Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda cb 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13349 - honda cb 50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Coza_Noztra 14-11-2003 12:51 Print reply
Posts: 257
Vliegwiel kan je altijd vastzetten. Als je een vliegwiel van een 80 erop zet heb je wss een vervroegend vliegwiel, en die zijn nog aardig duur. Als je een vastgezet vliegwiel erop heb en een ori Japanse uitlaat kan je pas een beetje vooruit komen.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
gh3tt0 14-11-2003 16:26 Print reply
Posts: 6
hoe ontgrens je dat vliegwiel?
 
de_koen 14-11-2003 22:51 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gh3tt0

hoe ontgrens je dat vliegwiel?


gewichtjes vastlassen zodat ze niet meer open kunnen vliegen
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 14-11-2003 22:55 Print reply

Posts: 14825
waar heb je het over koen?
 
de_koen 14-11-2003 22:58 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

waar heb je het over koen?


in het vliegwiel zitten 2 gewichtjes die openkomen bij een bepaald toerental, dit komt door de middelpuntvliegende kracht. wanneer deze gewichtjes openvliegen, treed de verlater in werking. als je dus zorgt dat de gewichtjes niet meer open kunnen komen, kan hij wel zijn volle toeren draaien.

meestal word dit mechanisme geblokkeerd door er een puntlasje op te leggen,


Dit bericht is ge-edit door de_koen op 14-11-2003 23:00
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 14-11-2003 23:31 Print reply

Posts: 14825
whahaha serieus?

nouwja je moet toch wat als de cdi nog niet uitgevonden is he
 
de_koen 15-11-2003 10:59 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

whahaha serieus?

nouwja je moet toch wat als de cdi nog niet uitgevonden is he


bij motoren met contactpuntjes werkt de mechanische VERVROEGER ook via dat principe
 
Honda 5-Bak te koop
marcel 15-11-2003 11:03 Print reply

Posts: 1533
iets ouwere moto guzzi's hebben dat ook vaak
 
GroesNap 15-11-2003 12:44 Print reply
Posts: 230
Ik heb ook zo'n vastgezet vliegwiel op mn brommer, maar dat is gedaan door de veertjes te vervangen door ijzerdraadjes, zodat de gewichtjes niet meer naar buiten kunnen veren. Is iets handiger want dan kan je later het nog altijd ongedaan maken, bij lassen niet.
 
Martijn 15-11-2003 19:15 Print reply
Posts: 10000
ik heb op de z400 ook mechanische vervroeging....echt prachtig ...werkt echt heel leuk......kwist alleen niet hoe ik het eraf moest halen...

gewoon eruit trekken..maar dat boeit niet
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 15-11-2003 19:16 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


bij motoren met contactpuntjes werkt de mechanische VERVROEGER ook via dat principe
nog nooit aan een motor gesleutelt van voor 86 :$
 
SkaBla [Pim] 15-11-2003 19:55 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


in het vliegwiel zitten 2 gewichtjes die openkomen bij een bepaald toerental, dit komt door de middelpuntvliegende kracht. wanneer deze gewichtjes openvliegen, treed de verlater in werking. als je dus zorgt dat de gewichtjes niet meer open kunnen komen, kan hij wel zijn volle toeren draaien.

meestal word dit mechanisme geblokkeerd door er een puntlasje op te leggen,


Dit bericht is ge-edit door de_koen op 14-11-2003 23:00

Soort van regelateur...dus?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
gh3tt0 16-11-2003 0:41 Print reply
Posts: 6
maar het probleem is dat ie in 4de 40 rijd en int rood staat qua toeren....
 
Ralf 16-11-2003 0:41 Print reply

Posts: 9073
zwaarder vertanden..?
 
Mr. 4-takt 17-11-2003 15:38 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gh3tt0

maar het probleem is dat ie in 4de 40 rijd en int rood staat qua toeren....


Welke twv zit erop? En hoeveel toeren draait ie dan precies als hij 40 in z'n 4 rijdt?
 

Dit topic is 5483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved