Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mijn mtx probleem als samenvatting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13427 - mijn mtx probleem als samenvatting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 17-11-2003 21:02 Print topicpost

Posts: 2814
oke ik heb nu dus een toerenteller op me brom(MTXSH) en wat blijkt hij loopt kut ik was al bezig in een ander topic maar nu ff helemaal opnieuw met alles wat ik weet ik hoop dat iemand iets weet want ik heb morgen vrij.

setup:
zeta 70 cc + 70 kop
20 mm mikuni met 220 sproeier(extern)
(20 mm spruitstuk die net niet helmaal volmaakt aansluit op carb)
tecno uitlaat + 2 dempertjes
bougie - NGK B8HS
powerfilter
twv 14-40
ontsteking standaard (niet vervroegd)
stndrd membraan
me vlotterbak lekt heel iets maar is nihil naar mijn idee.

oke ik ga rijden(net gedaan)
warmrijden ...
- in zijn 1 kandie tot 9k en in zijn 2 3 en 4 maar 6000 - 7000
-bij 6000 ofzo begintie plingh te roepen en met datie dat roept slaatie een onsteking over.
-tot die 6000 rijdtie prima maar ik kan dus alleen in me 1 in me powerband komen.
-gasreactie is goed ik kan namelijk bij 3k toeren ovewr schakelen en dat trekt tot zijn 4 niet datie dan doortrekt maar hij heeft dus wel vermogen!!
-in zijn vrij maaktie 10000 toeren en dan roeptie ook plingh slaat ook weer over en daarom schommelt het toerental daar rond 10k.
-bougie gezicht is redelijk goed(niet volmaakt maar kan niet volledig afstellen op deze manier)
-heb ook net gereden zonder filter maakt geen donder uit!
-met shoke rijdtie ongeveer hetzelfde!
-top is ong 65 km/h

wat moet ik doen!!!!!HELP





 
trots BMW e30 325i eigenaar

Mb5Freak 17-11-2003 21:43 Print reply

Posts: 354
je ontsteking vervroegen?
 
-Wheelie-Johie- 17-11-2003 21:54 Print reply

Posts: 2814
heb ik gehad maar werkte niet hij moet ori kunne lopen volgensmij?
misschien verlaten probeer ik morgen mischien

heeft niemand anders van de profs een idee???

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 17-11-2003 22:31
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 17-11-2003 22:32 Print reply

Posts: 2814
echt geen ideetjes????

 
trots BMW e30 325i eigenaar
jeroen 17-11-2003 22:36 Print reply

Posts: 15066
Al gekeken naar een kapotte zuigerveer?

Vervang je bougie ook eens, ontsteking tegen de draaing van het vliegwiel gedraait?

Emm...


of je zuiger is gewoon af, meer kan het niet zijn, trek eerst je cil er eens af.
 
Blorn 17-11-2003 22:50 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

-gasreactie is goed ik kan namelijk bij 3k toeren ovewr schakelen en dat trekt tot zijn 4 niet datie dan doortrekt maar hij heeft dus wel vermogen!!
Leg mij het verband eens uit
 
AkroBatik 17-11-2003 22:52 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

heb ik gehad maar werkte niet hij moet ori kunne lopen volgensmij?
misschien verlaten probeer ik morgen mischien

heeft niemand anders van de profs een idee???

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 17-11-2003 22:31


Is dat tegenwoordig mode om om de zoveel tijd een topique omhoog te kicken? Slaat nergens op imho.
 
Gunther -> der tollest
Wanker 17-11-2003 23:27 Print reply

Posts: 947
is het zo dat je snel door je versnellingen heen bent? want dan kan het zo zijn dat het geen motorisch probleem is maar dat je gewoon n zwaardere vertanding moet hebben.
 
No rap, No reggae, No hardstyle
Punk [Dave] 18-11-2003 0:12 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]


Is dat tegenwoordig mode om om de zoveel tijd een topique omhoog te kicken? Slaat nergens op imho.


alles van 17-11 hoor
en tis TopiC <=!!!
 
Mr Pain 18-11-2003 1:25 Print reply
Posts: 4966
een vriend van mij met 110 zeta op mt, die liep ook niet goed, die had ongeveer hetzelfde als jou

het zit zeker weten in de ontsteking!, maar de afstelling kan misschien ook wel iets aan liggen hoor

probeer eens met je ontsteking te kloten, vervroegen verlaten, als het niets help probeer eens een andere bobine (bij ons was dat dus het probleem), als er dan nog niks gebeurt kijk een goed naar je afstelling, koop een partij sproeiers in van tussen de 180 tot210 ongeveer (hoger als 220 kan haast niet, denk ik omdat dat al redelijk groot is) en ga afstellen .

maar zorg eerst dat alles goed afsluit en dicht is, want met een beetje ruimte tussen carb en spruitstuk, en een carb die lekt enzo is niet echt handig als je je brommer goed wil laten lopen
 
Saknet 18-11-2003 2:16 Print reply

Posts: 10355
je ken met zeta ook *per ongeluk* de zuiger er verkeerdom in hebben gezet
staat namelijk een pijl op en die moet naar de uitlaat wijzen

als je imitatie gewend bent stond er IN op en datmoest aan de inlaat kant

kan dus verwarring veroorzaken en loopt je broem ook niet lekker (mag je blij zijn als je veren nog heel zijn)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Wheelie-Johie- 18-11-2003 8:34 Print reply

Posts: 2814
ik ga vanmiddag me cil eraf halen uit school!
hoe weetik of me zuiger gaar is? watie niet is volgensmij!!!! en wat zijn andere punten waar ik op moet letten ennuh ik ben geen noop hoor me zuiger zit er goed in maar bedankt voor de tip. voordat ik me cil los haal ga ik eerst ff me onsteking verlaten kijken of dat werkt.
thnaks voor de tippies meer is nog gewenst
Mr pain ook erg bedankt
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Kampersjaak 18-11-2003 9:26 Print reply

Posts: 12285
een redelijke nieuwe zuiger heeft een gat bij de inlaat zitten daaraan kun je dat zien
 
oderint dum metuant
-Wheelie-Johie- 18-11-2003 12:21 Print reply

Posts: 2814
hoe weetik ofie gaar is? waar moet ik opletten?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
boerjef 18-11-2003 12:30 Print reply
Posts: 265
is een 220 sproeier ook niet wat groot voor een 70zeta?
Ik heb een 145 (iets te klein) op mijn mt met 70 airsal.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
-Zeroed in- 18-11-2003 14:20 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

ik ga vanmiddag me cil eraf halen uit school!
hoe weetik of me zuiger gaar is? watie niet is volgensmij!!!! en wat zijn andere punten waar ik op moet letten ennuh ik ben geen noop hoor me zuiger zit er goed in maar bedankt voor de tip. voordat ik me cil los haal ga ik eerst ff me onsteking verlaten kijken of dat werkt.
thnaks voor de tippies meer is nog gewenst
Mr pain ook erg bedankt


dis je eerste brommer dus je bent wel redelijk noob

haal gewoon direct je cilinder eraf man, jij hebt geen gekut met kvs ofzo, is zo gedaan.
kan je gelijk zien of je sucker aan gort is of hoeveel schade ie opgelopen heb van dat pingelen.

 

Dit topic is 1696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved