Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo manston 50cc alu Vs Metrakit pro race 50 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13312 - Hebo manston 50cc alu Vs Metrakit p...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 23-11-2003 14:52 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

en hoger octaan gehalte is aan te raden of gewoon een dikkere voetpakkinger er onder doen.


octaan gehalte bestaat niet

en beter laat je je verbrandingskamer uitdraaien ipv op te hogen met voetpakking (=beunoplossing die zorgt voor dik vermogensverlies)
 
riejuracer 23-11-2003 15:49 Print reply
Posts: 353
Quote:
octaan gehalte bestaat niet

en beter laat je je verbrandingskamer uitdraaien ipv op te hogen met voetpakking (=beunoplossing die zorgt voor dik vermogensverlies


is geen beunoplossing. wrm zitten er dan anders 6 voetpakkingen bij. bij mij was er met een ophoging geen vermogens verlies.
 
pro race vlamt.
Hans F 23-11-2003 15:52 Print reply
Posts: 4326
Lijkt me duidelijk, er zitten 6 voetpakkingen (alu dingen) bij om je squish goed te zetten. En niet om je compressie goed te zetten.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-11-2003 15:53
 
riejuracer 23-11-2003 17:26 Print reply
Posts: 353
wat is je squish? dat is de ruimte tussen je kop en zuiger. als deze kleiner is heb je meer compressie dus meer kans op detonatie. en de perfecte squish is zonder detonatie.
 
pro race vlamt.
Hans F 23-11-2003 17:28 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

wat is je squish? dat is de ruimte tussen je kop en zuiger. als deze kleiner is heb je meer compressie dus meer kans op detonatie. en de perfecte squish is zonder detonatie.


ik ga niet alles uitleggen, het boeit mij niks als het bij jou kapot loopt omdat je minder koeling hebt, of vermogen misloopt. Je kan mischien ook eens een keer logisch nadenken en wat research doen ipv koppig een foute (slecht onderbouwde) mening vol te houden.
 
riejuracer 23-11-2003 20:26 Print reply
Posts: 353
ik probeer hier helemaal geen mening te geven aleen maar feiten. het feit is dat bij scooter is gebleken dat je bij een squish van .45mm hetzelfde vermogen hebt als met een squish van .6mm. en je kan beter een iets ruimere squish nemen dan dat het kapot loopt. want een nieuwe zuiger van pr kost je 75e. ik had zelf ook pr op .65 staan maar detoneerde gewoon, iets dikkere pakking eronder en voelde geen verschil. ligt er btw ook aan hoe grote carb je hebt. hoe groter hoe groter je squish moet.
 
pro race vlamt.
Neonlampje 23-11-2003 20:28 Print reply

Posts: 14825
riejuracer, er zijn meer dingen dan alleen je squish die een rol spelen... die minstens (al dan niet meer) zo belangrijk zijn
 
riejuracer 23-11-2003 21:59 Print reply
Posts: 353
dat weet ik maar het ging hier om het gebruik van gewone brandstof. ik weet ook wel dat squish iegenlijk fine tuning is waar geen hele pk gewonnen mee worden.
 
pro race vlamt.
Neonlampje 23-11-2003 22:31 Print reply

Posts: 14825
oooh, daar kun je juist heeeel veel mee winnen!! een goede cilinderkop is imho minstens zo belangrijk dan goede porting, en ken een tuner die zelfs meent dat hij met de cilinderkop meer weet te winnen dan met het hele porten (hij zal wel overdrijven natuurlijk)
 
riejuracer 24-11-2003 15:02 Print reply
Posts: 353
maar ik denk dat het verschil in squish van ,45 of ,60 heel weinig zal zijn je kan denk ik beter op zoek gaan naar een goede uitlaat icm grote carb.
 
pro race vlamt.
Neonlampje 24-11-2003 15:37 Print reply

Posts: 14825
weinig? als jij het zegt... bereken de verschillende MSV waardes maar eens, dan zie je het wel...
 
lamahoofd 24-11-2003 17:05 Print reply

Posts: 3432
IS EEN 25 MM CABERATEUR TE GROOT VOOR DEZE 50 CC EN OP 1 SITE STOND DAT AANTERADEN WAS 124 OCTAANGEHALTE VOOR DEZE CILINDER.
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Hans F 24-11-2003 18:39 Print reply
Posts: 4326
nogmaals octaangehalte bestaat niet, kap daar nou eens mee!!!

ws stond er dat je elf 124 moest tanken, dat is gewoon een brandstof met een hogere klopvastheid.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-11-2003 18:42
 
lamahoofd 24-11-2003 19:18 Print reply

Posts: 3432
Nou en als je dus met euro 95 mengselsmering rijdt kan dat dan wel en een 25 mm is dus neit te groot
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
riejuracer 24-11-2003 19:20 Print reply
Posts: 353
dan pingelt hij kapot

 
pro race vlamt.

Dit topic is 11690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved