Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossie vs 125 eurocilindro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13436 - 110cc malossie vs 125 eurocilindro
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 18-11-2003 18:41 Print reply

Posts: 10008
Nee, is niet te realiseren door de poorten 2mm omlaag te halen.
Die cilinder moet 2mm opgehoogd worden (of weet ik hoeveel, v??l iig) voordat de poorten volledig openen.
En om dat te compenseren moet er aan de bovenkant weer datzelfde vanaf (misschien zelfs meer, zou me niks verbazen als die cilinder gewoon te hoog is.

En bovenkant afdraaien heb je ook nog een nicasil wand die af kan brokkelen.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 18-11-2003 18:42
 
Bastila is lief
Erik_N 18-11-2003 18:44 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Nee, is niet te realiseren door de poorten 2mm omlaag te halen.
Die cilinder moet 2mm opgehoogd worden (of weet ik hoeveel, v??l iig) voordat de poorten volledig openen.
En om dat te compenseren moet er aan de bovenkant weer datzelfde vanaf (misschien zelfs meer, zou me niks verbazen als die cilinder gewoon te hoog is.


Ieder geval achterlijk domme constructie fout dan. Maar heeft iemand toevallig std poortmapje? Dat je kan concluderen hoeveel ie moet worden opgehoogd?

ff zoeken dan

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 18:46

can't find:'(

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 18:49
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blukaap 18-11-2003 18:45 Print reply

Posts: 10008
Heeft stefan een keer gepost.
 
Bastila is lief
Bullet 18-11-2003 18:52 Print reply

Posts: 12150
intressante topic!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Mr Pain 18-11-2003 18:54 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

intressante topic!


ja en jij verziekt het weer

maar harrie, ze kunnen toch ook wel afdraaien met iets minder ruw spul ofzo of heb ik een verkeerd beeld voor me?
 
Blukaap 18-11-2003 18:57 Print reply

Posts: 10008
Nouwja, je loopt gewoon altijd wel een risico dat het nicasil net iets te ver afknapt.

Maar stefan heeft z'n plaatjes kennelijk verwijderd, de hondenlul .
 
Bastila is lief
Erik_N 18-11-2003 18:57 Print reply

Posts: 5360
Gewoon afvrezen die bovenkant.

Draaien lijkt me beetje ondoenlijk, hoe wou jet hem inspannen.

Vervolgens wel netjes vlak schuren/polijsten.

edit: het is chroom

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 18:58
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hans F 18-11-2003 19:51 Print reply
Posts: 4326
inspannen is makkelijk zat, gewoon alu busje draaien wat je er bv. in vastzet met locktide
 
NSR JunK 18-11-2003 19:59 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

inspannen is makkelijk zat, gewoon alu busje draaien wat je er bv. in vastzet met locktide


euhm snap ik jou goed dat je een bus wilt draaien en deze in je cilinder wilt lijmen met locktide je kan um dan wel perfect gecentreerd inspannen maar krijg je die buis er ooit nog uit zonder dat je lijm/beschadeging aan je want eraan overhoud?

wij hebben btw zon vlak machine op school (weet niet hoe die presies heet) maar volgens mij is dat ding perfect voor dit soort klussen
 
Hans F 18-11-2003 20:08 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

[...]



wij hebben btw zon vlak machine op school (weet niet hoe die presies heet) maar volgens mij is dat ding perfect voor dit soort klussen


kan je daarmee ook de onderkant affrezen tot aan het hemd?

btw. locktide is meestal niet nodig, als je goed gemeten hebt. Dan zit het gewoon met klempassing vast.
 
Neonlampje 18-11-2003 20:20 Print reply

Posts: 14825
Die bus inzagen (kruisvormig) en een gat erdoor, dmv een bout erdoorheen en een moer hem wat aandraaien dat hij ietsjes uit zet...
 
NSR JunK 18-11-2003 20:25 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


kan je daarmee ook de onderkant affrezen tot aan het hemd?

btw. locktide is meestal niet nodig, als je goed gemeten hebt. Dan zit het gewoon met klempassing vast.


nee dat gaat met dat ding niet lukken, kop vlakken en bovenkant vd cilinder moet dr wel mee kunnen. voor de onderkant... ben nog niet echt handig met frezen dus weet niet of dat daar wel mee gaat, als je het kan spannen op jouw manier dan kan je hem wel afdraaien ja, maar heb je dat wel eens in reallife gezien? volgens mij gaat dat nooit goed om hem met een klempassing op zn plek te houden
 
Hans F 18-11-2003 20:27 Print reply
Posts: 4326
Mijn cilinder is op deze wijze afgedraaid, stond erbij toen ze ermee bezig waren. Gewoon enkel met klempassing.
 
NSR JunK 18-11-2003 20:36 Print reply

Posts: 2339
aha oke het kan dus wel niet dak aan je twijfelde ofzo maar lijkt me gewoon vragen om problemen om hem zo in te spannen
 
Superfunk 18-11-2003 21:16 Print reply

Posts: 1442
Lijkt me dat ze dat niet met al te hoge toerentallen draaien.
En dan is hij zeker aan de andere kant gecentreerd?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.

Dit topic is 3494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved