Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda cb 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13349 - honda cb 50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gh3tt0 13-11-2003 23:30 Print topicpost
Posts: 6
jow,
ik heb hier een honda cb 50J van een vriend staan en hij rijdt maar 40km/u meer bougie staat vol roet , maar ondertussen is ie wel afgesteld en blijft de bougie mooi van kleur, maar rapper rijden doet ie nog steeds niet...

heeft er iemand suggesties?

 

-jaZper- 13-11-2003 23:37 Print reply

Posts: 3841
een honda cb 50 is gewoon niet vooruit te branden, probeer eens een power filtertje ofzo en 4 takt is niet echt snel maar maakt wel een geluid waar menig brommer rijder jaloers op kan zijn

edit: 200 post jeeej

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 13-11-2003 23:38
 
groene motoren gaan harder
Neonlampje 13-11-2003 23:39 Print reply

Posts: 14825
cbtjes zijn best wel wat aan te doen hoor..

andere uitlaat erop (een goede met open demper),
dikkere carb erop,
verder kun je met je nokenassen gaan kutten, maar zou ik eerst nog niet doen..

ontsteking kan vervroegt,
en t mooie van 4T is dat je met turbo's enzo kunt gaan kloten

vriend van me is bezig geweest met perslucht op een ss50, dat soort grapjes, ding liep zonder die rommel al 95 ongeveer, en had een koppel waar je echt gek van werd! (voor n brommer dan )

zijn echt super dingen
 
gh3tt0 13-11-2003 23:40 Print reply
Posts: 6
weet ge dan soms ook hoe de ontsteking af te stellen aangezien deze geen contactpunten heeft
 
Neonlampje 13-11-2003 23:52 Print reply

Posts: 14825
grondplaat wat tegen de draai-richting van je krukas/vliegwiel in draaien en vast zetten
 
Soepkip 13-11-2003 23:53 Print reply

Posts: 1339
Coza_Noztra 14-11-2003 0:22 Print reply
Posts: 257
Een CB50 heeft gewoon een punt ontsteking hoor!

En als je het boeltje wat sneller wil laten lopen, moet je eerst je vliegwiel begrenzer eruit halen. Dan kan je iig toeren maken. Dan moet je een ongeknepen uitlaat hebben. Als je dat heb en je stelt je ontsteking goed af (dwz. iets vroeger) loopt ie ongeveer 65.. Dan grotere carb erop (18mm is het beste, ori Keihin ergens vandaan halen + 18mm spruitstuk). Snelle nokkenas erin, extra tandje voor, 5 bakje erop, dan moet ie wel 90/95 doen.

Ik heb zelf ook een CB50, ik heb er een ori Japanse uitlaat op zitten, en een 16mm Honda Dream carb. Loopt als een tiet, met ori twv, ongeveer 70/75kmpu.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Piraat 14-11-2003 8:21 Print reply

Posts: 530
Zijn er nog wel onderdelen voor CB50's te krijgen? Want ik ben van plan er ook 1 aan te schaffen , en zijn CB50 met NL framenummer?


 
fuck vdh
Coza_Noztra 14-11-2003 10:29 Print reply
Posts: 257
Alles is in principe nog te krijgen voor de CB, alleen moet je soms wat beter zoeken.

Er bestaan trouwens geen NL CB50's brommers. Wel heel weinig NL CB50 motoren, maar hij is hier nooit als brommer geleverd.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
SMALL HONDA 14-11-2003 10:33 Print reply

Posts: 1575
je kan de begrenzer er niet altijd uit halen. En het grondplaatje moet je eerst bewerken omdat je hem standaard niet kan verschuiven. Maar het beste is gewoon nokkenas, uitlaat en carb. Maar dat 4takt spul kost verrekes veul en das nie leuk.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
SIWWN 14-11-2003 10:41 Print reply
Posts: 7079
En gaat ook een stuk langer mee
 
jeroen 14-11-2003 11:00 Print reply

Posts: 15066
En is veeel zuiniger
 
big honda 14-11-2003 12:12 Print reply
Posts: 703
het makkelijkste is om er een vliegwiel van een 80cc op zetten en een grotere cabarateur op te doen.
 
SIWWN 14-11-2003 12:20 Print reply
Posts: 7079
Hoezo een vliegwiel van een 80cc dan?

(HEb je wel 80cc uitvoeringen?)
 
Pistonpen Paultje 14-11-2003 12:21 Print reply

Posts: 8678
Ja, 80cc is van XL of XR oid. (blok is nagenoeg het zelfde) Dit vliegwiel is standaard al onbegrenst enzo. Want ontgrenzen gaat niet altijd even gemakelijk
 
SMALL HONDA 14-11-2003 12:45 Print reply

Posts: 1575
gewoon weggooien en op de fiets dat is pas zuinig
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.

Dit topic is 5479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved