owké, ik ben dus een nooooooob op gebied van motoriek.
nu ze spreken hier vaak van reviseren en si en la, maar...hoe merk je wanneer je cilinder moet gerviseerd worden?
als er speling zit op het vliegwiel???
en zo ja, hoe voel je dat er speling opzit...
cilinder reviseren.... neej dan zit er wss speling op de zuiger... Je blok hoeft opzich haas nooit gereviceerd te worden, maar als je allemaal geratel enzo hoort zou ik het wel doen. Ook als je kruklagers speling hebben 'moet' je je blok revicere...
Blok revisie moet wel om de 15k..een keer int jaar meestal.
Goede zuiger gaat iets minder lang mee, dus die moet je wat vaker vervangen.
Maar bij zuiger vervangen wel gelijk GOED spul erin, iig geen imitatie... , btw om de 15k? hmz.. mwa, hangt wss ook van je rijstijl enzo af... ik heb em nu 1x gereviceerd, en nog maar 4k gereden... (va revicatie in mei...) maar tis nog goed...
ProX of Vertex ofzo...maja..15.000 moet te doen zijn, Alwin doet elke 10.000 geloof ik.
Hangt er idd beetje vanaf..
alwin is raar :S
idd.. beter sleutelen aan dingen die nog niet kapot gelopen zijn dan aan dingen die wel kapot gelopen zijn. (ook wel "preventief sleutelen" genoemd). Waarom? Gewoon.. als het al kapotgelopen is betekend dat dat je een keer onderweg stil hebt gestaan, hebt moeten douwen enzo.. heb ik een hekel aan, zeker omdat ik weet dat het altijd net gebeurd als het niet goed uitkomt
elke 10000km ongeveer doe ik.. als je het omrekend wat het kost per km die je rijd kom je zowat op 0 uit