Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateur lekt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13330 - Carburateur lekt?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT-5 13-11-2003 16:00 Print topicpost
Posts: 26
Ik heb een honda mt-5 met orginele carburateur. Er loopt er een slangetje van de overstoomlijding naar mijn achterwiel.
Als ik nu het benzine kraantje open zet komt er met grote getallen benzine uit dat slangetje geen druppletjes maar meestal echt veel. Ik hoop dat iemand mij op een simpele manier kan uitlegge hoe ik dit kan verhelpen. Ik weet wel hoe ik de carburateur moet verwijderen enz. Maar van de binnekant weet ik niet veel. Wel weet ik dat het iets met de vlotter te maken kan hebben.


Dit bericht is ge-edit door MT-5 op 13-11-2003 16:01
 

JIMMY 13-11-2003 16:14 Print reply

Posts: 2765
heb ik idd ook wel is gehad, gewoon carburateur eronderuit halen, en vlotter eraf schroefen..

btje scoonmaken enzo daarbinnen, kijken of alles goed zit, en dan er weer goed opzetten, dan is het meestal al wel weer verholpen..
 
stoffelsmichiel 13-11-2003 16:15 Print reply

Posts: 395
vlotternaald zit wss vast of iets van in het vlotterbakkie idd. maakleijk te repareren
 
huh 13-11-2003 16:16 Print reply
Posts: 1755
Haha jah da is zo klote, da gebeurt je opeens

Maja zoals Jimmy zegt...gewoon openschroeven, alles dr beetje uit halen en eventueel beetje schoonmaken...dan opnieuw 'goed' monteren. En dan zou het moeten werken...bij mij deed ie het laatst ook, maar na een keertje schoonmaken ook nie meer

Carburateur is trouwens niet zo heel supermoeilijk, zeker niet als je wat technische ervaring hebben...gewoon je hoofdje dr bij houwen als je het uit elkaar valt...zitten drie losse onderdelen in ofzo. Was trouwens het eerste 'grote' motorische onderdeel wat ik uit mekaar haalde maar goed
 
Luc 13-11-2003 16:24 Print reply

Posts: 3590
je heb alst ware 2 "paaltjes" in die carburateur, die het pinnetje vasthouden van de vlotter, van ??n van die dingen wil wel eens de kop afbreken, en dan gaat et pinnetje telkes schuin...
 
Muerte aka Ozzy 13-11-2003 16:25 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

je heb alst ware 2 "paaltjes" in die carburateur, die het pinnetje vasthouden van de vlotter, van ??n van die dingen wil wel eens de kop afbreken, en dan gaat et pinnetje telkes schuin...


en daar heb ik ervaring meej..

daar sta je dan lekker in de polder.. zonder gereedschap.. mag je lekker 15 km lopen met je brom in de brandende zon.. egt geweldig..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
brommercrazy 13-11-2003 16:29 Print reply

Posts: 2594
vlotternaald blijft dan hangen ----> brommer een paar keer achter optillen en laten butsen, dan moet het verholpen zijn
 
REPSOL_MIKE 13-11-2003 16:48 Print reply

Posts: 2238
en als dan dat alles nie helpt...dan moet je niet net als mij 15 keer deronder zetten en weer trug schroeven..maar dan moet je ff je vlotter iets verbuigen..niet te hard want dan breekt die af...
 
MT-5 13-11-2003 16:59 Print reply
Posts: 26
Alvast bedankt ik ga vanavond het samen met me vader proberen te fiksen. Mij lijkt het geen goed plan om hem te laten busten.
 
LLLoonY 13-11-2003 17:02 Print reply
Posts: 382
Ik had het ook en problemen begonnen toen ik mijn luchtfilter had vastgezet...
eerst goed rijden, dan enorm pruttelen, en geen reet vooruit gaan...
ook veel gekloot aan de carb enzo maar was het niet, hij kreeg gewoon teveel sop en teweinig lucht

ff 2 gaatjes in luchfilterdeksel geboord en probs waren van de baan (beter dan kleinere sproeier als je dat allemaal niet hebt liggen )
 
- keep on shifting -
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-11-2003 17:02 Print reply

Posts: 7007
ehm het gaat hier nogal ergens anders over

maar dat komt wel goed want is simpel probleempie
 
nobody fuck with us!!
MWvdK 13-11-2003 17:08 Print reply

Posts: 2247
wat je beter kan doen (vrij logisch lijkt mij...) is ff je carb eraf schroeven schoonmaken enzo, en dan gewoon ff slangetje eraan en kijken of die lekt, niet eerst erop zetten das kutwerk
 
Mol! 13-11-2003 17:19 Print reply
Posts: 1594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy

[...]


en daar heb ik ervaring meej..

daar sta je dan lekker in de polder.. zonder gereedschap.. mag je lekker 15 km lopen met je brom in de brandende zon.. egt geweldig..


Ja in de winter ja

Maar goed, ook leuk als je dat fenomeen heb als je je brommer net verkoop, staat ook zo slordig, terqijl het niks voorstelt. Het kan ook wezen dat je je carb. blijf schoioonmaken, en het niet helpt; dan sluit je vlotternaald gewoon niet, is die af. Moet je ff nieuwe/2ehands halen
 
mt80 13-11-2003 17:27 Print reply

Posts: 2071
ik heb het wel eens als ik benzine in me tank doe en de kraan staat open.. is dit normaal?
 
Muerte aka Ozzy 13-11-2003 18:04 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

[...]


Ja in de winter ja

Maar goed, ook leuk als je dat fenomeen heb als je je brommer net verkoop, staat ook zo slordig, terqijl het niks voorstelt. Het kan ook wezen dat je je carb. blijf schoioonmaken, en het niet helpt; dan sluit je vlotternaald gewoon niet, is die af. Moet je ff nieuwe/2ehands halen


ik had ut van de zomer....
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
MT-5 13-11-2003 20:02 Print reply
Posts: 26
Ik heb het dus net voormekaar gemaakt dacht ik alles schoongemaakt vlotter eraf gehaald en dat pinnetje daar onder schoongemaakt echt alles. Met het probleem reed ie maar 35 nu 65 de normale snelheid. Maar hij druppelt nog steeds. Me vader zegt nu dat het kan dat de vlotter lek is kan dit? En iemand nog andere duidelijk sugesties? Als het probleem zich blijft voor doen is dit dan te repareren door de brommerhandelaar of moet er een nieuwe carburateur op.
 

Dit topic is 1674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved