Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx trekt niet door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13371 - tsx trekt niet door
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 15-11-2003 17:05 Print topicpost

Posts: 3032
Mijn tsx trekt niet goed door in zun 4 en 5. In de andere versnellingen kan ik makkelijk 11k draaie mar als ik naar de 4e versnelling overschakel valt ie helemaal terug. Waar aan zou dit kunnen liggen. Op deze manier kan ik maar 60 kmph halen. Mijn Setup is:

-70 cc eurokit
-16 mm carburateur was eerst 12 maar is nu veranderd
-Proma uitlaat+demper
-twv 12-54


Dit bericht is ge-edit door Harrie op 18-11-2003 16:43
 
http://www.durtikkers.tk

FastCrosser 15-11-2003 17:16 Print reply
Posts: 473
Ik zou hoe dan ook MINSTENS een 16mm carb kopen en een zwaardere tandwielverhouding.

Ben al hele tijd uit brommer-business dus alles is weggezakt, sorry dis het beste antwoord wat ik kan geven.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Harm 15-11-2003 17:18 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FastCrosser

Ik zou hoe dan ook MINSTENS een 16mm carb kopen en een zwaardere tandwielverhouding.

Ben al hele tijd uit brommer-business dus alles is weggezakt, sorry dis het beste antwoord wat ik kan geven.

Ik heb wel een 16 maar die is volgens mij nie helemaal flex meer, heb ik er al ooit vaker opgehad, liep ie 90/95 mee maar da stotterde allemaal en kon je niet goed afgesteld krijgen, maja dattie nou gewoon niet trekt in zun 4 en 5, dan doettie da met een zwaardere tandwielverhouding al helemaal niet

 
http://www.durtikkers.tk
huh 15-11-2003 17:18 Print reply
Posts: 1755
Lichtere tandwielverhouding lijkt me toch juist? Als ie zn 4 en zn 5 niet doortrekt? 12-54 lijkt me wel al aan de lichte kant maja.

Verder alles wel in orde? Afstelling e.d.?
 
Hannes 15-11-2003 17:19 Print reply

Posts: 4530
Neem TW 12/46 ofzo.
20mm erop dan loopt het allemaal best.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Ralf 15-11-2003 17:19 Print reply

Posts: 9073
Haal dan een 19 PHBGtje...


Heb je nog genoeg compressie? Het probleem duid gewoon op gigantisch vermogensverlies..
 
Harm 15-11-2003 17:20 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Haal dan een 19 PHBGtje...


Heb je nog genoeg compressie? Het probleem duid gewoon op gigantisch vermogensverlies..

Compressie heeft ie ook nie zo heel veel, kan um met de hand starten, en wat is een 19 PHBGtje...
 
http://www.durtikkers.tk
Hannes 15-11-2003 17:23 Print reply

Posts: 4530
Ik had heel de tijd het 50cc koppakking probleem. Ik zette er dus een 50cc koppakking op (en bedankt brommerboer) en toen was de compressie ook klote. Tevens waren mijn tapeinde gaat dus kon ik de kop ook niet strak op de cil draaien dit gaf ook verlies van kracht. Toen nieuwe tapeinde en 70cc koppakking en met de brabant meeting 1dag later km of 250 gereden zonder problemen
 
Supermotard, seperates the men from the boys
FastCrosser 15-11-2003 17:27 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Lichtere tandwielverhouding lijkt me toch juist? Als ie zn 4 en zn 5 niet doortrekt? 12-54 lijkt me wel al aan de lichte kant maja.

Verder alles wel in orde? Afstelling e.d.?


Lol, aan de lichte kant? Mijn 50cc tsx had die vertanding en die was eigenlijk nog te licht voor de 50cc...

Maar het zou heel goed kunnen dat ie door te kleine carb niet goed doortrekt in laatste versnellingen hoor!

Succes ermee iig!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Harm 15-11-2003 17:32 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FastCrosser

[...]


Lol, aan de lichte kant? Mijn 50cc tsx had die vertanding en die was eigenlijk nog te licht voor de 50cc...

Maar het zou heel goed kunnen dat ie door te kleine carb niet goed doortrekt in laatste versnellingen hoor!

Succes ermee iig!

Ja dattie minder goed door trekt met een kleinere carb snap ik ook nog wel, maar ik hoef de 4e en 5e versnelling haast niet te gebruiken, in de 3e versnelling haal ik de 50, schakel ik over dat haal ik maximaal 60 in zun vier, 5e versnelling kan ik niet gebruiken.
 
http://www.durtikkers.tk
de_koen 15-11-2003 17:54 Print reply

Posts: 5595
sproeier groot genoeg ?

carb is verre van ideaal op een 70cc.

ik zou al eens beginnen met zuigerveren te vervangen en dan verder kijken
 
Honda 5-Bak te koop
FastCrosser 15-11-2003 17:56 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

[...]

Ja dattie minder goed door trekt met een kleinere carb snap ik ook nog wel, maar ik hoef de 4e en 5e versnelling haast niet te gebruiken, in de 3e versnelling haal ik de 50, schakel ik over dat haal ik maximaal 60 in zun vier, 5e versnelling kan ik niet gebruiken.


Rofl, jij snapt mij niet en ik snap jou niet . Laat maar, veel succes ermee alsnog!!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
master of disaster_rs50 15-11-2003 18:00 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

[...]

Compressie heeft ie ook nie zo heel veel, kan um met de hand starten, en wat is een 19 PHBGtje...

PHBG is dell'orto type carburatuer.
 
lalalalalala i can't hear you
Harm 15-11-2003 18:01 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

PHBG is dell'orto type carburatuer.

Oke dan, maar ik zal eerst ff mun 16 goed schoonmake en dan kijk ik wel verder.
 
http://www.durtikkers.tk
jeroen 15-11-2003 18:07 Print reply

Posts: 15066
ALs je zuigerveren vervangt kan je beter ook meteen zuigervervangen.
 
ties 15-11-2003 18:08 Print reply
Posts: 1333
of een 21mm malossi setje nemen, rijden ze heel goed mee, dan een malossie 32mm powerfilter halen. geen dopler want die hebben geen filter element.
 

Dit topic is 1599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved