Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - electrische start op Honda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13564 - electrische start op Honda blok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 23-11-2003 20:12 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

[...]


nou zo slecht is die niet!! goedzo

tenminste als jullie het eens zijn met wat ik van jeroen heb gehoord. hij zegt dus dan een start motor niets anders is dan een electromotor die draait als je er stroom opzet en daardoor je brommer start en als je de stroom eraf haalt dat die dan gewoon meedraaid




ik denk niet dat die elektromotor heel de tijd meedraait , dat heeft volgens mij veel te veel weerstand

want als een elektromotor sterker word moeten er sterkere magneten en heb je ook meer kracht nodig om hem onbelast (zonder spanning dus) te draaien

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
jackmasterTZR 23-11-2003 20:14 Print reply

Posts: 3062
volgens mij is een originele start motor een "vrijloper" netzoals het achtertand wiel van een fietswiel
 
NSR JunK 23-11-2003 20:14 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


bdoel je dat sarcastisch of vind je dat ook goed


euhm vond het eigelijk wel een goed id.. denk beter optie dan via de kickstarter
 
POM 23-11-2003 20:14 Print reply

Posts: 757
op je vliegwiel kan idd wel maar om het probleem van het blijven draaien te voorkomen zo'n koppelstuk van bijv. een scooter erop te zetten (zelfde idee van kickstarter die blijft ook niet rond draaien) die koppelt zodra je startmotor draait.
wat makkelijker is om de veer bij de kickstarter deruit te halen en de blokade die hem tegen houd weg halen en daar een startmotor.

misschien ook een idee op de plek van je oliepomp
 
Honda_boy 23-11-2003 20:16 Print reply

Posts: 555
lijkt me makkelijker bij het vliegwiel te doen!

Want als een motorje zoveel kracht moet uitoefenen op een halfronde om een de zuiger enkele keren op en neer te doen gaan, lijkt me moeilijk. Bij het kicken moet je ook al aardig wat kracht gebruiken! Krijgt een motortje van een rs nooooooiittt gedaan!


 
Honda rulezzz !!!
2wheels[jurg] 23-11-2003 20:18 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

lijkt me makkelijker bij het vliegwiel te doen!

Want als een motorje zoveel kracht moet uitoefenen op een halfronde om een de zuiger enkele keren op en neer te doen gaan, lijkt me moeilijk. Bij het kicken moet je ook al aardig wat kracht gebruiken! Krijgt een motortje van een rs nooooooiittt gedaan!




is het startmotortje van een appie red rose niet iets? am5 is dat toch. mischien zit dat wat makkelijker in elkaar als am6
 
Joostvdw 23-11-2003 20:18 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

lijkt me makkelijker bij het vliegwiel te doen!

Want als een motorje zoveel kracht moet uitoefenen op een halfronde om een de zuiger enkele keren op en neer te doen gaan, lijkt me moeilijk. Bij het kicken moet je ook al aardig wat kracht gebruiken! Krijgt een motortje van een rs nooooooiittt gedaan!



wie zegt dat het een motortje van een rs is

koop er gewoon eentje van een motor bij een of andere sloop, niet auto iig, das denk ik een beetje groot en zwaar
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Honda_boy 23-11-2003 20:21 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

op je vliegwiel kan idd wel maar om het probleem van het blijven draaien te voorkomen zo'n koppelstuk van bijv. een scooter erop te zetten (zelfde idee van kickstarter die blijft ook niet rond draaien) die koppelt zodra je startmotor draait.
wat makkelijker is om de veer bij de kickstarter deruit te halen en de blokade die hem tegen houd weg halen en daar een startmotor.

misschien ook een idee op de plek van je oliepomp



het probleem van het blijven draaien van het motortje op vliegwiel lijkt me niet zo een groot probleem! als je bv. een startmotor van een rs zou nemen heb je al het systeem dat bij op het drukken op het knopje het tandwiel naar voren schuif en vliegwiel doet draaien! Als je brommer aan is en je stopt met duwen op knopje, dan draait vliegwiel vlugger dan startmotortje en trekt het tandwiel vanzelf terug in.
 
Honda rulezzz !!!
NSR JunK 23-11-2003 20:22 Print reply

Posts: 2339
idd als het plan al doorgaat dan zoek ik dr wel ergens 1 weg en dan word het dr eerder een van een motor dan van een brommertje.

maar ik wil ff van iemand uitleg hebben over hoe zon start motor nou presies werkt want heb nu al 2 verhalen gehoord.

en als het dan via vliegwiel gaat gebeuren.. hoe? rubber riem of tandwiel met ketting? of...
 
jackmasterTZR 23-11-2003 20:23 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

idd als het plan al doorgaat dan zoek ik dr wel ergens 1 weg en dan word het dr eerder een van een motor dan van een brommertje.

maar ik wil ff van iemand uitleg hebben over hoe zon start motor nou presies werkt want heb nu al 2 verhalen gehoord.

en als het dan via vliegwiel gaat gebeuren.. hoe? rubber riem of tandwiel met ketting? of...


tandwiel op tandwiel, want riem kan gaan slippen, en ketting kan niet ontkoppeld worden.
 
Honda_boy 23-11-2003 20:23 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]

wie zegt dat het een motortje van een rs is

koop er gewoon eentje van een motor bij een of andere sloop, niet auto iig, das denk ik een beetje groot en zwaar


nee niet van een auto , dan kun je je batterij veranderen .

Ja, nu ik eraan denk, je batterij zal met een dikke motor en op een heel korte tijd veel kracht geven (op plaats van kickstarter dan) , ook enorm afzien
 
Honda rulezzz !!!
master of disaster_rs50 23-11-2003 20:27 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

idd als het plan al doorgaat dan zoek ik dr wel ergens 1 weg en dan word het dr eerder een van een motor dan van een brommertje.

maar ik wil ff van iemand uitleg hebben over hoe zon start motor nou presies werkt want heb nu al 2 verhalen gehoord.

en als het dan via vliegwiel gaat gebeuren.. hoe? rubber riem of tandwiel met ketting? of...

vliegwiel heeft een rand van tandjes.daar komt het stratmotor tandieltje tegenaan als ie ingeschakelt is.
 
lalalalalala i can't hear you
NSR JunK 23-11-2003 20:28 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


tandwiel op tandwiel, want riem kan gaan slippen, en ketting kan niet ontkoppeld worden.


die snap ik niet helemaal. riem kan gaan slippen oke snap maar tandwiel op tandwiel kan wel ontkoppelt worden en tandwielen met ketting niet?
 
jackmasterTZR 23-11-2003 20:28 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

vliegwiel heeft een rand van tandjes.daar komt het stratmotor tandieltje tegenaan als ie ingeschakelt is.


honda heeft volgens mij geen tandrand
 
NSR JunK 23-11-2003 20:29 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

vliegwiel heeft een rand van tandjes.daar komt het stratmotor tandieltje tegenaan als ie ingeschakelt is.


ik wil het op een honda bouwen die heeft dan niet moet dus iets voor bedacht worden.
 

Dit topic is 2386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved