Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Contactpunt-Begrenzer Idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13597 - Contactpunt-Begrenzer Idee
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 24-11-2003 17:08 Print topicpost
Posts: 1588
iedereen zoekt volgens mij al tijden naar een begrenzer voor zijn brommer met contactpunten (puchrijders en bv DT rijders)

ik heb denk ik DE oplossing.
maar ik heb iemand nodig met veel verstand van elektrtonica om het te realisere

ik kwam op het idee dankzij david. THX trouwes


je kunt hem begrenzen op een aantal toeren

pak een counter die telt hoeveel toeren je maakt, (ic-tje ofzo via wikkel om bouggiekabel?)

detekteerd deze een aantal toeren dan verbreekt deze de ontsteking (contactdrade) en valt hij dus terug in toeren.

komt hij weer onder de aantal ingestelde toeren dan loopt hij weer,

bv. je stelt hem in op een aantal toeren bv 6000rpm

de brommer maakt 600rpm hij zakt terug naar 5900 en loopt weer weer naar 6000rpm en weer hetzelfde verhaal

zo word dus korrtstondig elke keer de ontsteking onderbrroken en kom je never nooit niet boven een bepaald toerental uit.


GRAAG ALLEEN REAKTIES VAN MENSE MET VERSTAND VAN ELEKTRONICA

dus geen zinloos geblaat van goed idee of lukt je toch nooit zonder verdere argumenten.

misschien move naar pro-forum (waar ikzelf niet in kan)


 

wipe-out 24-11-2003 17:37 Print reply

Posts: 7672
volgens mij werkt de toerenbegrenzer op een auto ook op die manier.

dan ga je wel klappen uit de uitlaat krijgen lijkt me, van onverbrandde benzine.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-11-2003 17:41 Print reply

Posts: 5996
niks terugvallen,...anders kan je net zo goed een elco begrenzer nemen.gewoon op een constant toerental houden zoals een diezel. alleen werkt dat natuurlijk anders..
 
ik haat mensen
zundapp_gts 24-11-2003 17:44 Print reply

Posts: 307
hahaha been there...

ik heb ooit een digitale toerenteller gemaakt (zelfde principe als wat jij net noemt) en toen kwamen martijn en ik ook op dat idee. Nooit uitgevoerd omdat die toerenteller niet erg consequent was, en ik denk ook dat het systeem te traag is en dat je daardaar duidelijk hoort dat de ontsteking wegvalt...
 
Bazz -> DRD 24-11-2003 17:52 Print reply

Posts: 1884
Gaat hij op deze manier niet erg stotteren?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
DaveTSX 24-11-2003 18:24 Print reply
Posts: 2033
ik denk niet dat het fijn gaat werken, en het valt heeeel erg op.

Want als ie in de vrij niet boven de 6K uit komt dan is er wel iets goed mis en dat snappen de wouten ook wel. En als ie dan steeds omhoog gaat en terug valt en weer omhoog en dus blijft hangen tegen de 6K bijvoorbeeld en dan ook nog gaat knallen uit de uitlaat horen ze dat echt wel hoor.

Tis een leuk idee maar niet goed genoeg.
 
http://www.2weird4u.com
PlaceR 24-11-2003 18:25 Print reply
Posts: 1588
misschien isser iemand die me erbij kan helpen (elektrotechniek opleiding anyone?)

en traag hoeft het niet zijn
tenzij je persee relais moet gebruiken maar dan is het nog goed te doen


 
koen-z 24-11-2003 18:25 Print reply

Posts: 3702
de politie is echt nie gek meer hoor!
als ie eenmaal op toeren is en hij zakt af... is dat nie beetj opmerkelijk?
 
PlaceR 24-11-2003 18:25 Print reply
Posts: 1588
als de schakeling snel genoeg is zakt hij niet af lijkt me
 
DaveTSX 24-11-2003 18:26 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

de politie is echt nie gek meer hoor!
als ie eenmaal op toeren is en hij zakt af... is dat nie beetj opmerkelijk?


nou ik rij op mijn tsx met dat 80 blok van caspar rond maar dat is ook erg vaag!

In de vrij volgas schiet het toerental omhoog (binnenrotor he), en dan issie in een fractie van een seconde op 12K ofzow en dan gooit ie hem vol terug en dan schiet ie weer omhoog
vet vaag het ligt iig niet aan de binnenrotor want op mijn 70cc draaide het 13K in de versnellingen dusjah


fijner zou zijn als je gewoon een vertraging kan maken tussen je ontsteking dus dat ie gewoon te laat staat. Dan loopt ie gewoon kut. Te laat gaat knallen helaas zo is er nooit wat perfect. Maar dat is toch ook ongeveer het elco idee? Alleen d8 ik dat die gewoon zorgde voor een heel onregelmatige ontsteking toch?

Maarjah elco's heb je toch nix aan bij contactpunten dus zou je wat anders moeten bouwen wat je ontsteking kan verlaten ofzow.

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 24-11-2003 18:29
 
http://www.2weird4u.com
POM 24-11-2003 18:32 Print reply

Posts: 757
wat wel werkt een gasbegrenzer of een begrenzer die je achterrem in houd heb ik beide op mijn mt zitten (gasbegrenzer is tegen het stotteren)

Dit bericht is ge-edit door POM op 24-11-2003 18:36
 
arrier 24-11-2003 18:36 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

wat wel werkt een gasbegrenzer of een begrenzer die je achterrem in houd heb ik op mijn mt gasbegrenzer is tegen het stotteren

ja 1 op je achterrem, je zet hem aan de juut pakt je brommer en wilt naar de roller lopen en voelt gelijk dat je wil aanloopt
 
POM 24-11-2003 18:41 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

ja 1 op je achterrem, je zet hem aan de juut pakt je brommer en wilt naar de roller lopen en voelt gelijk dat je wil aanloopt


jah en als jij het niet teveel druk erop doet en goed weg werkt lukt het wel ze zijn niet voor niets politie agent geworden

 
ties 24-11-2003 18:47 Print reply
Posts: 1333
moet je op www.hpi.be kijken, daar heb je een soort cdi voor contactpunten, de contactpunten worden dan als trigger gebruikt en de spoel voor et stroom, en vervroegt net als een cdi.
dan kan je em wel goed begrenzen denk ik.
 
PlaceR 24-11-2003 19:03 Print reply
Posts: 1588
heeft er ooit eingelijk iemand elco's op een contactpuntenzooi geprobeerd?

volgens mij gaat het ook liggen fucke als je 1 draad van bobine gaat onderbreke met elco naar frame. lijkt me maybe wle werke.


of dikke weerstand tussen frame en onsteking of uitzet draadje.

krijg je klote vonk en slecht rijgedrag
 
tomos25 24-11-2003 20:06 Print reply
Posts: 39
Je kunt ook als je in het bezit bent van een analoge toeren teller een hele simpele versie maken. Als je nou in het binnen werk van de teller bij bijvoorbeeld 6000 toeren een naald zet die maakt dan verbinding bij dat toerental. Dus dan kun je doormiddel daarvan een stroom kring maken en je onstekings massa uit laten vallen. Zodra de toerenteller terug valt begint de ontsteking weer te werken dit gaat supersnel en je zult er weinig van merken. Dit werkten bij mij in indergeval wel bij mijn tsx.
 

Dit topic is 3826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved