Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossie vs 125 eurocilindro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13436 - 110cc malossie vs 125 eurocilindro
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotappel86 18-11-2003 16:13 Print topicpost

Posts: 2679
Hoi ik zit te denk om een luchtgekoeld 80cc brommer te halen(mtx of mt mb8 ofzo....)
wat iser dan sneller ik wil het afstellen met een groote carberateur wat raden jullie aan hoeveel milimeter.... en welke uitaat homoet... ?

Ik hoor van jullie

Kevin
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

MB-SpEeDfReAk 18-11-2003 16:58 Print reply
Posts: 612
110 malossi
26 mm carb,(kan nog groter)
110 homoet
 
88
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-11-2003 17:08 Print reply

Posts: 7007
idd 110 malossi is snel i.c.m.26mm mikuni en powerfilter

uitlaat zou ik niet precies weten eigenlijk, maar ik gok ook homoet
 
nobody fuck with us!!
rebuild nsr 18-11-2003 17:18 Print reply
Posts: 494
is het trouwens mogelijk een luchtgekoeld mb8 blok onder een nsr te maken of zijn er dan wel wat aanpassingen nodig?
 
nothing beats a cubic inch
jackmasterTZR 18-11-2003 17:20 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebuild nsr

is het trouwens mogelijk een luchtgekoeld mb8 blok onder een nsr te maken of zijn er dan wel wat aanpassingen nodig?


er zullen aan passingen nodig zijn, maar ik dnek dat dat alleen ophangpunten eraan lassen is. en gekut met luchtfilter vanwege vering meer niet denk.
 
Erik_N 18-11-2003 17:20 Print reply

Posts: 5360
Aaanpasssingen nodig


overigens, wat ik me afvraag; Als je een 125 euro koopt, voor 70 euro goedkoper als malossie, en je laat deze voor 70 euro tjunen, welke is dan sneller?

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 17:21
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
barry 18-11-2003 17:24 Print reply

Posts: 7387
erik je hebt het antwoordt al in je vraag verwerkt....



een getunede cilinder kan toch niet op tegen een ongetunede cilinder, en dan ook nog eens een keer de cilinderinhoud verschil...
 
He?
Hans F 18-11-2003 17:29 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry


een getunede cilinder kan toch niet op tegen een ongetunede cilinder, en dan ook nog eens een keer de cilinderinhoud verschil...




en wat nou als de cil. die je tuned een veel slechtere basis is....

Volgens jou is dus een getunde DR sneller als een een ongetunde speed? Beide met een pijp die er goed bij past natuurlijk.
 
SkaBla [Pim] 18-11-2003 17:31 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

erik je hebt het antwoordt al in je vraag verwerkt....



een getunede cilinder kan toch niet op tegen een ongetunede cilinder, en dan ook nog eens een keer de cilinderinhoud verschil...

huh wat zeg jij dan? een getuned kan dus wel op tegen een ongetunede...lijkt me logisch, en ik denk dat je met 70 euro nogal wat meer uit zo'n euko125 kunt halen. 110 malossi zal ongetwijfeld ook snel zijn, maar 128cc + tune beurt van 70 euro moet je sneller zij ndan ongetunede "110"
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Tsxdude AKU MicheL 18-11-2003 17:38 Print reply

Posts: 10676
mhaw malossi is ook bere snel hoor ongetuned al,
heb nu

malossi 110
homoet 110
24mm en powerfilter

ben nog met cabr bezig zoek nog spruitstuk, maarjah is al bijna geregeld..

hiervoor zat er een 18keihin achter liep zelfs al HARD
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hans F 18-11-2003 17:42 Print reply
Posts: 4326
er was toch een tijdje terug iemand op een testbank geweest met een malossi 110 AC? Die had toen iets van 17/18 pk ofzo? Dus die malossi zit wss al vrij goed in elkaar (en tunen is dus ook niet heel erg nodig).

Heb nog nooit een uitdraai gezien van een setup waar gebruik is gemaakt van een 128cc euro die dat vermogen had.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-11-2003 17:45
 
Erik_N 18-11-2003 17:46 Print reply

Posts: 5360
17,7 ofzo dacht ik dat dat was, wel met HPI.

Maar ik had eerst std ontsteking met getunede 125, althans, alleen uitlaatpoort groter dacht ik, die liep echt stuk zieker als me nieuwe, std 125 (nu met CR125 binnenrotor).

Maar lijkt mij, dat je met euro, met 15cc meer, toch ook wel die 17PK moet kunnen halen, en goedkoper uitzijn?

(Vind 160 euro veel voor een cilinder, maar 230 helemaal!)

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Heb nog nooit een uitdraai gezien van een setup waar gebruik is gemaakt van een 128cc euro die dat vermogen had.



Humm, zal es proberen of het lukt

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 17:48
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hans F 18-11-2003 17:49 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N



Humm, zal es proberen of het lukt

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-11-2003 17:48


Ik hoop het, zou leuk zijn
 
Blukaap 18-11-2003 18:07 Print reply

Posts: 10006
Die malleossie had 18,8PK @ 9500rpm ofzo.
Met eigenlijk fabrieksspul (Homoet 110, mikuni 24 FS, bijgefabriekte kop, HPI).
Verschil is overigens maar 10cc geloof ik.

Maar die Euro kan volgens mij ook erg hard lopen, maar std klopt dat ding van geen kanten.
En als je 'm wil laten kloppen moet er (minstens) 2mm van de bovenkant afgedraaid worden als je de poorten volledig laat openen (hij moet dus ook 2mm opgehoogd worden).
 
Bastila is lief
han 18-11-2003 18:31 Print reply
Posts: 82
hmm,, licht ok aan de pakkingen,, ik heb 128 met 3 pakingen,,.(maar dat is om dak teveel compresi heb,,)(kunt beter ''125cc'' laten tunen en een 28mm keihin d slide erop , met malossie rubber spruitstuk,ietjes bredermaken,, (en natuurlijk een hogedrukop die eroppast) goed filtertje er op en groot menbraan die bij de cilinder past,,
binnen roter er op , en een homoet, sterkere koppelings veeren er op , je ken hem natuurlijk ok in zu'n geheel laten tunen .(tis maar net wat je er voor over heb,) natuurlijk ok MICHELIN'S er onder,, mazzel,,
 
Erik_N 18-11-2003 18:39 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Maar die Euro kan volgens mij ook erg hard lopen, maar std klopt dat ding van geen kanten.
En als je 'm wil laten kloppen moet er (minstens) 2mm van de bovenkant afgedraaid worden als je de poorten volledig laat openen (hij moet dus ook 2mm opgehoogd worden).


Is dat niet te realiseren door alle poorten 2mm naar beneden te halen?

Maar dat onderste opvullen zou je dan moeten doen met wat voetpakkingen? Spacertje maken zou natuurlijk ook wel kunnen. Bovenkant afvrezen is opzich zo gedaan, maja, dat onderste is alleen dan iets meer werk.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 3458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved