Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mijn Projekkie ,wordt t wat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13544 - Mijn Projekkie ,wordt t wat?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 23-11-2003 11:34 Print reply
Posts: 4176
ja en die 18 mm carb pakken want met die 20 mm heefd je cil een te grote boring en dan klopt de flow niet meer in verhouding met de grotere slag van de 6 bak.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Luc 23-11-2003 11:55 Print reply

Posts: 3590
Kheb ale replies nog nie gelezen, maar goed;

Als dat ding flinke toere draait; en je vliegwiel is afgedraaid; is dat gewoon levensgevaarlijk; zo'n ding schiet door dat kapje heen; en zeg maar dag tege je been, als het GOED verkeerd gaat

verder, zeker een 6 bak nemen; bullet uitlaat nie doen; maar een uitlaatje op maat maken;

en je toerenteller as zowiezo deruit rukke..;
Kop op maat late maken..met O-ring;

en ik zou de 18 mm keihin nemen, dies beter; of die 20mm derop, en die 18 aan mij geven

Dit bericht is ge-edit door Luc op 23-11-2003 11:58

2e edit; wat mss ook een optie zou zijn, de krukas uitfrezen; en dan locktite erin; dattie wat lichter wordt, maar dan moet je kruk nog wel alles aan kunnen..
verder zou ik eens op de site kijken van MB50tuned; van bart; die weet er veel vanaf; en der staat zeker veel nutige info op..

Dit bericht is ge-edit door Luc op 23-11-2003 11:59


edit; TIP, neem een binnerotor ontsteking van een Kettingzaag, zo licht als wat

Dit bericht is ge-edit door Luc op 23-11-2003 12:03
 
De Schout 23-11-2003 12:52 Print reply
Posts: 5327
afgedraaid vliegwiel moet wel kunnen, mijne is ook iets van 3mm af en leeft al 6000km
 
tune tweak fiddle bang bummer
Pingu 23-11-2003 13:33 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -SpengaMotors-

ik ben een snel blok voor onder mijn mb aan het maken, ik had al een polini, en die komt nu op een snel blokkie met daarop:

-uitgefreesde carters die goed op de spoelpoorten aansluiten en gepolijst.
Polijsten NIET doen.

-alle loze tandwielen eruit, dus oliepomp en kickstarter , maar ook balans as( en ja de krukas in 100% recht,ik denk ik test het eens uit )
Balansas zou ik laten zitten.

-afgedraaid vliegwiel
Onverstandig, win je weinig mee, en heel gevaarlijk: zoek binnendraaier.

-ontsteking vervroegd uitgeveild
Binnenrotor, en gewoon goed zetten.

-4 klepper dr in
ok

-20 mikuni of 18 keihin????
18 keihin, maar beter vlakschuiver, 24 mm fzo.

-gevlakte 70 kop
Kop laten uitdraaien aan de hand van je zuiger.

-uitlaatpoort van mijn 70 polini ongeveer 3.5mm verbreed
Polini is std al erg mooi, denk niet dat je nog 3,5mm in de breedte mag gaan.

-bullet uitlaat
Tecno/homoet of een laten maken.
en het is de bedoeling dat er een 6 bak in komt,maar daar wordt nog over onderhandeld...
Uiteraard 6bak erin.

wat denken jullie van deze setup?wat voor tandwielverhouding zal ik ongeveer nodig hebben , en is die uitlaat wat of is dat kut? en neem ik de 20 mikuni of de 18 keihin?? ik heb ze allebei liggen namelijk!
Twv moet je toch echt zelf uitzoeken..

graag wat tips, want nu kan ik er nog wat aan doen, want hij ligt nu nog uit elkaar omdat ik geen bak heb nog.wel een paar 4 bakkies,maar ik wil een 6 bak natuurlijk!!

Zorg nog voor twin air filtertje ofzo, berekende powerbox is ook wel leuk. En ga niet zelf in die polini raggen, heb het id dat je er nog niet veel van afweet. No offense maar zou zonde van die polini zijn.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 24-11-2003 0:44 Print reply
Posts: 10000
waarom polijsten per s? niet doen... bij de carters dan...

snap dat het met de wervelingen temaken heeft..maar hoe weet je nu zeker dat je polijsten nadelig is....

wel es getest?? lijkt me btw best interessant om een keer te doen...stap voor stap testen of iets nut heeft of niet (moet je wel vermogensbank hebben en zorgen dat andere factoren niet veranderen....oeps...dat lukt me nooit...:(....)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 24-11-2003 17:50 Print reply
Posts: 1842
carters komt toch ook mengsel? moet toch ook weer door spoelers, en liefst met zo groot mogelijke snelheid. daarom lijkt mij het zinvol om ze niet te polijsten. Verder, je wint of verliest hier imo vrijwel niets mee, en als je dit gaat testen... veel succes, omstandigheden zeggen dan denk ik meer dan wel/niet polijsten.
Mij lijkt het iig tijdverspilling.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
-SpengaMotors- 25-11-2003 13:04 Print reply
Posts: 592
ja jongens, jullie snappen toch ook wel dat ik geen uitlaat op maat ga laten maken .. het is toch gewoon een projectje, en moet me dus niet teveel gaan kosten......

margoed , al die bedreigingen met dat vliegende vliegwiel zullen echt wel meevallen hoor, zoveel is er echt niet vanaf.

maar jullie vinden dus eigelijk dat ik de 18 keihin carburateur erop moet zetten?
en wat voor uitlaat zou ik moeten kopen voor mijn mb als ik dat zou willen? 70cc homoet of 80 proma ofzo?
 
Blukaap 25-11-2003 13:42 Print reply

Posts: 10006
Punt aan zo'n afgedraaid vliegwiel is dat het eigenlijk zinloos is, enige wat je wint is de gasreactie, de ontstekingscurve blijft 10x niks.

Dan kun je 'm beter balanceren/richten.

Verder: een van Helden uitlaat is 160 euro geloof ik, dat lijkt me niet te duur, zeker niet als dat dan voorlopig niet meer de begrenzende factor in je setup is.
Maar als je zonodig twijfelt tussen homoet 70 en Proma80, neem die Homoet, Proma klinkt erg leuk, maar that's it.
 
Bastila is lief
pepijn 25-11-2003 14:40 Print reply
Posts: 1287
en weer dezelfde duscussie over de gepoleiste spoelkanalen, ik zou het nou toch wel eens willen weten eigenlijk...
 
-SpengaMotors- 25-11-2003 14:51 Print reply
Posts: 592
ja ik ook, polijsten lijkt mij een voordeel omdat de stroming sneller loopt van het mengsel of is dat te simpel gedacht??
 
martinus83 25-11-2003 15:04 Print reply

Posts: 3718
polijsten is juist niet goed..het is natuurlijk wel beter om wat materiaal weg te halen om zo een beter flow in je carter te krijgen ...

het is al tig keer gezegd, ik herhaal et maar ff..: bij een ruw oppervlak in je carter ontstaat er min of meer een soort mengsel/olie-laagje waardoor het flow-effect beter is dan een gepolijst carter..

ruw is niet verschrikkelijk ruw natuurlijk maar je snapt me wel..
 
-SpengaMotors- 25-11-2003 20:07 Print reply
Posts: 592
en is dat dan bewezen ofzo? hoe weet je dat zo zeker dan?
 
Hans F 25-11-2003 20:17 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -SpengaMotors-

en is dat dan bewezen ofzo?

ja
 
Pistonpen Paultje 25-11-2003 20:20 Print reply

Posts: 8678
Big honda hier op het forum heeft zijn blokkie ook onderhande laten nemen bij VHS.

- Cilinder gekieteld (ook 70polini, mss dat een poortmap handig is voor de zelftuners)
- Carters pasgemaakt op de polini (scheelt nog aardig veel)
- Kop op maat.
- en maar gelijk de hele bende aan lagers ed. laten vervangen...

Hij was 105 euro kwijt. En dit is dus professioneel he. (had wel losse carters gegeven enzo, scheelde centen)
 
MWvdK 25-11-2003 20:41 Print reply

Posts: 2247
Het al dan niet polijsten van je carters maakt imo geen flikker uit, als je de rest niet perfect hebt... Ander uitlaatje helpt veel meer... En die Polini, k zou em naar een tuner brengen, die hebben er verstand van, en verneuken je cilinder niet (tis een duur ding... dus beter geef je wat meer geld uit...)
 

Dit topic is 3509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved