Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - hoe maak ik een seatpipe?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #13334 - hoe maak ik een seatpipe?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1335 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LIMBURG RULEZZ 13-11-2003 23:14 Print reply
Posts: 197
ff een vraag dat heeft hier ook mee maken ik ben namelijk ook hiermee bezig weet iemand van jullie hoe warm een uitlaat van een MT ongeveer is op de plek voordat hij de demper in gaat?
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Ralf 13-11-2003 23:16 Print reply

Posts: 9073
gassen 400-500 ofzo...
 
LIMBURG RULEZZ 13-11-2003 23:18 Print reply
Posts: 197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

gassen 400-500 ofzo...


niet alleen de gassen maar ook de metaal temperatuur ik weet dat de de temperatuur bij de cilinder naar uitlaat op ongeveer een 600 graden zou zitten tenminste dat zij mijn brommerboer hierzo
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Ralf 13-11-2003 23:20 Print reply

Posts: 9073
100 - 200 schat ik..
 
Neonlampje 13-11-2003 23:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Een leveler zodat beide expanies op gelijke druk komen, natuurljik.
oh, ja tuuuurlijk...

Kijk, als het nou een 4T was..

LIMBURG RULEZZ: Temperatuur is niet veel over te zeggen, hangt van het model uitlaat af, van het materiaal, van je tuning.. bijna alles..
bovendien heb je geen constante temperatuur, maar over het gehele verloop van de expantie uitlaat een erg veranderende temperatuur...

Gastemperatuur zal rond de 400 tot 500 liggen, temperatuur van de uitlaat zelf zal na lang rijden ongeveer hetzelfde zijn, maar bedenk dan wel, dan is je uitlaat (zeker aan het begin) rood gloeiend...
(dit is dus in het geval dat er geen rijwind en andere invloeden zijn)


Begin van je uitlaat natuurlijk wat meer, maar daar zit je demper ook niet toch

(je hebt btw ook multimeters waar je een thermokoppel op kunt gooien en daarmee temp kunt meten, kun je heel makkelijk ff kijken hoe warm ie wordt... )

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 13-11-2003 23:23

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 13-11-2003 23:23
 
LIMBURG RULEZZ 13-11-2003 23:26 Print reply
Posts: 197
ik weet ook dat hij zal afkoelen naar mate je verder naar achter gaat en dat rijwind daar een grote rol in speelt maar ik zal het wel gaan zien in ieder geval bedankt
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Neonlampje 13-11-2003 23:29 Print reply

Posts: 14825
wat ga je doen dan?
 
SIckLilMONkeY 14-11-2003 9:18 Print reply

Posts: 267
check bijv. 50cc.nl voor dempers (twin) en bouw na zou ik zeggen? heb je in ieder geval de goeie bocht?
 
Rudeness Is The Weak Man's Imitation Of Strength And Luxuriates In The Absence Of Self-Respect
LIMBURG RULEZZ 14-11-2003 10:40 Print reply
Posts: 197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wat ga je doen dan?


wat ik wil proberen vraag je ik ben dus ook bezig met een dubbele demper onder me brom te hangen en bij mij zie als alles klaar is niks van van de aansluitingen en zo en mijn pa heeft hier nog een stuk hittebestendige flexibele slang liggen en ik was aan het denken om die te gebruiken. als dat kan met de temperatuur

ik heb al er onder hangen

Dit bericht is ge-edit door LIMBURG RULEZZ op 16-11-2003 12:41
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Dit topic is 1335 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved