Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppelings kabel te lang??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13568 - Koppelings kabel te lang??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 23-11-2003 19:35 Print topicpost

Posts: 2524
Mijn koppelingskabel lijkt te lang te zijn. Als ik de stelschroef op mijn blok helemaal uitgedraaid hebt staan dan ontkoppelt ie maar net eigenlijk te weinig. Als ik de andere schroef nog verder aandraai die in mijn blok zit naast het vliegwiel dan blijft ie slippen. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie of hoe ik dit makkelijk op kan lossen??
 

Hannes 23-11-2003 20:05 Print reply

Posts: 4530
Gewoon stukje eraf halen dan. Als je die kabel erin gaat zetten, draai de stelschroef van je stuur wat uit en die bij de carter er helemaal in. En dan kabel erin hangen en dan kun je het helemaal goed stellen. En knip een universele van 2meter wel op de juiste lengte
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:07 Print reply

Posts: 2524
Nou het is een yamaha dt kabel dus hij zal niet op maat hoeven en boven en onder zit er een "kegeltje" aan ofzo en een stelschroef zit er niet bij mijn stuur??
 
Hannes 23-11-2003 20:09 Print reply

Posts: 4530
Eerst doe je dat kegeltje in je stuur daar. Zorg je dat daar alles goed zit. Dan de losse kabel door de carter en dan in de grijparm en in het schroefnippeltje en dan vast draaien. En als je dit doet zorg dan dat de stelschroef helemaal naar binnen zit bij de carter. Als je dan alles weer hebt zitten de stelschroef uitdraaien

EDIT: geen stelschroef bij het stuur zit er iets niet goed daar neej

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 23-11-2003 20:09
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:13 Print reply

Posts: 2524
dat eerste gedeelde zo heb ik het ook gedaan maar daar mee bepaal je niet hoe de verhouding binnen en buitenkabel is.

En bedoel je nou dat er wel of geen stelschroef bovenin moet?

 
Hannes 23-11-2003 20:14 Print reply

Posts: 4530
Moet wel een stelschroef voor erin. Je hebt 2 stelschroeven 1 bij de knijphendel en 1 bij de carter
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:18 Print reply

Posts: 2524
aha daar hebben we het probleem. is da iets wat ik gewoon bij de fietsboer kan halen of zelfs van mijn ouwe mountainbike af kan trekken of moet ik ervoor naar de brommerzaak (is namelijk een eind verder rijden) Ik heb nu het moertje dat onder het grotere moertje zit vrij ver naar boven staat zodat de grotere moer geen grip heeft op het schroefdraad. Hierover heen zit dat rubbertje vrij stevig. Zou mijn kabel zo te hard slijten?

 
Hannes 23-11-2003 20:19 Print reply

Posts: 4530
Je kan gewoon met je DT rijden zonder koppeling dus ik zou langs de brommerboer gaan. Heel misschien heeft de fietsenmaker ook nog een passende maar dat durf ik zo niet te zeggen.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:21 Print reply

Posts: 2524
Maar is dit erg voor mijn kabel? en hoezo kan ik zonder koppeling rijden?? in zijn 2 aanduwen blijven rijden en uitzetten?
 
Hannes 23-11-2003 20:23 Print reply

Posts: 4530
Gewoon in zijn 2 aanduwen rijden en als je moet schakelen gewoon schakelen

Edit: maakt niet uit voor de kabel maar ja zo zou ik dus even naar de brommerboer gaan

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 23-11-2003 20:24
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:28 Print reply

Posts: 2524
hehe tis goed me jouw Maar is het slecht voor mijn kabel of is da zo ook goed???

ik zag je edit te laat, maar dan is er dus ook geen probleem? opzich ik kan nu koppelen en als mijn kabel er zo niet onder lijd dan laat ik het mooi zo. (hij gaat denk ik dus wat langs het moertje af bij de karter he..)

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 23-11-2003 20:26
 
Hannes 23-11-2003 20:30 Print reply

Posts: 4530
Voor effe maakt dat niet uit. Gewoon zo langs de fietsen maker rijden en dan een stelschroefje erin draaien en dan moet hij het weer goed doen
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:32 Print reply

Posts: 2524
doe ik


Maar ff offtopic anders moet ik er nog 1 openen. Mijn brommer krijg je niet gestart zonder choke en die moet er met het rijden heel even op blijven staan alleen schiet die er meestal snel terug in. (Dit was ooit minder) weet iemand dan hoe ik dat het beste "stroever" kan maken, dat boutje zit gewoon goed aangedraaid
 
Hannes 23-11-2003 20:33 Print reply

Posts: 4530
Is hij heel vettig?
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Teunmenator 23-11-2003 20:34 Print reply

Posts: 2524
goeie volgens mij niet maar het zou kunnen natuurlijk hoe zou ik dat het beste kunnen oplossen? (het liefst zonder eruit te moeten halen omdat ik er niet lekker bij kan en dan moet mijn cab. eraf en ik heb daar snel een probleem met valse lucht..

wasbenzine??
 
Hannes 23-11-2003 20:35 Print reply

Posts: 4530
Ja beetje wasbenzine op een keukenrolpapiertje doen en dan even heel je choke vetvrij maken
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Dit topic is 701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved