Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aantal PK's rs50 oud model

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13535 - Aantal PK's rs50 oud model
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 22-11-2003 17:39 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Idd, en meneer vond dat PF waardig.


Vind het gewoon een belacherlijk topic eerlijk gezegt. Hoe kan je nou zggen hoeveel vermogen een frame aan kan...
En het gaat dan altijd nog in newton/meter .


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 22-11-2003 17:42 Print reply

Posts: 13825
Daarom vraag ik mezelf ook af waarom hij in PF mag posten. Maargoed, dat hoeft niet hier geregeld te worden
 
Neonlampje 22-11-2003 17:46 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

whoepie een newtonmeterpk
ben benieuwd hoe men die meet

Watvoor blok is het? als het van een rd is wil ik je er ook wel vanaf helpen...

Verder is het een belachelijk id, waar je het antwoord zelf ook wel op had kunnen bedenken
 
Daan Da Man 23-11-2003 19:47 Print reply
Posts: 2064
soweej... tering. ff wat dingen rechtzetten.

'whoepie een newtonmeterpk' dat was maar als sarcasme bedoeld.

verder was ik nog niet HELEMAAL klaar met mijn vraag.

Nou ik wil dus mijn framepje gaan verstevigen.

kben al bezig in solidworks alles over te nemen, staalsoorten etc zitten er ook al bij, en nee ik ben niet debiel, dus ik weet ook wel dat het gewoon pisbakkenstaal is.

Verder ga ik IN solidworks krachten laten uitoefenen op me frame. daaruit ga ik bepalen wat het wel en niet aankan.

Ik had het in ProForum gezet omdat ik er serieus op door wilde gaan. ik ben echt van plan om meer als 125 cc in het frame te gaan stoppen.

Verder hoeft het van mij al niet meer zo, komop zeg. mij een beetje zitten afzeiken omdat ik er een tijdje niet ben en niet kan beargumenteren of hoe je het dan ook wil noemen.

ik ben vast en zeker wel wat vergeten... en ik zal nog ff een plaatje zoeken van de 250 die ik bedoel.



jezes... kheb er voor de rest geen woorden voor... zelfs Blorn zit me af te zaniken... triest
 
SIWWN 23-11-2003 19:50 Print reply
Posts: 7079
Ik zal je door dik en dun steunen

Hoe zit het trouwens met je droge plaat koppeling?

 
Daan Da Man 23-11-2003 19:53 Print reply
Posts: 2064
droge plaat koppeling: ik ben bezig een oud koppelingshuis en carterhelft aan te passen, (lees: huis bewerken) enzo... zodat er platen in kunnen van een droge koppeling.

Verder: heb al een keerringensetje gevonden die ik kan toepassen op de ontkoppelstangetjedinges (kweet de naam nogsteeds niet) en een grote keerring die rond het onderste gedeelte van het huis past

Maar zal niet echt nodig zijn als ik een ander blok neem...
 
Daan Da Man 23-11-2003 20:03 Print reply
Posts: 2064


zo die bedoel ik dus... framepje stelt niet zo bar veel voor hoor.


wat ik dus van plan ben is het frame naar beneden toe te verstevigen, en aan de binnenkant er een strip op te lassen.



Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 23-11-2003 20:08
 
master of disaster_rs50 23-11-2003 20:07 Print reply
Posts: 1839
mischien een hele domme opmerking hoor maar
als jij d'r 250cc in wil proppen,zou je 'm ten eerste wel moeten verstevigen,want op je foto's zagen je ophang punten van 't blok er al "gelast" uit.
Ten tweede,ALS het eronder kan,zal dat ding totaal onbehouden worden,want het gaat trillen als de ziekte,en hoogstwaarschijnlijk niet echt bestuurbaar meer.
 
lalalalalala i can't hear you
Daan Da Man 23-11-2003 20:11 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

mischien een hele domme opmerking hoor maar
als jij d'r 250cc in wil proppen,zou je 'm ten eerste wel moeten verstevigen,want op je foto's zagen je ophang punten van 't blok er al "gelast" uit.
Ten tweede,ALS het eronder kan,zal dat ding totaal onbehouden worden,want het gaat trillen als de ziekte,en hoogstwaarschijnlijk niet echt bestuurbaar meer.


ding WORDT ook verstevigd.
die dingen ZIJN nog niet goed gelast, dat was kutzooi van vorige eigenaar. en die worden zowiezo al erafgehaald.
je kunt nieteens zien dat het frame uit 2 verschillende brommers is gemaakt... dus dat lassen komt ECHT wel goed hoor.
En dat getril... hoezo dat? de uitlaten die erop komen worden gewoon pijpen met dempers dan. dat begrenst al gigantisch op top...
En hoezo trillen trouwens... heb je de voorvork gezien... de achterbrug wordt 2 keer zo dik gelast en er komen ziek brede banden op. en over remmen hoef je al helemaal niet te beginnen


1=ori frame rs50 o-m
2=mijn verstevigings ideeen
3=frame oud model tzr250






en het is maar puur een indicatie he

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 23-11-2003 20:15
 
Hans F 23-11-2003 20:52 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

afbeelding

zo die bedoel ik dus... framepje stelt niet zo bar veel voor hoor.


wat ik dus van plan ben is het frame naar beneden toe te verstevigen, en aan de binnenkant er een strip op te lassen.



Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 23-11-2003 20:08

mooie schijfrem

verder denk ik dat jij die frames eens naast elkaar moet zien. Een tzr vergelijken met een ielige rs vind ik een beetje vreemd.



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-11-2003 20:52
 
SMALL HONDA 23-11-2003 20:58 Print reply

Posts: 1575
als je dan gaat lassen en je wilt het ook nog eens goed doen, dan moet je het hele frame in de oven gooien want door het lassen treden er allemaal krimpspanning op en normaal maakt dat niet heel veel uit maar jij gaat wel extreem doen met 250cc
dus zouw ik hier maar effe op letten anders scheurt straks je hele frame naar de klote
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Daan Da Man 23-11-2003 21:00 Print reply
Posts: 2064
ben ik ff blij dat me oom (die tevens zeeer geinterresseerd is) werkt bij metaalnederland boz
 
rs oxbow 23-11-2003 21:17 Print reply
Posts: 620
ik heb gehoord op aprilia 2000 ooit dat OM rs50 frame 30/31 pk als absolute max kon hebben.

ik zou er zelf persoonlijk eerder een 125cc blok onder douwen. zal zowiezo simpeler zijn, en met een 160cc kit heb je nog power zat.
 
Daan Da Man 23-11-2003 22:17 Print reply
Posts: 2064
info had ik al van nasic
tnx anyway
en da blok wat ik voor ogen heb is nogal duuuuur... die 160cc polini van een cagiva maja.....
 

Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved