Hans F |
23-11-2003 14:52 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riejuracer
en hoger octaan gehalte is aan te raden of gewoon een dikkere voetpakkinger er onder doen.
octaan gehalte bestaat niet
en beter laat je je verbrandingskamer uitdraaien ipv op te hogen met voetpakking (=beunoplossing die zorgt voor dik vermogensverlies)
|
|
|
|
riejuracer |
23-11-2003 15:49 |
Posts: 353 |
Quote: octaan gehalte bestaat niet
en beter laat je je verbrandingskamer uitdraaien ipv op te hogen met voetpakking (=beunoplossing die zorgt voor dik vermogensverlies
is geen beunoplossing. wrm zitten er dan anders 6 voetpakkingen bij. bij mij was er met een ophoging geen vermogens verlies.
|
|
pro race vlamt. |
|
Hans F |
23-11-2003 15:52 |
Posts: 4326 |
Lijkt me duidelijk, er zitten 6 voetpakkingen (alu dingen) bij om je squish goed te zetten. En niet om je compressie goed te zetten.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-11-2003 15:53
|
|
|
|
riejuracer |
23-11-2003 17:26 |
Posts: 353 |
wat is je squish? dat is de ruimte tussen je kop en zuiger. als deze kleiner is heb je meer compressie dus meer kans op detonatie. en de perfecte squish is zonder detonatie.
|
|
pro race vlamt. |
|
Hans F |
23-11-2003 17:28 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riejuracer
wat is je squish? dat is de ruimte tussen je kop en zuiger. als deze kleiner is heb je meer compressie dus meer kans op detonatie. en de perfecte squish is zonder detonatie.
ik ga niet alles uitleggen, het boeit mij niks als het bij jou kapot loopt omdat je minder koeling hebt, of vermogen misloopt. Je kan mischien ook eens een keer logisch nadenken en wat research doen ipv koppig een foute (slecht onderbouwde) mening vol te houden.
|
|
|
|
riejuracer |
23-11-2003 20:26 |
Posts: 353 |
ik probeer hier helemaal geen mening te geven aleen maar feiten. het feit is dat bij scooter is gebleken dat je bij een squish van .45mm hetzelfde vermogen hebt als met een squish van .6mm. en je kan beter een iets ruimere squish nemen dan dat het kapot loopt. want een nieuwe zuiger van pr kost je 75e. ik had zelf ook pr op .65 staan maar detoneerde gewoon, iets dikkere pakking eronder en voelde geen verschil. ligt er btw ook aan hoe grote carb je hebt. hoe groter hoe groter je squish moet.
|
|
pro race vlamt. |
|
Neonlampje |
23-11-2003 20:28 |
Posts: 14825 |
riejuracer, er zijn meer dingen dan alleen je squish die een rol spelen... die minstens (al dan niet meer) zo belangrijk zijn
|
|
|
|
riejuracer |
23-11-2003 21:59 |
Posts: 353 |
dat weet ik maar het ging hier om het gebruik van gewone brandstof. ik weet ook wel dat squish iegenlijk fine tuning is waar geen hele pk gewonnen mee worden.
|
|
pro race vlamt. |
|
Neonlampje |
23-11-2003 22:31 |
Posts: 14825 |
oooh, daar kun je juist heeeel veel mee winnen!! een goede cilinderkop is imho minstens zo belangrijk dan goede porting, en ken een tuner die zelfs meent dat hij met de cilinderkop meer weet te winnen dan met het hele porten (hij zal wel overdrijven natuurlijk)
|
|
|
|
riejuracer |
24-11-2003 15:02 |
Posts: 353 |
maar ik denk dat het verschil in squish van ,45 of ,60 heel weinig zal zijn je kan denk ik beter op zoek gaan naar een goede uitlaat icm grote carb.
|
|
pro race vlamt. |
|
Neonlampje |
24-11-2003 15:37 |
Posts: 14825 |
weinig? als jij het zegt... bereken de verschillende MSV waardes maar eens, dan zie je het wel...
|
|
|
|
lamahoofd |
24-11-2003 17:05 |
|
Hans F |
24-11-2003 18:39 |
Posts: 4326 |
nogmaals octaangehalte bestaat niet, kap daar nou eens mee!!!
ws stond er dat je elf 124 moest tanken, dat is gewoon een brandstof met een hogere klopvastheid.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-11-2003 18:42
|
|
|
|
lamahoofd |
24-11-2003 19:18 |
Posts: 3432 |
Nou en als je dus met euro 95 mengselsmering rijdt kan dat dan wel en een 25 mm is dus neit te groot
|
|
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen |
|
riejuracer |
24-11-2003 19:20 |
Posts: 353 |
dan pingelt hij kapot
|
|
pro race vlamt. |
|