Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Begrenzer uitleg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #13341 - Begrenzer uitleg
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlizzarD 13-11-2003 20:47 Print topicpost

Posts: 2050
Jaja ze mogen weer, de begrenzer topics

Ik wil dus een begrenzer gaan maken.. Nu heb ik een schema gevonden:

http://www.xs4all.nl/~kuyp/begrenzer.jpg

Maar dit schema snap ik niet helemaal. Ik heb daarom de dingen die ik niet begrijp geel gemaakt.

Verder heb ik een lijstje gemaakt voor de inkopen :

3x 1.0uF 100v
3x 0.1uF 100v
3x 0.5uF 100v
Reed-schakelaar (zit hier al een magneetje bij?)
Relais 12v 2-kanaals (of is hier een andere naam voor?)

Ben ik nog wat vergeten? Uiteraard heb ik wat draad nodig maar dat heb ik wel

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 13-11-2003 21:08
 
Koos non-brommerloos!

AkroBatik 13-11-2003 20:54 Print reply

Posts: 1049
Hoe ga je zoon ding aansluiten op je cdi dan?

En wat kost dat geintje/wat scheelt het je :+
 
Gunther -> der tollest
JIMMY 13-11-2003 20:56 Print reply

Posts: 2765
stukja van je triggerdraad strippen
(weet niet welke kleur die van jou heeft, honda iig blauw/geel)
en die van de begrenzer er omheen..
 
BlizzarD 13-11-2003 21:02 Print reply

Posts: 2050
Triggerdraad staat al aangegeven..
Is dan die linkse geel de plus ofzo?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 13-11-2003 21:03
 
Koos non-brommerloos!
JIMMY 13-11-2003 21:04 Print reply

Posts: 2765
weet ik nie, ik kan dat xls bestand ofzo op de 1 of andere manier niet openen
 
BlizzarD 13-11-2003 21:08 Print reply

Posts: 2050
Heb dr maar een screenshot van genomen
En met 1 en 2 aangegeven wat ik niet snap..

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 13-11-2003 21:17
 
Koos non-brommerloos!
Hier_ben_ik - Administrator 16-11-2003 3:28 Print reply

Posts: 8499
ok..



nr 1 is het "aarde" of "massa"-tekentje (groene draad of frame)

nr 2 is schematisch het relais.. die 2 schakelaars zitten in het relais zegmaar.. (weet niet of je snapt wat ik bedoel, als je het niet snapt moet je het maar ff zeggen )
 
Members zijn vervelend :-|
BlizzarD 16-11-2003 22:12 Print reply

Posts: 2050
Ah oke 1 snap ik nu wel

Is dat ding boven 1 de spoel van het relais?
En die andere 2 zijn dan de aansluitingen op het relais?
 
Koos non-brommerloos!
bart de scootergek 16-11-2003 22:18 Print reply

Posts: 8916
ff kijken of ik het begrijp. als je die schakelaar dicht doet gaat de rechter schakelaar in het linkerdeel van het gebied dicht, die trekt aan de schakelaar in het linker deel van het gebied. deze zorgt ervoor dat de signaaldraad over de 2 condensators geschakeld word. door de reed schakelaar om te zetten gaan de schakelaars in het gele gedeelte allebei weer open. heb ik het zo goed. en hier had je dus geen accu voor nodig of wel?

edit: nog een paar vraagjes: waar krijgt het relais zijn stroom van? en waar gaat die draad heen waar de reed schakelaar aanzit?

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 16-11-2003 22:35
 
Honda RC-33
Blijhoofd 16-11-2003 22:23 Print reply

Posts: 7378
daar zit een copyright op van Lude

ik heb hem ook in me brom zitten is wel relaxt,heb hem helemaal weg gewerkt in me stroomboom
en heb ipv zon reed schakelaar een klein verbreek schakelaartje zitten tip ik me stroom boom aan en hij is uit

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/33

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 16-11-2003 22:27
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
KaWaReZ 16-11-2003 23:12 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

daar zit een copyright op van Lude

ik heb hem ook in me brom zitten is wel relaxt,heb hem helemaal weg gewerkt in me stroomboom
en heb ipv zon reed schakelaar een klein verbreek schakelaartje zitten tip ik me stroom boom aan en hij is uit

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/33

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 16-11-2003 22:27


fototje van zon schakelaartje ??

en.. je zet hem weer uit door weerop je kabelboom te tikken ??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Joostvdw 17-11-2003 14:59 Print reply

Posts: 4789
hmm dit is toch een relais met een houd-schakeling

en dan met het reedcontact verbreek de stroom naar de spoel van het relais en gaat ie dus weer uit....toch ?

en aan gaat via een losse schakelaar die niet verborgen hoeft.....

goed zo toch ?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MichiMess 17-11-2003 15:07 Print reply

Posts: 1348
mischien dat dit een makelijker schema is?
(ik vind van wel)
http://djmess.yapf.net/bf/begrenzer.htm

Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 17-11-2003 15:09
 
Blijhoofd 17-11-2003 15:12 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MichiMess

mischien dat dit een makelijker schema is?
(ik vind van wel)
http://djmess.yapf.net/bf/begrenzer.htm

Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 17-11-2003 15:09


ja maar is makkelijker te vinden


en ik heb een schakelaar die als je hem aanraak verbreekt,hij zit in me stroom boom,en als ik dan op die plaats druk gaat tie uit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Joostvdw 17-11-2003 16:23 Print reply

Posts: 4789
nou er toch een topic over is, ik heb nog een vraag over een zelf ontworpen begrensschema



mijn vraag is dus...kan dit ? die aanraakpunten moet je aanraken met je vingers (duh ) en dan geleid je dus stroom waardoor het relais omschakelt....

edit: ooooh kut ik zie net dat dat schema helemaal verkeerd is , najah ik laat het wel staan mss heeft iemand er wat aan, soz



Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 17-11-2003 16:24
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
BlizzarD 17-11-2003 16:25 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ff kijken of ik het begrijp. als je die schakelaar dicht doet gaat de rechter schakelaar in het linkerdeel van het gebied dicht, die trekt aan de schakelaar in het linker deel van het gebied. deze zorgt ervoor dat de signaaldraad over de 2 condensators geschakeld word. door de reed schakelaar om te zetten gaan de schakelaars in het gele gedeelte allebei weer open. heb ik het zo goed. en hier had je dus geen accu voor nodig of wel?

edit: nog een paar vraagjes: waar krijgt het relais zijn stroom van? en waar gaat die draad heen waar de reed schakelaar aanzit?

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 16-11-2003 22:35


Denk dat de stroom dan van de signaaldraad komt
Daarom dacht ik eerst dat bij punt 1 je daar 12v op moest aansluiten maar blijkbaar niet
 
Koos non-brommerloos!

Dit topic is 2486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved