Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carter tuning.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13332 - Carter tuning.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riejuracer 13-11-2003 17:02 Print topicpost
Posts: 353
Ik had een vraag mbt carter tuning bij een am-6 blokken. ik hoor veel mensen hier over en dat er nog veel uit te halen is. maar zijn er hier ook mensen die dit met succes hebben gedaan. en hoeveel scheelde het. en wat moet er aangepast worden.

mvg riejuracer.
 
pro race vlamt.

Pingu 13-11-2003 17:14 Print reply
Posts: 1842
Voor zover ik weet is de boostpoort groterdeels geblokkeerd, maar als je toch aan je carter gaat beginnen, moet alles open en zie je vanzelf wel wat er beter kan...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MWvdK 13-11-2003 17:16 Print reply

Posts: 2247
Kijk gewoon of de poorten mooi aansluiten op die van de cilinder... (met een zelfgemaakte pakking oid, of je zet je cil op 1 carterhelft, kanj je t ook mooi zien..)
 
Daan Da Man 13-11-2003 17:32 Print reply
Posts: 2064
offtopic: mijn carter gaat er binnenkort er ook aan geloven (am5)
 
Nasic 13-11-2003 18:36 Print reply
Posts: 890
Ik heb er al menig aangepast, met duidelijk prestatieverbetering. zeker bij de snelere cilinders kan er veel materiaal weg, en ook het inlaattraject is veel aan te doen.

het is per cilinder verschillend, niet bij alle cilinders hoeft er extreem veel bij de boosters weggefreest worden. wel bij de gilardoni 70, daar zit wat frees/devcon werk in.

in de meeste gevallen mag je rekenen op een kleine prestatieverbetering (niet dat je daarna in 1x vlamt ofzo, maar tis net merkbaar, dus zeker testbank pk's), in sommige gevallen in de powerband langer, of verplaats je hem ermee, en in de algemeen gaat het gewoon beter lopen. Alles wat ik tot nu toe heb aangepast, heeft alleen positieve prestatiewinst gegeven. ook in std am5/6 blokken (met dus ori cil) is er het een en aan aan te passen.
 
Ducati 900SS
Hier_ben_ik - Administrator 13-11-2003 18:47 Print reply

Posts: 8499
kijk ook ff in de bm2k3fotos, daar heeft lude ook wat karters bijgedremeld
 
Members zijn vervelend :-|
NSR RULEZZ 13-11-2003 19:09 Print reply

Posts: 4934
betere flow van je inlaat...
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 15-11-2003 23:54 Print reply

Posts: 14825
idd, betere flow, booster aansluiten, wat afwerkingen enzo zodat mengsel beter vanuit je carter naar je spoelers stroomt...
tis best wel wat werk, maar resultaat mag er wezen ook!!!
 

Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved