Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB start niet:S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13537 - MB start niet:S
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mb5Freak 22-11-2003 14:52 Print topicpost

Posts: 354
Hey

k heb laatst me blok gereviceerd.. nieuwe lagers/keringen en een nieuwe krukas (in de ouwe zat speling)...

Dus na een tijdje zat alles er eindelijk weer op.. ik starte.. hij had nog wel moeite met aanblijven omdat de krukas nog niet zo soepel liep... maar dat is normaal na reviceren..

Dus ik had em nou 120km ingerede kom k hier thuis k laat gas los.. gaatie uit

dus ik zet em in de sguur.. nog ff checke.. kick... kick.. broem --> deed t gewoon weer..

ik de volgende dag naar sgool.. k pak me brommer, wil em aankicke maar dat wou die niet.. dus k denk k ren ff een stukkie ging die nog ni aan

k snap er geen drol meer van.. k heb al een andere carb erop gedaan om te kijke of t daar aan ligt.. niet dus.. me cilinder en zuiger zijn gewoon netjes.. nieuwe cil. kop en zuiger zelfs.. hij vonkt ook gewoon

Wat ken nou t probleem zijn

ik wil nou wel weer s volgas

als iemand ideën heb? laat het ff weten.. thnx
 

MB-SpEeDfReAk 22-11-2003 15:08 Print reply
Posts: 612
ontstekingstidstip ontregeld??
membraam?
benzinetoevoer gehinderd?
 
88
Erik_P 22-11-2003 15:43 Print reply

Posts: 690
Na revisatie kan de afstelling ook veranderd
zijn. -->Controleer bougie.

Let op: Bij het inrijden ALTIJD even een extra kopje olie in de tank gooien. Ben je waarschijnlijk vergeten
 
-
Hans F 22-11-2003 15:44 Print reply
Posts: 4326
warmgelopen?
edit: verhaal niet doorgelezen


lekke kering/blok pakking?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-11-2003 15:46
 
LambalraceR 22-11-2003 15:46 Print reply

Posts: 2187
wat voor lucht filter heb je erop, en zit ie mss niet goed.

is een idee veel suc6 verder
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
MB-SpEeDfReAk 22-11-2003 15:50 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

warmgelopen?
edit: verhaal niet doorgelezen


lekke kering/blok pakking?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-11-2003 15:46


Lees dan eerst het verhaal ff door voordat je wat zegt, en voor de rest zal ie heus niet zo achterlijk zijn om te vergeten dat er extra olie bij moet.
Heb je nergens valse lucht, cilinderkopbouten goed aangedraaid?

Dit bericht is ge-edit door MB-SpEeDfReAk op 22-11-2003 16:06
 
88
Mb5Freak 22-11-2003 16:10 Print reply

Posts: 354
cil zit muurvast.. heb er silkone 2 takt bijgegooid.. dus dat sit wel flex.. aleen k denk dan me ontsteking
k ga daar maar is aan knoeie..
 
Hans F 22-11-2003 16:20 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

[...]


Lees dan eerst het verhaal ff door voordat je wat zegt, en voor de rest zal ie heus niet zo achterlijk zijn om te vergeten dat er extra olie bij moet.
Heb je nergens valse lucht, cilinderkopbouten goed aangedraaid?

Dit bericht is ge-edit door MB-SpEeDfReAk op 22-11-2003 16:06


gedeelte wat ik getypt heb na edit heb ik getypt nadat ik het doorgelezen heb.....

cil. moet niet muurvast (tenzij je hem kapot wilt maken )
 
maart 22-11-2003 17:48 Print reply

Posts: 717
per ongeluk je membraamklepjes dichtgeplakt met superlijm?
 
brommerfreakz 22-11-2003 17:53 Print reply
Posts: 201
krukaskeerring verrot?
 
Have no fear, in Heaven they have beer...
Mb5Freak 22-11-2003 17:58 Print reply

Posts: 354
krukaskering is net nieuw..
me krukas gaat aleen veels te stroef... zelfs na 120km inrijde

hoe ken ik die soepeler krijgen
 
huh 22-11-2003 17:58 Print reply
Posts: 1755
Als je cilinder muurvast zit, kan het misschien zijn dat je krukas is verschoven...ik had dat tenminste ook met mn gereviseerde blokje. Hij begon stroever en stroever te lopen tot ie op een gegeven moment nauwelijks meer rond wilde...cilindertje dr af en hoppakee, krukas was naar rechts geschoven . Jah dan draait ie nie zo best meer

Tis trouwens maar een idee hoor, want bij mij was het na 500 meter lopen ofzo en jij hebt er al 120 km mee gereden.

Kan alleen maar zeggen dat het een kut probleem is en het allemaal prima begrijp. Ik rij nou zelf ook al 2 maanden () niet meer rond door zulk gezeik.

Is je bougie drijfnat als je de hele tijd kickt? Zo niet dan wordt de kans op valse lucht in ieder geval groter. Of idd zoals al was geopperd, een probleem in je benzinetoevoer, wat dus in feite losstaat van de revisie.

edit: hoe je de krukas soepeler laat draaien?
ff gauw want ik moet eten
opnieuw centreren:
kijken waar ie aanloopt
loopt ie rechts aan...koppelingsdeksel dr af en paar klappen op de as geven
loopt ie linkt aan...vliegwiel dr af en paar klappen op de as geven
zorg er wel voor dat je de schroefdraad van je krukas heel houdt (moertje dr op, of met een dreveltje slaan).

Dit bericht is ge-edit door huh op 22-11-2003 18:00
 
WiZZ [wesley] 22-11-2003 18:09 Print reply

Posts: 4831
kan het je bobine niet zijn had ik ook die vonkte te zwak???? meschien een idee

 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Honda_mbiloss [Emiel] 22-11-2003 19:24 Print reply

Posts: 3697
Je keerring kan ook tegen je krukaswang aan geplakt zitten. Had ik ook.

En centreren doe je gewoon door 1 tik links te geven( vliegwiel) en 1 tik rechts(koppelingskant) Dan zal die soepeler moeten lopen anders nog een keer.
 
Mb5Freak 23-11-2003 11:35 Print reply

Posts: 354
k gaak probere.. dank
 
mt80 23-11-2003 11:38 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Als je cilinder muurvast zit, kan het misschien zijn dat je krukas is verschoven...ik had dat tenminste ook met mn gereviseerde blokje. Hij begon stroever en stroever te lopen tot ie op een gegeven moment nauwelijks meer rond wilde...cilindertje dr af en hoppakee, krukas was naar rechts geschoven . Jah dan draait ie nie zo best meer

Tis trouwens maar een idee hoor, want bij mij was het na 500 meter lopen ofzo en jij hebt er al 120 km mee gereden.

Kan alleen maar zeggen dat het een kut probleem is en het allemaal prima begrijp. Ik rij nou zelf ook al 2 maanden () niet meer rond door zulk gezeik.

Is je bougie drijfnat als je de hele tijd kickt? Zo niet dan wordt de kans op valse lucht in ieder geval groter. Of idd zoals al was geopperd, een probleem in je benzinetoevoer, wat dus in feite losstaat van de revisie.

edit: hoe je de krukas soepeler laat draaien?
ff gauw want ik moet eten
opnieuw centreren:
kijken waar ie aanloopt
loopt ie rechts aan...koppelingsdeksel dr af en paar klappen op de as geven
loopt ie linkt aan...vliegwiel dr af en paar klappen op de as geven
zorg er wel voor dat je de schroefdraad van je krukas heel houdt (moertje dr op, of met een dreveltje slaan).

Dit bericht is ge-edit door huh op 22-11-2003 18:00


hmm, ik had dit probleem ook (nog steeds)bij mijn 50cc blokje. Ik dacht dat ik m'n cilinder een warmloper had dus ik ff 50cc cilindertje erop gedaan en het was over.. maar nu is het weer zo ver
 

Dit topic is 538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved