit zo iets bedacht op de kabel naar de bobine die de pulsen telt en een max. aantal toe zou laten. Ik heb het hier over gehad op circuitsonline.com en zei wisten vrij cker dat je dan veel stotteren krijgt en zelfs voor/na ontsteking. Ik denk dat dit bij jou ook zal gebeuren. al HOOP ik wel heeeell erg dat het werkt want ik wil idd een begrenzer want er wordt hier super veel gecontroleerd..
 
Teunmenator 25-11-2003 21:06 Print reply

Posts: 2524
Ik heb het na vanmorge dus wel allemaal gelezen maar nou moeten er wel slimme opmerkingen worden gemaakt anders kan ik dadelijk nog geen begrenzer fixe en alle contactpuntrijders met mij natuurlijk...
 
David 25-11-2003 22:03 Print reply
Posts: 259
Ik heb dat idee met een naald omhoog laten komen in de toeren teller gemaakt en het kan wel goed werken.

Ik had met een soort kabeltje met een ijzer draad erin (stuurstang van oud modelvliegtuigje) in mijn toeren teller gebouwd, onder mijn tank kon ik het andere uiteide van de ijzerdraad indrukken en zo de begrenzer aanzetten.
op dat ijzerdraadje had ik een vertakking van de ontstekingsdsraad gezet en de toerentalwijzer was de massa. dus kon ie niet meer als 6000 toeren maken.

Nu is het zo dat de toerenteller bij een ER supersnel reageerd.

Het werkte best wel goed, hij ging niet eens super veel stotteren, hij bleef gewoon redelijk rustig 6k draaien.

Af en toe kreeg ie wel een na ontsteking maar dat kwam denk ik omdat de draad af en toe niet goed contact maakte met de wijzer, constructie was ook nog niet af maar ik had geen tijd meer en moest naar mijn werk,

ik reed lekker en opeens viel die helemaal uit omdat er iets fout was gegaan in mijn begrenzer waardoor ie altijd massa maakte, toen had ik mijn hele consrutie eraf getrokken, dus moet ik weer opnieuw inelkaar zette.

Ik denk dat zo?n begrenzer wel goed te maken is met.

Nog paar ideen
-Met de neutraal sckakelaar maken dat ie in z?n vrij niet begrensd is.

-mischien een weerstandje ertussen probeeren zodat de vonk heel erg zwak is bij 6k maar nog net wel loopt.

-Mischien is het een idee om twee bobines op de brommer te zetten waar je tusse kunt switschen,
Dan zou je iets moeten bedenken dat ??n bobine een zwakke vonk geeft. (een bobine die gemaakt is voor meer volt ofzo)

Graag alleen serieuze reply?s.








 
Teunmenator 26-11-2003 8:12 Print reply

Posts: 2524
Maar met die ideen voor een zwakke vonk creeer je dus wel iets wat gaat slecht loopt in toeren roken en stotteren. De politie is niet gek he....
 
Teunmenator 26-11-2003 22:34 Print reply

Posts: 2524
Nou het hier toch gaat over begrenzen voor brommers met contactpuntjes. Krijg je veel gestotterd, enz. als je een soort van diafragma in je uitlaat plaatst? en mag deze dan in je demper zitten want dat is wel het handigst. En kent iemand een apparaat ofzow waar je een beweegbaar diafragma uit kunt halen?? want die DT begrenzer moet er toch maar eens komen..
 
ties 26-11-2003 23:02 Print reply
Posts: 1333
gewoon naar www.hpi.be gaan.
en daar kijken naar een contactpuntvervanger kijken. dat is een cdi die met je contactpunten werkt.

edit: link

Dit bericht is ge-edit door ties op 26-11-2003 23:03
 
POM 26-11-2003 23:12 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

gewoon naar www.hpi.be gaan.
en daar kijken naar een contactpuntvervanger kijken. dat is een cdi die met je contactpunten werkt.

edit: link

Dit bericht is ge-edit door ties op 26-11-2003 23:03

dan lieten we het wel zitten als je geld voor hpi heb kan je de boete ook betalen(niet helemaal gelijk maar boeie. en wat is er mis met een gas begrenzer dat horen ze niet hor
 
Teunmenator 27-11-2003 21:15 Print reply

Posts: 2524
Idd nix mis met gasbegrenzer maar hoe maak je dat wordt altijd wel leuk overgepraat van zorgen dat je niet meer gas kan geven. Maar kan iemand nou heeeel precies omschrijven hoe je het maakt zodat het goed werkt. En dan is het ook slim iets aan je kabel te hangen zeg maar zodat je de woute ook echt kunt wijsmaken dat je snelgas hebt.
 
Kampersjaak 27-11-2003 21:18 Print reply

Posts: 12285
edit er waren 2 pagina's

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 27-11-2003 21:18
 
oderint dum metuant
Teunmenator 1-12-2003 22:30 Print reply

Posts: 2524
Ik had nog een ander idee om een dt te begrenzen. Ik rijd op mengsmering en als ik nou dat slangetje van me pompje op mijn spruitstuk zet en zorg dat ie daar wel of niet iets kan uitvreten dan zou ik er dus voor kunnen zorgen dat ie mengsel wegzuigt en als begrenzer werkt ofniet???

ff voor de duidelijkheid ik bedoel dus dat ie daar mengsel gaat aanzuigen alleen omdat ik niet weet of het pompje wordt beinvloed door stroom of alleen het tandwiel in je blok weet ik niet of ik moet spreken van de polen van het motertje omdraaien of de slangetjes omdraaien..

 

Dit topic is 3825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved