Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ..en knallen maar!! ...maar nu benk et zat!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13501 - ..en knallen maar!! ...maar nu benk...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 21-11-2003 9:29 Print topicpost

Posts: 3718
Ja klinkt wel leuk da geknal uit je demper maar et zit me tog nie lkkr, gelukkig is dit forum er om er over te kunnen praten met jullie....:'-)

Ter zake : Ik had dus een malossi cilinder (gietijzer) 100cc (55mm) op mn MTX met MBX blok LC dus, hele tijd op gereden, gig opzich prima, stotterde wel wa heel bovenin maar goed.. reed relaxed
Nu heb ik dus een nieuwe Autisa (Alu, Nicasil wand) loopt opzich goed alleen krijg em nie afgesteld, hij knalt en hapert af en toe, in voor de powerband, met volgas meer dan met halfgas lijkt et, soms willie wel, loopt ie makkelijk 11000 tpm.

Wat ik me dus afvraag, waarom was et met die malossi niet en met de autisa wel?!

Nieuwe bougie maakt geen ruk uit, grotere sproeier (Keihin135) niet en kleinere ok nie(keihin110)

Het zit em wrs dus in de ontsteking.

Setup:
MBX 80 blok
Autisa 55 mm alu nicasil wand
24 mm carb mikuni sproeier 110-135 geprobeerd zal ergens in die buurt zitte, wrs 130 ofzo
Snel CDI d8 ik.
snelle ontstekingsplaat ietsje uitgeveild
Gianelli uitlaat met gianelli demper

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 21-11-2003 9:33
 

jeroen 21-11-2003 10:02 Print reply

Posts: 15066
Niks aan de cil gevijld?
En je hebt de ontsteking maximaal vervroegd, plus nog een beetje?

Zoiets had Benjamin ook, en die had em volgens mij altijd wat te rijk staan.
Bij hem was het ook zo dat wanneer je de ontsteking iets later zette dat maximaal ori vervroegd, het heel klote liep.
Ook allemaal knallen enzo, trok niet echt door.
 
Mr Pain 21-11-2003 10:31 Print reply
Posts: 4966
ja dat klopt, probeer ook eens iets met je ontsteking, als dat niet helpt dan met sproeiers afstellen, maar dan met kleiner stappen ertussen
 
pepijn 21-11-2003 11:33 Print reply
Posts: 1287
CDI kapot?
 
martinus83 21-11-2003 16:27 Print reply

Posts: 3718
bejamin had em te rijk staan? te weinig lucht bedoel je dan zeg maar...

Quote:
Bij hem was het ook zo dat wanneer je de ontsteking iets later zette dat maximaal ori vervroegd, het heel klote liep.



wat bedoel je nou, hij had em iets later dan orginele plaat op zn vroegst?!

hmm..het is ok zo dat het bij half gas nog wel redelijk wil, het is niet zo erg als bij benjamin iig...
 
jeroen 21-11-2003 16:56 Print reply

Posts: 15066
Nee, als je em niet maximaal ging vervroegen liep et klote..beetje rare zinsopbouw.

Ja, Benjamin had te grote sproeier..
 
martinus83 21-11-2003 16:57 Print reply

Posts: 3718
ah okeej.ik zal es gaan klote met de ontsteking maar snap dr nog steeds nix van hoe t nou kan dat et met een andere cilinder opeens verrot loopt..

en hoe groot of klein ik de sproeier ok doe maakt geen ruk uit qua "knallen"
 
jeroen 21-11-2003 17:00 Print reply

Posts: 15066
En als je er dan een heel veel kleinere indoet, gewoon te klein?

Gasnaald zal weinig uitmaken denk ik..maar ontsteking kan haast niet..

Wel bobine en cdi enzo gecontroleerd?
Bougie?
 
martinus83 21-11-2003 17:01 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

En als je er dan een heel veel kleinere indoet, gewoon te klein?

Gasnaald zal weinig uitmaken denk ik..maar ontsteking kan haast niet..

Wel bobine en cdi enzo gecontroleerd?
Bougie?

bougie heb ik als eerste vervangen, maakt echt geen ruk uit..sproeier ok nie...met de malossi..3 a 4 weken trug ofzo reed ie stukke beter, in heel hoge toeren nog ni super maar tog..beter dan di..hoe kan me cdi/bobine ineens stuk zijn en dan zou hij tog helemaal nie meer moete kunne lope?
 
jeroen 21-11-2003 17:06 Print reply

Posts: 15066
Jawel..deed die van Benjamin ook nog, met zn eigen heel slecht, en met die van mij goed.
 
brommercrazy 21-11-2003 17:09 Print reply

Posts: 2594
zou effe ontsteking op tijd zetten en andere cdi
 
de_koen 21-11-2003 17:12 Print reply

Posts: 5595
reedvalven nog goed ?
 
Honda 5-Bak te koop
jeroen 21-11-2003 17:19 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

reedvalven nog goed ?



Zou em denk ik wel opgevallen zijn toen ie alles omzette..maar zou idd ook nog kunnen.
 
martinus83 21-11-2003 17:23 Print reply

Posts: 3718
jah zijn prima....heb ze berekend op harry zn advies en met 24 mm carb op 7 mm open gezet..carbonnn jawel!!!

das wel goed maar daar gaat je brommer nie van knalle denk...
 
ties 21-11-2003 18:03 Print reply
Posts: 1333
wat is de kleur van je bougi zoe eerst zo maar is een beetje gaan afstellen.
 
martinus83 21-11-2003 19:16 Print reply

Posts: 3718
kleur van de bougie zegt nie zo erg veel..een goede bougiekleur kan nog een te kleine sproeier zijn..ik kijk dr wel naar hoor..de kleur ziet er goed uit..met 110 sproeier maar ok met 135 sproeier...
 

Dit topic is 1695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved